Коли безпілотними автомобілями займаються такі компанії як Google, Uber, Apple й інші автогіганти, потрібно бути оригінальним щоб виділитися. Фінський стартап для свого автобуса взяв дизайн у мінімалістів з Muji й пішов тестувати безпілотник в Заполяр’ї.
Нещодавно фінська компанія Sensible4 оголосила про розробку безпілотного електробуса Gacha, готового до всепогодних умов експлуатації. Автобуси плануються представити публіці в березні наступного року, а вже у 2021 році використовувати їх для перевезення реальних пасажирів. Харрі Сантамала (Harri Santamala) — CEO компанії відповів, що ключовими клієнтами бачаться муніципалітети та автобусні парки.
Основні характеристики автобуса вас навряд чи вразять. З місткістю в 10 сидячих і 6 стоячих місць, електродвигуном з максимальною швидкістю до 40 км/год і дальністю пробігу 100 км, автобус обладнаний комплектом устаткування для безпілотного водіння (лідари, камера, ультразвукові та інерційні датчики, GPS, управління через 4G LTE/5G). Цікаво, що в автобусі використовуються такі ж LI-NMC батареї, як в Nissan Leaf.
Найбільше Sensible4 пишається своєю технологією, яку фіни тестували в жорстких умовах Лапландії, де навіть Санта Клаус вважає за краще літати на оленях. На думку компанії зараз більшість безпілотних машин розробляється і тестується в занадто комфортних кліматичних умовах. У підсумку дощ, туман або сніг – і такі безпілотні автомобілі їздити не можуть, що знижує перспективи їх повсюдного використання у світле майбутнє.
Загнавши свої автомобілі (і себе разом з ними) в арктичне пекло, фінські розробники отримали можливість цю проблему вирішити й, за їхніми запевненнями, з новою технологією безпілотні автомобілі їздять за будь-якої погоди. Своє програмне забезпечення Sensible4 готові інтегрувати в транспортні засоби на будь-якій платформі, зараз проводяться переговори з автовиробниками та інвесторами.
І в цьому плані друга особливість Gacha може зіграти свою роль. Японська Muji, яка зробила дизайн автобуса, у своїй роботі відрізняється особливою філософією, яку поділяє маса шанувальників і яка зробила марку всесвітньо відомою. Вся продукція (компанія виробляє одяг, товари для будинку, їжу та ін.) підпорядкована ідеї простоти, впорядкованості та раціональності (краще, звичайно, це бачити). Філософія працює — понад 900 магазинів у світі й річний виторг на рівні $ 3 млрд підтверджують, що «якісні товари без лейблу» (так перекладається c японської назва марки), потрібні багатьом. В Україні магазинів Muji немає, що не заважає хіпстерам або людям, які просто мають хороший смак ніжно любити марку й привозити її сюди.
Японський мінімалізм проявився і в дизайні автобуса «доброзичливої форми», закруглених сидіннях, LED-смузі, яка працює і як світловий прилад і в якості інформаційного екрана. У будь-якому випадку, робота з Muji — креативний хід стартапу і для просування конкретної технології та безпілотного транспорту в цілому.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Переходимо на транспорт майбутнього — літаючі таксі, безпілотні потяги та автобуси на каві
- Гіроборди, електровелосипеди чи гіроскутери — який електротранспорт найпопулярніший в Україні?
- Ілон Маск показав, як працюватиме міжпланетна транспортна система
Джерело: Curbed