Безпілотні автомобілі. Safety Level-up

Смерть пішохода у результаті аварії безпілотної автівки Uber викликала цілу бурю емоцій у громадськості. Інженери та компанії-стартапи вже зміщують акценти, зосереджуючись на технологіях, що, за їх словами, можуть допомогти запобігти майбутнім зіткненням безпілотних авто. Про потенційне рішення – безпілотні транспортні засоби, здатні контролювати людські увагу та емоції, – в адаптованому перекладі матеріалу з ресурсу The Verge.

Співпраця Renovo Auto й Affectiva

Renovo Auto, компанія-стартап з Кремнієвої долини, розробила операційну систему, яка об’єднує все програмне забезпечення, необхідне для управління парком безпілотних транспортних засобів. Громадськості цей стартам може бути відомим завдяки своєму електромобілю – Renovo Coupe, чи завдяки недавньому проекту з переведення автомобілів DeLorean на електричну трансмісію. Тепер Renovo прагне побудувати систему безпілотного автомобіля, що не лише контролює увагу водія, але і може розпізнати вирази обличчя пасажирів і пішоходів для кращого розуміння емоцій всередині транспортного засобу та за його межами. Нещодавно компанія розпочала співпрацю зі стартапом у галузі штучного інтелекту Affectiva для інтеграції цієї нової технології у свій парк автомобілів на фазі тестування. Ідея – «створити довіру» між пасажирами й технологією, яка керує автівкою, заявив генеральний директор Renovo Кріс Хайзер (Chris Heiser).

«– Ми витрачаємо багато часу, намагаючись з’ясувати, як сприймати неживі об’єкти за допомогою LIDAR і камер, і це надзвичайно важливо, – пояснює Хайзер. – Але автоматизована мобільність має величезний людський компонент. Такі компанії, як Affectiva, дають нам абсолютно новий потік даних, за допомогою якого ми можемо допомогти кожній людині у нашій екосистемі, адже всі учасники процесу хочуть знати, як люди почуваються у безпілотних транспортних засобах і реагують на них».

Технологія Affectiva працює як інструмент моніторингу водіїв, переконуючись, що водії стежать за дорогою навіть у тому випадку, коли автомобіль перебуває у режимі безпілотного керування, а емоційний трекер гарантує безпеку пасажирів під час безпілотних поїздок. Використовуючи алгоритми глибинного навчання, Affectiva «навчила» своє ПЗ «читати» емоційні реакції, вивчивши широкий діапазон людей різного віку та етнічного походження. Після цього компанія Renovo інтегрувала додаток Affectiva у свою операційну систему, що дозволяє отримувати доступ до будь-якої камери усередині або за межами автомобіля.

Те, як Affectiva визначає людські емоції, досить цікаво. За інформацією сайту компанії:

«– Алгоритми комп’ютерного зору визначають основні орієнтири на обличчі, наприклад, кути брів, кінчик носа, кути ротової порожнини. Алгоритми глибинного навчання потім аналізують пікселі у цих регіонах для класифікації виразів обличчя. Поєднання цих виразів обличчя створюють мапу емоцій».

Affectiva каже, що може виміряти сім «показників емоцій»: гнів, презирство, відразу, страх, радість, смуток і здивування. Вона може надати 20 показників виразу обличчя. Однак, відсутні дані про те, наскільки ефективною є програма для соціопатичних осіб чи осіб, які добре приховують свої емоції.

Автомобіль, який може виявити, що пасажир боїться, може сповільнити швидкість, чи скоригувати освітлення, помітивши роздратування людини. Що більш важливо, коли камера спрямована на водія, Renovo може визначити, чи ця людина втомлена, чи відволікається, і надати правильні підказки або попередження, щоб зосередити увагу на дорозі.

Звичайно, Renovo – не єдина компанія, що працює над інструментами моніторингу водіїв. Багато з них доступні у сучасних моделях автівок. Найвизначнішою є система Super Cruise від Cadillac, яка використовує встановлені на рулі інфрачервоні камери для відстеження уваги водія. Нова модель Subaru Forrester обладнана технологією розпізнавання обличчя з метою виявлення втоми водія. Але Хайзер стверджує, що масового застосування цих систем можна чекати ще кілька років, тоді як результат співпраці Renovo з Affectiva може бути готовим значно раніше: «Робота з чистим ПЗ і його подальше інтегрування у платформу дає нам велику швидкість розгортання».

Компанія створила програмний посередник, який допомагає іншим компаніям об’єднати всі технології безпілотного управління. Її операційна система, що називається AWare, дозволяє безпілотним автомобілям обробляти величезну кількість даних. Renovo нещодавно розпочала роботу з Samsung, щоб допомогти випробувати, розробити та впровадити безпілотні машини цієї компанії.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Verge, переклад підготувала Ірина Гоял, спеціально для «Блог Imena.UA»

Читайте также:

Стартапи, які пропонують переосмислити світ паркування

Що безпечніше – безпілотний автомобіль чи людина за кермом?

ПДР майбутнього: як голограми можуть убезпечити ситуацію на дорогах

Ти просто космос або що прийшло з космічної індустрії в наше життя