Cloud-геймінг — чи зміниться розважальна індустрія?

Ігровий ринок зростає щороку на 10% — частково завдяки новим технологіям. Наприклад, сьогодні один з головних драйверів ігрової індустрії — cloud-геймінг.

Що таке cloud-геймінг

$ 138 млрд — стільки у 2018 році геймери витратили на відеоігри. До кінця 2019 року ця сума досягла $ 152 млрд — величезний ринок і ласий шматок для будь-якої великої компанії.

Щороку комп’ютерні ігри стають все більш вимогливими: щоб комфортно грати з максимальними графічними настройками, доведеться викласти за комп’ютер не менше тисячі доларів. При цьому вже через два-три роки комп’ютер застаріває, і доводиться докуповувати комплектуючі. Багато геймерів не можуть собі це дозволити або не хочуть витрачати стільки грошей.

Cloud-геймінг дозволяє заощадити на захопленні іграми. Це технологія, за допомогою якої можна запускати сучасні новинки на старому комп’ютері, планшеті або навіть смартфоні.

Всі обчислення відбуваються на віддаленому сервері, який просто транслює користувачеві картинку. Замість покупки дорогого потужного комп’ютера геймер буде оплачувати час, який хоче провести в грі.

Чому в cloud-геймінг вірять інвестори

Тому що люблять вкладати гроші в нові хайпові технології. Але є й інші, більш раціональні причини:

  • Хмарний геймінг підтримують IT-корпорації.
  • За даними NewZoo, третина населення планети грає у відеоігри.
  • Щорічне зростання ринку cloud-гейминга — 46,7%.
  • Технологія вигідна для розробників і видавців комп’ютерних ігор.

Тренд серед корпорацій

Майже всі гіганти вже в справі:

  • NVIDIA і Google запустили свої сервіси хмарного геймингу;
  • Microsoft і EA представлять свої розробки у 2020 році;
  • Verizon і Amazon розповіли про свої наміри, але не назвали конкретної дати.

Напевно до цього списку додасться хтось ще.

Навіщо корпораціям взагалі це потрібно? Річ у тому, що ігри через хмару скоро стануть частиною екосистем корпорацій. Наприклад, Amazon надає користувачам інтернет-магазин, послуги хмарного хостингу, серіали. Сервіс для хмарного геймингу — логічний наступний крок для розширення лінійки своїх сервісів.

Сьогодні корпорації борються за частку ринку — всі хочуть бути лідерами в новій ніші. Інвестувати кілька сотень мільйонів доларів може будь-який бізнес рівня Apple, Amazon або Google. Великі інвестиції привертають увагу до індустрії з боку ЗМІ та зацікавлюють ще більше інвесторів.

Збільшення аудиторії

Сьогодні найважливіше для cloud-геймингу — швидкість інтернету у клієнта. Необхідний рівень якості при передачі відеопотоку забезпечить тільки швидкий і стабільний інтернет.

Ще у 2010 році, коли на ринок вийшов перший сервіс для хмарного геймингу, середня швидкість інтернету становила всього 4,7 Мбіт/с. За 10 років середня швидкість інтернету зросла в чотири рази — сьогодні вона становить 18,7 Мбіт/с. Найближчим часом у всьому світі будуть впроваджувати 5G, яка збільшить швидкість інтернету ще у 20 разів.

Провайдери та оператори вже сьогодні надають ігрові тарифи й часто залучають хмарні сервіси стати партнерами.

Щорічне зростання ринку

У 2018 році сервіси клаудгеймінгу заробили $45 млн — досить скромна сума за мірками ігрового ринку.

Але вже до 2024 року індустрія обіцяє стати набагато популярніше. За прогнозами аналітиків, сервіси cloud-геймингу зароблять в 10 разів більше — до $450 млн. Щорічне зростання ринку складе 46,7%.

Неможливість піратства

Піратство — величезний біль ігрової індустрії. Після офіційного релізу ігрові ліцензії лежать на торрентах у вільному доступі вже через кілька годин, а іноді з’являються там ще до офіційної дати виходу.

Вся індустрія знає про це, але поки нічого не може зробити. Виконавчий директор Ubisoft заявив, що 93% гравців не платять за ліцензійні гри.

За допомогою cloud-сервісів неможливо грати в «піратку» — всі ліцензії автоматично перевіряються. Користувач запускає гру з віддаленого комп’ютера, а сам бачить лише трансляцію цієї гри. Якщо cloud-геймінг стане масовим, то прибуток розробників і видавців ігор збільшиться. Але поки що вони не прагнуть вступати в партнерство з cloud-індустрією. Чому і що з цим робити?

