Як компанії Apple вдалося обійти швейцарців в годинниковій справі

Раніше наручний годинник вважався аксесуаром для людей з високим статусом та зручним інструментом для контролю часу. Але у новому столітті розвинутих технологій все змінилося і на арені з’явилися нові гравці.

Уже протягом чотирьох років компанія Apple втримує лідерство серед новітніх виробників у індустрії годинників. Як же американцям вдалося обійти швейцарців у цій справі?

Ні для кого не секрет, що найдорожчі годинники виготовляють у Швейцарії. Хоча багатьом «зроблено у Швейцарії» здається доволі старою концепцією, але вона з нами доволі нещодавно.

Перші годинники, які нагадували сьогоднішні, були придумані нюрнберзьким слюсарем Петром Генлейном (Petr Genleyn) ще в 16 столітті. Кишенькові годинники на той час були символами статусу. Їх могли дозволити собі лише елітні клієнти з верхівки. Протягом сторіччя дизайн кишенькових годинників не змінювався. Але потім Великобританія зробила революцію в цій індустрії.

Завдяки такому винаходу, як спіраль балансу, спусковий механізм та хронометр, Британія до 18 століття стала однією з найпочесніших країн-виробників годинників. Це були найточніші годинники у світі. Проте, зовнішній вигляд таких годинників не вражав – вони були надто товстими.

Європейські виробники почали досліджувати нові методи, аби зробити годинники тоншими. На той час компанії відчували на собі інші труднощі, як і зараз: як зробити технологію компактнішою, але разом з тим потужнішою.

Годинники, які ми знаємо сьогодні з’явилися завдяки баченню швейцарського годинникаря Абрахама-Луї Бреге. Якщо Великобританія робила ставку на точність, то Швейцарія намагалась зробити пристрій стильним. Незабаром саме в Швейцарії з’явилися багато виробників високоякісних годинників — Longines, IWC Schaffhausen та Rolex.

З початку 20 століття до 1960 року Швейцарія була лідером серед виробників годинників. Опитування Університету в Санкт-Галені у 2016 році показало, що люди готові переплачувати за елітні швейцарські годинники до 100% їх вартості. Навіть на сайті уряду Швейцарії можна знайти історію про концепцію «Зроблено у Швейцарії». Тепер цей вислів говорить не лише про місце виготовлення, але й ознакою якості та надійності продукту.

Кварцева криза

Поки Швейцарія дотримувалась традиційних методів виробництва, Японія запропонувала більш інноваційний підхід до справи. Так японська компанія Seiko 1969 року презентувала перші наручні кварцові годинники. Це перевернуло уявлення про звичні годинники і знову зробило революцю.

Низькі витрати на виробництво нових годинників привели до закономірного зниження цін по всьому світу та швейцарська індустрія втратила понад 60 тис. робочих місць. У кінці 1982 року закрилося біля тисячі заводів по всьому світові. Цей період називають кварцевою кризою.

Щоб пережити цю революцію, Швейцарія була змушена що-небудь змінити. Тоді Ніколас Хайек (Nikolas Khayyek) заснував Swatch Group. Його гасло для нової лінії годинників звучало наступним чином: «Інновація, провокація, веселощі назавжди!».

Swatch зробили пластикові годинники дуже крутими. Це привело до зовсім іншого позиціювання продукту на ринку. Тепер основна функція продукту Swatch полягала не стільки у зображенні часу, але й в моді. Годинник став символом самовираження та стилю.

Цей технологічний писк в моді скоро стане ще актуальнішим в еру смартфонів та розумних годинників.

Понад 30 років після запуску годинників Swatch положення справ у цій сфері практично не змінювалось, а Швейцарія стала справжнім лідером на ринку годинників.

Невдача розумних годинників

Розумний годинник – це нова концепція. Після того, як на екрани вийшов фільм про Джеймса Бонда, майже всі мріяли про такий годинник. На жаль, перші такі подібні пристрої були погано спроектовані та мали проблеми з зарядом батареї. Не дивно, що жодна з компаній, які виготовляли розумні годинники, так і не досягли успіху.

Все змінилося 2012 року, коли Ерік Мігиковский (Erik Mihikovskiy) запустив аукціон на Kickstarter для своїх розумних годинників Pebble. Спочатку він хотів отримати для виготовлення цифрових гаджетів $100 тисяч, натомість йому вдалось зібрати $10 мільйонів. Завдяки приємному інтерфейсові, потужному акумуляторові та можливості під’єднуватися до систем iOS та Android, Pebble стали першими комерційно успішними смарт-годинниками. Але це протривало недовго, бо на ринку з’явиться гідний конкурент, який все перевершив.

