Моральний знос — майбутня проблема безпілотних автомобілів

Уявіть, що ви придбали новенький безпілотний автомобіль, витративши на нього купу грошей, а вже через декілька років ваш шикарний транспортний засіб виявиться морально застарілим. Не вельми вдалий жарт, правда? Ось тільки це зовсім не жарт.

Влад Савов (Vlad Savov), автор видання The Verge, вважає, що автомобільну промисловість невдовзі очікує неприємний сюрприз – праведний гнів власників безпілотних авто через відсутність оновлень програмного забезпечення.

car5thelement

Автопром та стрімкий розвиток технологій

Поняття «моральна застарілість» знайоме кожному, хто хоч раз у житті купував сучасну високотехнологічну побутову техніку. Згадайте, як на початку 2000 років любителі комп’ютерних ігор не встигали ще навіть друзям похизуватися покупкою, як розробники вже випускали новішу версію. Десять років тому цю естафету перехопили виробники смартфонів, постійно спокушаючи покупців новими версіями своїх продуктів, з покращеними характеристиками та функціями.

Схоже, що за декілька років саме виробництво автомобілів з автономним керуванням стане однією з найуспішніших сфер за темпом розвитку інноваційних технологій. Але справа у тому, що люди зазвичай не купують автомобіль, як тільки на ринку з’являється чергова технологічна новинка. Невже через відсутність оновлень для програмного забезпечення доведеться щоразу купувати нову машину? Якщо так, то виробникам слід очікувати неабиякого обурення власників дорогих безпілотних авто.

Безпілотні авто — більше питань, ніж відповідей

Нещодавно компанія Audi презентувала свій новий флагманський продукт — безпілотний седан А8. Мабуть, це «найрозумніший» автомобіль серед усіх, що дотепер з’являлися на ринку. Він може припаркуватися і виїхати з парковки без водія, працювати на автопілоті, рухаючись з помірною швидкістю по трасі з активним дорожнім рухом та великою кількістю інших авто, для кращої орієнтації у просторі. Новий Audi А8 має 3 рівень автономності. Чого слід чекати його власникам, коли компанія випустить нові моделі з 4 чи навіть 5 рівнем автономності? Чи зможуть вони оновити технологічну складову у своїх авто? Виявляється, що не зможуть.

Влад Савов поспілкувався з керівництво Audi на презентації безпілотника А8. Алехандро Вукотіч (Alejandro Vukotich), керівник відділу розробки автономних систем керування компанії Audi каже, що програмне забезпечення можна буде оновлювати, а от технічну складову – ні. Петер Мертенс (Peter Mertens), керівник відділу технічних розробок Audi, підтверджує слова Алехандро Вукотіча та, здається, вважає таку ситуацію цілком нормальною.

Навіть консервативні виробники машин, як от Honda, планують випустити авто з 4 рівнем автономності до 2025 року. Це означає, що надсучасний автомобіль 2018 року, який коштує $100 000, може через 7 років стати морально застарілим. При цьому середній вік авто на американських дорогах – 12 років.

Дорогою ціною

Суттєва різниця між автомобілями та іншими технологічними новинками полягає у ціні та попиті на ці товари. Коли приставка «підвисає» через нову іграшку, то можна придбати відеокарту за $300 – і приставка працюватиме як новенька. Якщо старий смартфон не підтримує нові функції, то, витративши всього $600, можна стати щасливим власником надсучасного гаджету. З автомобілями зовсім інша історія. Коли віддаєш купу грошей за престижний транспортний засіб з автономним керуванням – маєш повне право чекати неймовірного сервісу. Знизування плечима, як у випадку з Audi, – це не найкраща відповідь на питання про те, скільки часу авто буде підтримувати найсучасніші функції автономного керування.

Автопром завжди намагався привабити покупців новими технологіями та випускати удосконалені версії уже існуючих моделей. Автономне керування – це зовсім інша справа, адже відмінності між старішими й новішими моделями безпілотників будуть дуже суттєві. Уявіть-но на мить, що смартфон на базі Android не можна оновити до останньої версії. А тепер помножте своє роздратування на ціну нового безпілотного авто.

Схоже, що Audi та інші виробники цілком зосереджені на запуску нових технологій, проте майже не звертають уваги на інші, але не менш важливі питання. Здається, вони не думають про майбутніх вкрай незадоволених покупців, чиї новенькі авто невдовзі виявляться морально застарілими.

Корпорація Tesla започаткувала гарну ініціативу, випускаючи регулярні оновлення програмного забезпечення для своїх автомобілів. Audi обіцяє взяти приклад з Tesla, але невідомо, про які саме оновлення йде мова. Патчі для оновлення смартфону, що коштує кількасот доларів – це цілком нормально. Проте виробникам дорогих авто класу люкс, як от безпілотник Audi A8, слід надавати покупцям переконливіші гарантії довговічності своїх продуктів.

Оптимістичний погляд у майбутнє

Залишається сподіватися, що у майбутньому виробникам авто класу преміум вдасться змінити свій підхід, а покупці дорогих високотехнологічних транспортних засобів зможуть користуватися ними набагато довше, тож їм не доведеться міняти авто щоразу, коли на ринку з’являтиметься чергова технологічна новинка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

За матеріалами The Verge, переклад підготувала Юлія Дерев’янко, спеціально для «Блог Imena.UA»

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

Стартапи, які пропонують переосмислити світ паркування

Що безпечніше – безпілотний автомобіль чи людина за кермом?

ПДР майбутнього: як голограми можуть убезпечити ситуацію на дорогах