Gacha — безпілотний електробус в суворому фінському кліматі

Коли безпілотними автомобілями займаються такі компанії як Google, Uber, Apple й інші автогіганти, потрібно бути оригінальним щоб виділитися. Фінський стартап для свого автобуса взяв дизайн у мінімалістів з Muji й пішов тестувати безпілотник в Заполяр’ї.

Нещодавно фінська компанія Sensible4 оголосила про розробку безпілотного електробуса Gacha, готового до всепогодних умов експлуатації. Автобуси плануються представити публіці в березні наступного року, а вже у 2021 році використовувати їх для перевезення реальних пасажирів. Харрі Сантамала (Harri Santamala) — CEO компанії відповів, що ключовими клієнтами бачаться муніципалітети та автобусні парки.

Основні характеристики автобуса вас навряд чи вразять. З місткістю в 10 сидячих і 6 стоячих місць, електродвигуном з максимальною швидкістю до 40 км/год і дальністю пробігу 100 км, автобус обладнаний комплектом устаткування для безпілотного водіння (лідари, камера, ультразвукові та інерційні датчики, GPS, управління через 4G LTE/5G). Цікаво, що в автобусі використовуються такі ж LI-NMC батареї, як в Nissan Leaf.

Найбільше Sensible4 пишається своєю технологією, яку фіни тестували в жорстких умовах Лапландії, де навіть Санта Клаус вважає за краще літати на оленях. На думку компанії зараз більшість безпілотних машин розробляється і тестується в занадто комфортних кліматичних умовах. У підсумку дощ, туман або сніг – і такі безпілотні автомобілі їздити не можуть, що знижує перспективи їх повсюдного використання у світле майбутнє.

Загнавши свої автомобілі (і себе разом з ними) в арктичне пекло, фінські розробники отримали можливість цю проблему вирішити й, за їхніми запевненнями, з новою технологією безпілотні автомобілі їздять за будь-якої погоди. Своє програмне забезпечення Sensible4 готові інтегрувати в транспортні засоби на будь-якій платформі, зараз проводяться переговори з автовиробниками та інвесторами.

І в цьому плані друга особливість Gacha може зіграти свою роль. Японська Muji, яка зробила дизайн автобуса, у своїй роботі відрізняється особливою філософією, яку поділяє маса шанувальників і яка зробила марку всесвітньо відомою. Вся продукція (компанія виробляє одяг, товари для будинку, їжу та ін.) підпорядкована ідеї простоти, впорядкованості та раціональності (краще, звичайно, це бачити). Філософія працює — понад 900 магазинів у світі й річний виторг на рівні $ 3 млрд підтверджують, що «якісні товари без лейблу» (так перекладається c японської назва марки), потрібні багатьом. В Україні магазинів Muji немає, що не заважає хіпстерам або людям, які просто мають хороший смак ніжно любити марку й привозити її сюди.

Японський мінімалізм проявився і в дизайні автобуса «доброзичливої форми», закруглених сидіннях, LED-смузі, яка працює і як світловий прилад і в якості інформаційного екрана. У будь-якому випадку, робота з Muji — креативний хід стартапу і для просування конкретної технології та безпілотного транспорту в цілому.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Curbed

Читайте также:

Не вірте всьому що чуєте, або як діпфейк-аудіо стало ще одним інструментом для шахраїв

Ідеальний спортзал при карантині або як можна ефективно займатися вдома

Чи може штучний інтелект розпізнавати брехню?

Дефіле примар, або віртуальний показ мод бренду Hanifa. Відео