Як підвищений попит на велосипеди змушує трансформувати міста

Люди шукають спосіб швидкого пересування по місту з урахуванням соціального дистанціювання, а політики заявляють: про домінування автомобілів як основного виду транспорту тепер «не може бути й мови».

Міста по всьому світу намагаються розв’язати одну проблему — як безпечно повернути людей на вулиці в посткоронавірусну епоху. Системи громадського транспорту Нью-Йорка, Лондона і Парижа щодня перевозять мільйони людей, а в рік відбувається близько 1,5 млрд поїздок.

Тепер жителі не хочуть їздити в переповненому метро або наземному транспорті через ризик заразитися і шукають інші способи пересування.

Але якщо вони пересядуть на автомобілі, рух зупиниться, зросте кількість пробок, що завадить роботі аварійних служб, і повністю перекриють прогрес по скороченню викидів вуглекислого газу.

Тому містобудівники та жителі міст дивляться на велосипед як на порятунок.

Велосипед — ідеальний вид транспорту для виходу міст з карантину. Він став ще привабливішим для жителів в США і Європи в міру наближення літа. Це швидкий, зручний і комфортний спосіб пересування, який дозволяє соціально дистанціюватися під час активного відпочинку.

Електровелосипеди можуть допомогти жителям спростити тривалі поїздки: зробити їх більш комфортними, через те, що не доведеться крутити педалі. Вони також допоможуть не забруднювати повітря, яке покращилося в містах по всьому світу з початку пандемії.

У деяких містах США багаторівневі дорожні розв’язки та автостоянки можуть займати 50-60% всієї площі. Вони «крадуть» простір у парків і інших відкритих майданчиків, також через них практично неможливо дотримуватися соціального дистанціювання на перевантажених тротуарах.

І зараз найкращий час, щоб переосмислити транспортну систему і звільнити місце, відведене для автомобілів, що викидають вуглекислий газ.

Як змінювався попит на велосипеди в США і Європі до і після карантину

На початку пандемії продажі звичайних і електровелосипедів почали падати, через те, що магазини були змушені закритися і порушився ланцюжок постачання. Але в міру зняття карантину продажі велосипедів по всьому світу стрімко ростуть, і багато покупців вперше обирають саме електричний велосипед.

У перші тижні квітня в Німеччині продажі велосипедів впали на 20-30% через закриття магазинів, але після їх відкриття компанії повідомляють про раптовий сплеск продажів. При цьому попит на електровелосипеди набагато випереджає звичайні, через те, що люди вибирають транспорт не для розваг і прогулянок, а для щоденного використання.

Така ж ситуація в США, заявив старший аналітик Guidehouse Райан Сітрон. На його думку, якщо магазини залишаться відкритими, продажі електровелосипедів будуть відповідати попереднім прогнозам або трохи їх перевищать до кінця року.

У першому кварталі 2019 року роздрібні продажі електровелосипедів в США виросли на 90% в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року.

За останній місяць лондонський виробник складних велосипедів Brompton помітив п’ятикратне зростання продажів в онлайні у Великобританії як у роздрібних партнерів, так і через свій інтернет-магазин. Також Brompton заявляє про рекордні продажі в Китаї після зняття обмеження на поїздки та «надзвичайно високе» зростання трафіку на сайті компанії в США.

Британська Gocycle зіткнулася з різким зростанням продажів, попри перерву в роботі дилерської мережі магазинів. Продажі електровелосипеда, який швидко складається Gocycle GX виросли на 65% за останні шість тижнів у порівнянні з тим же періодом 2019 року, а відвідуваність сайту зросла на 90%.

Компанія також пов’язує зростання інтересу зі зміною звичок покупців після пандемії.

«Розумні мешканці передмістя купують електровелосипеди розуміючи, що це вигідно в довгостроковій перспективі. Ми бачили різке зростання продажів Gocycle CX в чотири рази в міських районах в порівнянні з минулим роком. Завдяки Covid-19 електровелосипеди освоюють все більше людей». — каже Річард Торп, засновник Gocycle.

Голландський виробник велосипедів VanMoof продає велосипеди в онлайні й через фірмові магазини. З лютого по квітень продажі різко виросли в порівнянні з аналогічним періодом минулого року: в Німеччині на 226%, у Великобританії — на 184%, в Нідерландах — на 140%, в США — на 138%, а у Франції — на 92%.

