Аеропорт без метушні: як компанія з США хоче скасувати черги та затримки рейсів

Аеропорти майбутнього — без черг, біганини з валізами та годинникових очікувань у гейта? Звучить як фантастика, але компанія Jovari пропонує саме таку концепцію. Представивши модульну систему посадки пасажирів, вона обіцяє заощадити мільярди доларів авіакомпаніям та при цьому повернути пасажирам «мільйони годин». Все, що потрібно — це капсула, автономний шатл і трохи інженерної сміливості. Як це працює розповідаємо нижче.

За словами компанії Jovari, більшу частину часу при перельоті «з’їдає» перебування в аеропорту — з довгими чергами та коридорами, очікуванням шатла та багажу, затором у салоні під час посадки. Тому вона візуалізувала «модульну систему» Jovari Jetspeed, яка має прискорити вирушення рейсів та знизити потребу у великих площах.

Після стандартних передпольотних процедур пасажири займатимуть свої місця в капсулі, розташованій прямо в будівлі аеропорту. Пройти до свого місця можна буде збоку.
Як тільки авіаперевізник завершить посадку, бічні стінки модуля закриються. Він «заїде» до спеціального автономного шатла, який довезе капсулу до літака і «вставить» її в салон. За словами Jovari, така система дозволить скоротити простій суден на землі на 90%.

Після прибуття шатл доставить пасажирський та багажний модулі до призначеного терміналу. Виглядати свою валізу на стрічці не доведеться — можна буде одразу забрати її з полиці.

На кожен літак передбачать кілька капсул, тож чекати, поки судно підготують до чергового рейсу, не потрібно. «Брудний» модуль відправлять на перевірку та чистку, а «чистий» заздалегідь «укомплектують» пасажирами.

Капсули, що прибули, будуть доставляти в спеціальний автономний очисний хаб. Роботи, окрім іншого, зберуть залишені речі, приберуться в салоні, перевірять наявність довідкових матеріалів у кишенях пасажирських крісел.

Через те що капсули будуть доставлятися в роботизованих шаттлах літакам не доведеться зайвий раз їздити аеродромом.

Теоретично шатли також можуть довозити модулі з пасажирами не лише до термінала, а й до міських пунктів призначення — як традиційні автобуси.

40 модулів займуть стільки ж місця, скільки шість літаків, так що сильно «розносити» гейти не доведеться. Jovari вважає, що це дозволить обійтися без лабіринтів, ескалаторів та ліфтів та заощадити на персоналі, комунальних послугах та моніторингу.

Сидінь в аеропорту буде «достатньо» — для тих, хто захоче відпочити чи попрацювати. При цьому магазинів та ресторанів буде небагато, оскільки час очікування рейсу, згідно з ідеєю, має бути мінімальним.

Це лише концепт. Про реалізацію мови поки не йдеться. Користувачі зазначають, що запуск подібної системи вимагатиме кардинальної перебудови аеропортів та реконфігурації літаків. Тому не вірять, що це можливо.

Можлива конфігурація аеропорту. Зліва — зони відправлення. Справа — зони прибуття, поряд з якими очисний та ремонтний термінали. Зверху — злітні смуги.

Більше цікавого:

Джерело: The New York Post

Читайте также:

WindRunner: для чого потрібен літак довжиною більше 100 метрів

Чому пасажирські літаки літають на висоті 10 км?

Новий електролітак Beta Technologies підкорює небеса (відео)

Фінансування тревел-стартапів у 2023 році: тренди та найбільші раунди