Facebook закриває один із найцікавіших експериментальних додатків Forecast

Минулого тижня Facebook оголосила про те, що закриває Forecast — експериментальне мобільний додаток, в якому можна передбачати прогнози світових подій. Додаток став одним з найцікавіших експериментів компанії. Він був запущений в червні 2020 року і закриється 15 жовтня 2021 року.

Forecast працює в форматі ринку передбачень, де користувачі складають прогнози та роблять ставки на ймовірність тих чи інших подій. Однак замість реальних грошей «купувати» і «продавати» в Forecast можна за допомогою віртуальних балів. Facebook активно бореться з дезінформацією, і це один з її експериментів, націлений на те, щоб зробити онлайн-дискусії аргументованими.

Платформи прогнозів спонукають користувачів перетворювати свої уявлення про світ в публічні прогнози. Це допомагає їм долати упередження і краще прогнозувати реальні події. Дослідники також припускають, що, об’єднуючи різні прогнози, ці платформи можуть надавати більш точні результати, ніж експерти.

«Ми зацікавилися ринками прогнозів, тому що вони спонукають учасників міркувати раціонально», — писала керівник проєкту Forecast Ребека Косник в блозі в жовтні 2020 року.

Facebook — не перша компанія, яка запустила подібний додаток. Однак саме на його прикладі можна було побачити, чи можуть ринки прогнозів працювати в глобальному масштабі, щоб покращувати соціальні мережі. Рішення про закриття Forecast говорить про те, що на цей час це малоймовірно.

Як працює Forecast

Forecast розроблений підрозділом Facebook New Product Experimentation. Він складається з команд по 3-7 осіб, які працюють над новими проєктами, що не входять в основну екосистему Facebook. Будь-який користувач може запропонувати питання, по якому інші будуть складати прогнози. Команда Forecast модерує дискусію.

За будь-якого питання користувачі можуть «купувати» результати, які, на їхню думку, з більшою ймовірністю відбудуться, або ті, що недооцінює ринок. У додатку є список лідерів, що показує, хто отримав найбільший «прибуток» з покупок і продажів. Користувачі також отримують бали за пояснення своїх угод.

Однак багато критиків не розуміють, в чому головна задача програми — складати точні прогнози або обговорювати поточні події. До того ж Forecast доступний тільки на iOS, і тому його не використали багато людей, активні на інших платформах прогнозів.

Косник, керівник проєкту і захоплений прогнозист, пішла з Facebook в березні та влаштувалася в стартап. У Forecast в Twitter з січня не з’являлося нових публікацій. Крім заяви на сайті програми, представники Facebook не давали жодних коментарів.

«Forecast запускався як експериментальний додаток, щоб допомогти нам розібратися в тому, як громадський розум добирається до правди, — йдеться в заяві. — Разом з вами та завдяки вам ми багато дізналися, і 15 жовтня 2021 роки ми закриємо Forecast».

Соціальні мережі майбутнього

Forecast — лише одна з декількох платформ прогнозів. У деяких користувачі можуть ставити на прогнози реальні гроші. Наприклад, в Kalshi (підтримується Y Combinator) і PredictIt (проєкт Університету королеви Вікторії у Веллінгтоні). Інші призначені для любителів і не дозволяє робити грошові ставки — Good Judgment Open, CSET Foretell і Metaculus.

Своєю чергою, Forecast відрізняється тим, що за ним стоїть велика компанія з досвідом в розробці додатків для мільярдів користувачів. Більшість платформ прогнозів, як правило, залучають людей, у яких вже сформовані прогнози на майбутнє, а також тих, хто захоплюється онлайн-ставками.

Проєкт Facebook підвищив ймовірність того, що їхня аудиторія розшириться, а самі вони перетворяться в нові соцмережі. У публікації про запуск Forecast Косник припускає, як прогнозування може вписатися в екосистему Facebook: «Ми думаємо, що система балів у Forecast може стати новою формою експертної оцінки як для прогнозистів, так і для самої інформації».

Косник наводить приклад: якщо людина регулярно робить відмінні прогнози в економічній сфері, то їй варто призначити додаткові завдання або дати можливість поширювати інформацію по економіці. Частота, з якою джерело згадується кращими прогнозистами, також може стати ознакою якості контенту.

Але, оскільки Forecast закривається, ринки прогнозування, ймовірно, не стануть соціальними мережами майбутнього. А поки інші, більш спеціалізовані платформи покажуть, чи зможе прогнозування пробудити критичне мислення і підвищити аргументованість обговорень в інтернеті.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: QZ

Читайте также:

«Ви повинні враховувати дані»: як прогнозисти моди використовують штучний інтелект, щоб виявити тренди

Як у Facebook вигадали кнопку «Мені подобається» і змусили нас змагатися за популярність

Make-A-Video: система штучного інтелекту, яка створює відео з тексту

Що про вас знає Facebook і як видалити цю інформацію?