Частково зростання було зумовлене знижками перед квітневим запуском електровелосипедів S3 і X3.

Американський продавець Lectrice Bikes повідомив про зростання продажів на 140% з 15 березня, а клієнти компанії називають електровелосипед «відмінним вибором для нового способу життя після коронавірусу.

Rad Power Bikes з Сіетла заявив, що продажі у квітні зросли на 297% в річному численні й значно перевищили прогнози. Продажі бізнес-клієнтам у сфері доставки також виросли на 191% в період з березня по квітень 2020 року.

Aventon Bikes в Каліфорнії заявляє, що переповнена замовленнями. «Ми були зайняті як ніколи, буквально щодня б’ємо рекорди по замовленнях і продажу», — каже директор по маркетингу компанії Адель Наср. У Массачусетсі продажі зросли на 298%, в Каліфорнії на 85%, а в Нью-Йорку — на 164%.

Google відзначає сплеск пошукових запитів «кращий електровелосипед» з 22 березня — менш ніж через два тижні після того, як ВООЗ оголосила коронавірус Covid-19 пандемією. Ще більше людей почали шукати за запитом «кращий велосипед».

Як міста адаптуються до нових умов

Новим велосипедистам знадобиться безпечна міська інфраструктура, а вона не може з’явитися миттєво.

Великобританія лідирує в перетвореннях — країна виділила «сотні мільйонів фунтів стерлінгів», щоб зробити міста зручніше для велосипедистів, і водночас закликала городян утриматися від громадського транспорту.

Уряд країни виділив 250 млн фунтів стерлінгів ($ 305 млн) для створення нових велосипедних доріжок і більш безпечних транспортних розв’язок протягом декількох тижнів. Загальний фонд на розвиток велосипедних і пішохідних доріг Великобританії — 2 млрд фунтів стерлінгів ($ 2,44 млрд).

Містам вже наказано перерозподілити дорожній простір з урахуванням «значного збільшення» числа велосипедистів і перехожих. Електроскутери заборонені у Великобританії, але обговорення їх дозволу було перенесено з 2021 року на червень 2020 року.

Міністр транспорту Великобританії Грант Шаппс заявляє, що альтернативні види транспорту матимуть як короткострокові, так і довгострокові переваги після пандемії Covid-19.

«Під час кризи мільйони людей відкрили для себе поїздки на велосипеді — будь то фізичні вправи або в якості безпечного і соціально дистанційованого виду транспорту. І хоча сьогодні все ще просять залишатися вдома, коли країна повернеться до роботи, нам потрібно, щоб ці люди продовжували користуватися велосипедом і до них приєдналося ще безліч нових. В іншому випадку, в умовах жорсткого обмеження пропускної здатності громадського транспорту поїзди та автобуси можуть бути переповнені, а наші дороги повгрузають в пробках — сповільнюючи роботу аварійно-рятувальних служб і доставлення товарів першої необхідності. Ми знаємо, що автомобілі залишаться життєво важливим транспортом для багатьох, але через те, що ми дивимося в майбутнє, ми повинні побудувати кращу країну з більш екологічними звичками подорожувати, чистішим повітрям і більш здоровою нацією» — заявив Грант Шаппс, міністр транспорту Великобританії.

Нещодавно мер Лондона Садок Хан і компанія «Транспорт для Лондона» запустили програму Streetspace, яка повинна змінити вулиці міста так, щоб жителі могли в десять разів більше їздити на велосипеді та в п’ять разів більше ходити пішки в міру ослаблення карантину.

Більшу частину активностей називають тимчасовим рішенням, але вони можуть залишитися в разі позитивних результатів.

Інші європейські міста почали реалізацію схожих ініціатив. Мілан, одне з найбільш забруднених міст Європи, планує перетворити 35 км доріг у велосипедні та пішохідні простори протягом літа після карантину.

План міста містить в собі тимчасові велосипедні доріжки, нові, ширші тротуари, обмеження швидкості машин до 30 км/год, а також вулиці, де велосипедисти та пішоходи будуть мати пріоритет перед автомобілями.

«Ми роками працювали над скороченням користування автомобілями. Якщо всі водять машину — немає місця для людей, прогулянок, комерційної діяльності поза магазинами. Звичайно, ми хочемо знову відкрити економіку, але ми думаємо, що повинні це зробити на інших засадах, ніж раніше» — заявив Марко Гранеллі, заступник мера Мілана.

Франція встановлює тимчасові велосипедні доріжки в містах по всій країні. Париж планує відкрити 643 км автомобільних доріг для велосипедистів і перетворити найбільше перехрестя міста в велосипедне шосе.

Мер Енн Ідальго, що просувала розвиток велосипедного транспорту задовго до пандемії, сказала, що про повернення Парижа як міста, де домінують автомобілі, «не може бути й мови».

«Автомобілі посилять кризу охорони здоров’я. Забруднення від них вже само по собі стає критичним, а їх суміш з коронавірусом стане особливо небезпечним коктейлем. Тому не може бути й мови про те, що проїзд в центр міста на автомобілі — це розв’язання проблем, тому що це може тільки погіршити ситуацію» — Енн Ідальго, мер Парижа.

Брюссель додасть 40 км велосипедних доріжок. «Ми знаємо, що відстань двох третин поїздок в межах Брюсселя менш як п’ять кілометрів. Ми хочемо, щоб здорові люди могли ходити пішки або їздити на велосипеді, і несемо відповідальність за створення безпечної інфраструктури», — зазначає міністр транспорту Ельке Ван ден Брандт.

У США ряд великих міст готує плани щодо закриття вулиць від автомобілів в спробі забезпечити безпечне пересування людей і велосипедні прогулянки з урахуванням соціального дистанціювання. Деякі планують заборонити проїзд автомобілів по частині вулиць на постійній основі.

Наприклад, мер Сіетла Дженні Данкан оголосив, що закриє від автомобілів 32,1 км вулиць, через те, що простір для пішоходів — це важливий інструмент для сімей, щоб займатися спортом і гуляти на свіжому повітрі. А в Окленді почнуть поступово адаптувати під пішоходів 119 км — близько 10% міського простору міста.

Також планують зробити Денвер і Міннеаполіс, а Бостон розглядає можливість використовувати вуличний простір для велосипедних доріжок, ширших тротуарів і довших автобусних маршрутів.

У Нью-Йорку запланували зробити відкритими для переходів і велосипедистів 161 км автомобільних доріг, також місто легалізувало електровелосипеди для використання службами по доставленню їжі.

Екологія

Автомобільний рух різко скоротився, що поліпшило якість повітря в США. За федеральним даними, в березні в США кількість пройдених автомобілями миль скоротилося майже на 19% – це на 50,6 млрд кілометрів менше, ніж зазвичай.

Середня економія палива в США склала 22,3 милі на галон — це близько 20,4 млн тонн вуглекислого газу, які були б викинуті в повітря, зазначає дослідник з транспорту Йона Фрімарк.

Але ця «чудова трансформація» може бути зруйнована, якщо міста не зможуть переосмислити вуличний простір.

Амстердам — ​​пласке місто, що робить його ідеальним місцем для велосипедних прогулянок. На початку 1970-х років в Амстердамі домінували автомобілі, потрібні були роки «запеклого активізму» і розуміння політиків, щоб місто почало змінюватися.

Тепер велосипеди — така ж частина голландської культури, як тюльпани або дерев’яне взуття. Безпечними велосипедними доріжками користуються жителі будь-якого віку, а в якості «бонусу» вони отримали повітря, вільне від смогу.

Поки ж багато транспортних активностей через пандемію Covid-19 в містах проводяться занадто пасивно і частіше за все зміни називають тимчасовими — якщо світ швидко повернеться до звичного способу життя після зняття карантину. Але частина політиків мріє, щоб плани зі зміни міського ландшафту стали реальністю.

«Якщо всі повернуться до автомобілів — буде кошмар. Наша таємна мрія в тому, щоб тимчасове стало постійним» — говорить Жан Луї Міссік, заступник мера Парижа.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Verge

Читайте также:

Найекологічніші пам’ятки світу або як світ прагне економити ресурси

Що станеться з нашою планетою, якщо Антарктида розтане

Як комп’ютерна модель 1970-х спрогнозувала загибель людства у XXI столітті. Частина друга

Як комп’ютерна модель 1970-х спрогнозувала загибель людства у XXI столітті. Частина перша