На початку 2014 року з’явилися новини про те, що Apple запропонувала швейцарському брендові потенційне об’єднання. Але гендиректор Swatch Group відповів пресі:

«Ми не бачимо причин для підписання партнерської угоди»

За тиждень до запуску годинника Apple у 2014 році, Джонатан Айв (Jonathan Іve) доповів, що у швейцарців існують деякі проблеми. Пізніше ми зрозуміємо, які саме.

Дев’ятого вересня 2014 року, одразу після презентації шостого iPhone, Тім Кук (Timothy Donald Cook) вийшов на сцену та оголосив всім, що в Apple є ще один сюрприз. Саме тоді і було представлено Apple Watch. Тім Кук назвав пристрій «наступним кроком в історії Apple».

Багато знаних експертів були скептично налаштовані до дизайну Apple Watch. Генеральний директор Tag Heuer Жан-Клод Бівер (Jean-Claude Biever) сказав наступне:

«Правду кажучи, годинники виглядають так, ніби їх винайшов студент-першокурсник».

Але вже незабаром він змінив свою думку.

Така нищівна критика не зупинила Apple. Незабаром після презентації Apple Watch стали найпопулярнішими годинниками в історії таких пристроїв. Series 3 Apple Watch остаточно встановив лідерство «яблучної» компанії в годинниковій сфері.

Вже у 2017 році компанія нагадала всім, що Apple Watch – годинники, які продаються краще за всіх у світі. Але в тому році презентація Apple восени пройшла в дещо незвичному форматі: компанія спочатку презентувала Apple Watch, а вже потім – нові айфони.

Внесок Apple до традиційного виробництва годинників

Перші Apple Watch від інших схожих гаджетів відрізнялися тим, що були максимально комфортними та зрозумілими кожному користувачу. На відміну від конкурентів, в Apple був секрет: у своєму годинникові американці поєднали зручність традиційних наручних годинників з легендарним дизайном.

Можливо, велику роль в цій ситуації відіграв той факт, що Apple практично не змінювала дизайн своїх Apple Watch. Тут все простіше за телефони Apple. У вас або є Apple Watch, або немає. І не важливо яка версія. Оскільки у таких годинників практично однаковий дизайн, в Apple не захотіли кожного року обновляти свої годинники.

Apple Watch – це внесок до традиційного виготовлення годинників. Довгостроковим характером дизайну Apple Watch, компанія Тіма Кука намагається нам сказати, що смарт-годинники мають бути більш постійними та витривалішими, ніж смартфони.

Американці навіть запозичили декілька термінів із хорології (науки про вимірювання часу) для того, щоб зобразити та описати деякі елементи інтерфейсу годинника.

Використовуючи базові принципи традиційного виготовлення годинників, американська компанія створила продукт, який відрізняється від інших, аби здаватися інноваційним. Але в той же момент, його інтерфейс достатньо зручний та знайомий користувачам, аби його купили та наділи на свою руку.

Зміни в сприйнятті

Нові продукти здатні не просто замінити один одного. Вони змінюють те, що ховається за ними. Користувачі Apple Watch купляють не аксесуари, а певні шматочки історії. Ті, хто користується Apple Watch надають перевагу не лише більш зручному способу перевірки часу, але й підтримують ідею більш здорового та підключеного до інтернету свого «я».

Смарт-годинник дещо змінює свою суть, як це зробила Swatch наприкінці 1980-х. Раніше вона полягала в підключені до інтернету, зараз ця ціль – зробити людину здоровішою. З «прикольної» забавки для підлітків годинник перетворився в інструмент для відстежування життєвих показників як для себе, так і для своїх близьких.

Еволюція Apple Watch була настільки неспішною, що ніхто і не зрозумів що насправді відбулося. Перемогти швейцарську індустрію по їх же правилам – це досить складна річ. Але компанії Apple це вдалося.

Поглянемо в майбутнє

Наручні годинники завжди були продовженням нас самих. Тепер, коли смарт-годинники стали розумнішими та потужнішими, ми знаходимося на порозі нової цифрової ери.

Сьогодні цифру не лише використовують, її носять на собі. Це дає привід для нових звершень та досвіду, які раніше були недоступними. Хоча Apple Watch може стати найбільшим розчаруванням в індустрії з часів Кварцевої революції, історія вчить нас, що колишні успіхи – це занадто погані провісники майбутнього.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium

Читайте также:

Найкращі wearables гаджети за 2019 рік — основні тренди галузі. Частина 2

Найкращі wearables гаджети за 2019 рік — загальне становище індустрії. Частина 1

Швидке зарядження: що працює вже сьогодні і що чекає нас в майбутньому (частина І)

Apple готує новий iPhone, iPad, та більший MacBook Pro