Електролітак компанії Doroni святкує свій перший пілотований політ

Компанія Doroni Aerospace показала нове відео польоту розроблюваного нею повністю електричного двомісного персонального літального апарату H1. Політ усередині ангару на невеликій висоті від підлоги вперше відбувався під керуванням пілота, що знаходився на борту.

Більшість з наявних сьогодні проєктів повністю електричних літальних апаратів з вертикальним зльотом та посадкою призначені для використання у сервісах аеротаксі. Проте є серед них і проєкти літальних апаратів для особистого використання. Від аеротаксі вони зазвичай відрізняються компактнішими розмірами та меншою пасажиромісткістю.

Як приклад можна навести двомісний електролітак Air One від ізраїльського стартапу Air. Він призначений для польотів на відстань до 177 кілометрів із максимальною швидкістю до 250 кілометрів на годину. Інший літальний апарат під назвою Axe від компанії SkyFly також призначений для перевезення двох людей, включаючи пілота.

Літальний апарат Axe від компанії SkyFly

Проєкт електролітака Doroni H1, що вже кілька років розробляється стартапом Doroni Aerospace, також належить до типу літальних апаратів, призначених для персонального використання. Він виконаний у вигляді квадрокоптера з чотирма парами чотирилопатевих співвісних гвинтів, які повинні знаходитися всередині захисних кожухів, що плавно переходять у переднє та заднє крило. Обидва крила мають порівняні розміри та встановлюються під досить великим кутом.

Це дозволяє використовувати їхню підйомну силу в горизонтальному польоті, під час якого H1, як і будь-який квадрокоптер, нахиляється вперед. Для створення додаткової тяги в горизонтальному польоті в задній частині H1 будуть встановлюватися два гвинти меншого діаметру, що штовхають. Кабіна персонального літального апарату має краплеподібну форму та призначена для двох осіб, включаючи пілота.

Передбачається, що Doroni H1 зможе пролітати на одному заряді акумулятора до 100 кілометрів із середньою швидкістю 160 кілометрів на годину. Максимальна швидкість становитиме 225 кілометрів на годину. Вага порожнього електролітака складає 750 кілограмів. Він може перевозити до 227 кілограмів.

Вперше H1 відірвався від землі та виконав політ на висоті кілька метрів у режимі висіння без людей на борту у лютому 2023 року. З того часу Doroni Aerospace здійснила вже кілька десятків тестових польотів. У новому відео компанія продемонструвала політ H1, який вперше відбувався під управлінням пілота, що знаходиться на його борту. Політ відбувався в режимі висіння на невеликій висоті всередині ангару компанії, а за ручкою управління знаходився засновник та генеральний директор компанії Дорон Мердінгер (Doron Merdinger).

Видно, що на поточній стадії розробки літальний апарат не має крил та захисних обтічників навколо повітряних гвинтів. З елементів корпусу на рамі встановлена лише краплеподібна кабіна без дверей та скління, в якій знаходиться пілот. При цьому на місці пасажира, судячи з усього, розташувалася акумуляторна батарея.

У 2024 році згідно з поточними планами Doroni Aerospace сподіваються сертифікувати H1 як легкий спортивний літальний апарат. Постачання замовникам заплановано на 2025 рік. Для керування електролітаком його майбутньому власнику потрібно близько 20 годин тренувань.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: New Atlas

Читайте также:

Безпілотні аеротаксі EHang почали перевозити пасажирів у Китаї

Фінансування тревел-стартапів у 2023 році: тренди та найбільші раунди

Дискети: як і чому вони все ще живі

«Тостер розміром з людину»: як виглядає самоврядний автомобіль від Zoox