4 поради для того, аби залучити інвесторів

Джеймс Шомар (James Shomar), керівник венчурного акселератора StartFast поділився своїм досвідом спілкування з підприємцями та розповів що саме потрібно враховувати при спілкуванні з інвестором, якщо ви сподіваєтесь на позитивну відповідь.

Наш акселератор працює із досвідченими засновниками, отже, я чую пітчі від підприємців, які повністю впевнені у своєму досвіді. Вони або керували компаніями, або вже довго працювали у своїй індустрії, брали участь у заснуванні тої чи іншої організації, або щойно отримали MBA. Ви можете звісно подумати, що в таких людей надмірно роздута гордість і тому вони поводяться так надмірно. Але насправді надмірно себе поводять не лише вони.

Важливо розуміти, що кожному підприємцю доводиться працювати з людьми, а задача інвестора – вкладати гроші в хороших людей. Тому враження, яке ви склали на інвестора як людина, значно впливає на ваші шанси отримати фінансування. Якщо ви не сподобаєтесь навіть одному інвестору, це вже прогавана можливість, яку ви втратили не через свій бізнес, а виключно через те, як ви себе показали. Подібної помилки уникнути просто – для цього потрібно навчитися емпатії.

Для початку вам потрібно зайнятися детальним самоаналізом. Спробуйте поглянути зі сторони на свої колишні виступи. Частіше за все у досвідчених підприємців виступ виходить не зовсім вдалим не через якісь значні недоліки їх бізнесу (хоча вони впливають на результат), а через те, як саме ви відреагували на відповідь інвестора. Аби ваша бесіда точно не зазнала краху, зробіть так, аби інвестор не сумнівався у вас, як в засновнику компанії. Далі наводимо чотири поради, які завжди доречні для підприємців в такому випадку.

Не сперечайтеся!

Як би ви були не згодні з коментарями або з тим, як звучить питання, яке було вам задане від інвестора, цініть чужий коментар про вашу роботу, покажіть дані, на яких засновуєте своє рішення та при необхідності розкажіть, як саме ви прийшли до таких висновків. Обов’язково слідкуйте за своїм тоном в розмові та емоціями. Не ображайтеся. Спокійно ставтесь до критики та до можливостей покращити свої уміння в бізнесі.

Знайдіть можливі джерела непорозумінь

Можливо, інвестор щось не розуміє у вашій тематиці або ж ви погано пояснюєте певний момент у своїй презентації. Або ви настільки пірнули в тематику, що йому важко осмислити основну ідею вашого бізнесу. Пітчі створюють штучний бар’єр між підприємцем та інвестором. Багато інвесторів не зізнаються, що чогось не зрозуміли, а намагаються упіймати вас на якісь помилці. Ваше завдання полягає у тому, щоб уникнути якихось непорозумінь та переконатися в тому, що ви з інвестором знайшли спільну мову перед тим, як він висловить свою кінцеву думку.

Використайте емпатію

Які погляди та захоплення інвестора? Спробуйте поставити себе на його місце та подумайте, як саме він прийшов до того чи іншого висновку. Можливо, в його думках є певний пробіл? Або ж він неправильно вас зрозумів. Або ж це ви щось пропустили й тому не можете конструктивно сприймати чужу критику.

Подумайте, чому вас про це запитали?

Що саме хоче почути інвестор у вашій відповіді? Частіш за все запитують питання не тому, що потрібна конкретна відповідь, а тому, що потрібно дізнатися про деталі проекту – на що готовий підприємець, якого прогресу він досяг на цей момент, що конкретне він може розповісти про свій бізнес, як потенційні клієнти відносяться до піднятої проблеми або її рішенню?

Наприклад, одного разу, вислуховуючи цілу промову підприємця, який збирався постачати санітарні продукти у відділення EMS інвестори його запитали: «Зі всіх відділень EMS, з якими ви спілкувалися, як часто ви запитували у своїх постачальників, чи існує в них розв’язання цієї проблеми?» У відповідь підприємець промимрив щось на кшталт: «Зазвичай вони взагалі не цікавляться новими продуктами» і засміявся, потупивши очі. Це була жахлива відповідь!

Навіщо інвестори взагалі про це запитали? Нема нічого жахливого  в тому, що клієнт ще не користувався продуктами з вашої сфери. Інвестори хотіли дізнатися, чи справді проблема настільки актуальна, що клієнти так активно шукають методи її вирішення? Якби підприємець задумався над тим, чому прозвучало це питання, розмова з інвесторами вийшла б набагато вдалою.

Коли інвестор вирішує, фінансувати проект чи відмовити підприємцю, багато що залежить від того, хто саме керує стартапом. Підприємець, який не вміє спілкуватися та чітко висловити свою думку може викликати немало проблем: від невдалого вибору кадрів до нездатності продавати оголошений продукт. Потенційних інвесторів не цікавлять уперті та некеровані люди. Не існує жодного інвестора, який згодився б працювати з людиною, з якою він сперечався під час презентації.

Навчити себе правильно поводити в розмові з інвестором нелегко. Вам потрібно стати впевненим в собі, бути готовим до навчання, відкритим та підкованим у всіх розуміннях. При цьому потрібно створювати баланс цих якостей. Сподіваємося, ці поради вам допоможуть.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium

Читайте также:

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»

Британський стартап обіцяє відновити льодовики Арктики

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI