Історія Discord: шлях з невдалої гри до соціального хабу для всіх

Джейсон Цитрон створив відеогру, яка не мала успіху. Тому він скоротив її функціонал, залишивши лише чат. Саме так з’явився Discord — колись продукт для геймерів, а тепер — платформа для спілкування, де кожен може знайти однодумців.

У 2015 році програміст Джейсон Цитрон щосили намагався пробитися в індустрію відеоігор. Нова розрахована на багато користувачів гра, яку він створив разом зі своєю студією розробки Hammer & Chisel, не прижилася.

Тому Цитрон вирішив різко змінити напрямок діяльності. Він звільнив розробників, залишив у продукту лише функцію чату та дав їй таємничу назву – Discord.

«Я думаю, що на той час у нас було, можливо, шість користувачів, — розповідає Цитрон в інтерв’ю. — Не було ясно, що це спрацює».

Спочатку Discord був популярним лише в інших геймерів. Але понад шість років, частково завдяки пандемії, він став мейнстрімом. У той час як дорослі, що працюють вдома, збиралися в Zoom, їх діти завантажували Discord, щоб спілкуватися з однолітками за допомогою текстових, аудіо- та відеодзвінків у групах, відомих як сервери.

У платформи понад 150 млн активних користувачів на місяць, хоча ще у 2019 році їх було 56 млн. При цьому майже 80% користувачів реєструються за межами Північної Америки. Тепер Discord використовують геймери та любителі музики, студенти та криптоентузіасти.

У вересні Discord, що базується в Сан-Франциско, заявила, що залучає фінансування в розмірі $500 млн при оцінці $14,7 млрд за даними PitchBook. У 2021 році кількість співробітників компанії зросла більш ніж удвічі, склавши близько 650 осіб.

Перетворення Discord на інструмент масового користування стало несподіваним поворотом у кар’єрі Цитрона. Він розповідає, що ріс на Лонг-Айленді та захоплювався відеоіграми, мало не закінчив Університет Повних Вітрил у Флориді, тому що провів дуже багато часу, граючи у World of Warcraft, і навіть пішов на перше побачення зі своєю майбутньою дружиною до зали гральних автоматів.

«Так багато моїх найкращих спогадів пов’язані з цим досвідом, тому вся моя кар’єра була спрямована на те, щоб дати іншим можливість створювати такі моменти в їхньому житті», — згадує він.

До Discord він керував соціальною ігровою мережею OpenFeint, яку у 2011 році продав японській ігровій компанії GREE за $104 млн. Інші представники ігрової спільноти вважали Цитрона інноватором, бо він намагався привернути увагу гравців за допомогою соціальної взаємодії з їхніми друзями. Тоді це було новою стратегією на ринку мобільних ігор, що зароджується.

«Принаймні, він намагається вивести на ринок щось нове», — зазначив тоді ігровий аналітик з Японії Серкан Тото, додавши, що репутація містера Цитрона була «як у гіка в хорошому сенсі».

Тепер Цитрон керує відомою комунікаційною платформою і називає цю зміну «дивовижною, чудовою та переважною».

Discord розділений на сервери — по суті, це серії чатів, схожих на інструменти Slack, —- в яких можна вести невимушені, вільні розмови про ігри, музику, меми та повсякденне життя. Деякі сервери великі та відкриті для публіки, інші доступні лише на запрошення.

У сервісі реклами немає. Він заробляє на підписці, яка надає користувачам доступ до таких функцій, як смайлики користувача, за $5 або $10 на місяць. Discord також почав експериментувати у грудні, дозволяючи деяким користувачам стягувати плату за доступ до свого сервера до $100 на місяць, у тому числі компанія бере собі 10%.

Як відзначило джерело The New York Times, знайоме з фінансами компанії, прибуток Discord минулого року склав $130 млн. Проте офіційні представники не повідомляють, чи був бізнес прибутковим.

Найбільша зміна у бізнесі сталася на початку пандемії.

У червні 2020 року Цитрон написав повідомлення у блозі, що Discord вийшов за рамки відеоігор та працює над тим, щоб стати більш доступним для всіх. Декількома місяцями раніше компанія змінила свій девіз з «Чат для геймерів» на «Новий спосіб спілкування з вашими спільнотами та друзями» як вітальний жест для ширшої аудиторії.

Цей перехід дався нелегко. Discord зіткнувся з тими ж гострими питаннями, що й інші соціальні платформи: регулювання висловлювань, захист від переслідувань та забезпечення безпеки молоді.