Проблеми ринку cloud-геймингу

На сьогодні є дві причини, які не дозволяють ще сильніше розкрити потенціал ринку хмарного геймингу:

Геймер довго отримує доступ до ліцензії.

Щоб запустити гру, користувач вставляє диск з грою в комп’ютер або купує електронний дистрибутив. У cloud-геймінгу почати гру складніше: потрібно зареєструватися в сервісі, звантажити програму, авторизуватися в ігровій платформі (наприклад, Steam) — і тільки потім можна запустити гру.

Сьогодні все в digital-послуги спрощується: браузери запам’ятовують всі дані, інтернет-магазини все рідше вимагають обов’язкову реєстрацію. Найближчим часом доступ до cloud-сервісів теж стане простішим.

Видавці не хочуть залежати від cloud-сервісів.

Сервіси для хмарного геймингу продають ігровий час, а видавці отримують гроші за ігри. Коли клієнт купує гру за тисячу гривень, видавця вже не хвилює, чи буде користувач в неї грати.

Якщо ж видавець надає ліцензію cloud-сервісу, він буде отримувати частину доходів від часу, який користувачі проводять за грою. Зростає ризик недоотримання виторгу — більшість геймерів не проходять ігри до кінця, а хтось взагалі їх навіть не запускає. Тому є ризик одержати не гарантовані тисячу гривень, а відсоток від часу гри.

Поки видавці пропонують cloud-сервісам підключати по підписці старі ігри, які вже майже не продаються. Але це не сильно цікавить хмарні сервіси — такими іграми важко залучити гравців. Логічний крок — запуск видавцями власних платформ для cloud-геймингу.

Також IT-корпорації приведуть мільйони гравців — це може вплинути на виторг і ставлення до хмарних ігор.

Як IT-корпорації популяризують хмарний геймінг

Коли корпорація рівня Apple, Amazon або Google запускає новий сервіс, про нього відразу ж дізнаються в усьому світі. Sony PlayStation Now, Google Stadia і Nvidia GeForce Now – драйвери cloud-геймингу. Ці сервіси створюють попит і привчають мільйони гравців до cloud-геймінгу.

Google Stadia планує поміняти ринок консольних ігор

Спочатку Google планував запустити Stadia як платформу для власників малопотужних комп’ютерів. Але в результаті корпорація пропонує купити пристрій для телевізора і контролер. Це прямий виклик консольному ринку з його вічними лідерами: Sony, Nintendo, Microsoft.

Консоль коштує близько $400, ігри – $50 за 1 штуку. Google пропонує приставку за $129 та безлімітну підписку за $9,99 на місяць. Це демпінг — для роботи «в нуль» Google повинен отримувати не менше $15 з кожної підписки.

Google не забороняє розробляти й оптимізувати ігри для Stadia, але на це потрібні додаткові сили й час. Виходить, що розробники ігор вкладають гроші в адаптацію ігор для Stadia, і рано чи пізно ціни на ігри виростуть — від цього постраждають геймери.

Google офіційно не відмовляється від Stadia через браузер. Але на презентаціях корпорація акцентує увагу на роботі сервісу за допомогою Chromecast і власного контролеру. Та й на момент написання цього тексту єдиним способом придбання Stadia залишалася версія з Chromecast за $129.

Чим Sony і Microsoft дадуть відповідь на експансію Google

Microsoft і Sony – давні конкуренти, вони виробляють Xbox і Playstation — головні ігрові приставки сучасності. Але агресивна експансія Google змусила їх оголосити про співпрацю у сфері cloud-геймингу. У заяві багато розпливчастих формулювань, але сам його факт — боротьба з Google за cloud-ринок.

Сьогодні важко прогнозувати, чи зможуть стартапи скласти конкуренцію гігантам. За ринок йде справжня боротьба, деякі корпорації навіть вступають в альянси. Але якщо є попит, значить, ринок по-справжньому перспективний. Інвестиції в cloud-геймінг — можливість «зайти» в цікаві проєктина по-справжньому затребуваному ринку.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Топ-10 цікавих ігор, які підходять для старих ПК та ноутбуків

Кращі віртуальні світи для подорожей

App Annie та IDC дослідили ігровий ринок в першому кварталі 2020 року

Пристрій, який імітує перешкоди у віртуальній реальності