Discord дозволяє людям спілкуватися в чаті, використовуючи вигадані імена, і контроль за дотриманням стандартів спільноти значною мірою залишається за організаторами окремих серверів. Це надає платформі відчуття «Повелителя мух», коли групи молодих людей формують онлайн-спільноти та встановлюють ють свої власні правила.

У 2017 році білі націоналісти збиралися на ультраправих серверах Discord, щоб спланувати мітинг у Шарлоттсвіллі, штат Вірджинія. Згідно з повідомленням New York Times, незважаючи на те, що керівництво Discord знало про присутність націоналістів на платформі, їм не перешкоджали доти, доки мітинг не відбувся.

Після цього компанія стала серйозніше ставитися до модерації контенту. З 2019 року Discord публікує дворічні звіти про прозорість та забороняє особам молодше 13 років використовувати чати.

У своєму останньому звіті Discord повідомив, що в період з січня по червень він отримав понад 400 тис. повідомлень про некоректну поведінку, причому близько третини з них були пов’язані з переслідуваннями, і заблокував понад 470 тис. облікових записів та 43 тис. серверів.

Однак ці дії не змогли запобігти поширеним проблемам. Опитані люди, у тому числі ті, кому було 11 або 12 років, сказали, що знають багатьох неповнолітніх користувачів Discord. Наприклад, пошук в інтернеті спільнот із розладів харчової поведінки в Discord виявив десятки серверів, деякі з яких явно заохочували людей до розвитку розладів харчової поведінки, що порушує принципи спільноти.

Компанія заявила, що вживає «негайних заходів», коли стикається з порушеннями, такими як неповнолітні користувачі або неприйнятний контент.

Багато хто каже, що приєднався до Discord з більш благих причин, наприклад, для спілкування з друзями. Найбільші публічні сервери, наприклад присвячені обговоренням Minecraft або аніме, налічують сотні тисяч учасників. Одні канали можуть бути досить неорганізованими, з мемами, ненормативною лексикою та внутрішніми жартами.

Інші призначені лише для людей, які знають одне одного у реальному житті або поділяють певні інтереси. Деякі мають суворі правила, які забороняють ненормативну лексику, графічний контент чи обговорення політики. Власники серверів можуть призначати модераторів для забезпечення дотримання правил.

Клемент Лево, 21 рік, відіграє важливу роль у Discord: йому належить сервер Kanye, на якому проводяться обговорення однойменного виконавця, музики, попкультури та інших тем із більш ніж 58 тис. учасників. У звичайному житті він студент коледжу Нью-Йорка, а на сервері має більшу владу: може призначати модераторів і навіть поміщати тих, хто порушує правила спільноти, у «в’язницю» (так називають окремий канал).

Він розповідає, що намагається «дозволити людям поводитися безглуздо, щоб вони мали місце, де можна розслабитися», але не терпить розпалювання ненависті чи знущань. За його словами, через ізоляцію, викликану пандемією, ті зв’язки, які формуються в Discord, стали дуже важливими.

Колишні співробітники Discord, інвестори та спостерігачі ігрової індустрії кажуть, що Цитрон, як і раніше, переконаний: Discord має зростати як незалежна компанія.

Йост ван Дрюнен, професор Нью-Йоркського університету, який вивчає бізнес відеоігор, сказав, що збереження незалежності відповідає жорсткому контролю Цитрона над компанією, через який останніми роками пішли деякі високопоставлені керівники.

Щодо витоку кадрів у Discord, компанія заявила, що її швидке зростання призвело до того, що деякі частини її бізнесу «різко змінилися» за короткий проміжок часу, що іноді означало, що «навички та обсяг роботи, які були потрібні від керівництва, змінилися так само швидко».

Цього року Discord вів переговори з Microsoft про покупку, сума якої могла перевищити $10 млрд, зазначають джерела, близькі до переговорів, але не уповноважені говорити про це публічно. Угода не відбулася. Microsoft відмовилася від коментарів

Цитрон неодноразово відмовлявся коментувати переговори з іншими компаніями, говорячи лише, що Discord викликає «великий інтерес». Він не дає подробиць про можливий вихід на IPO, але сказав, що «є лише кілька способів реалізації подібних речей».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The New York Times

Читайте также:

Epic Games назвала топ-20 ігор 2023 року

Як відеоігри допомагають знайти роботу

Історія BBK Electronics: як бренди Oppo, Vivo, Realme та OnePlus завоювали світ смартфонів

Nvidia: історія бренду та його роль у розвитку штучного інтелетку