Як університети змінюють підхід до навчання через розвиток генеративного штучного інтелекту

У листопаді 2022 року OpenAI представила ChatGPT — чат-бота, який за короткими запитами генерує напрочуд зв’язковий і докладний текст. Інструмент набув великої популярності: з його допомогою не лише пишуть любовні послання, вірші та фанфіки, а й виконують домашні завдання.

Це схвилювало вищі навчальні заклади США, які наразі активно модернізують підхід до викладання. Про те, як університети протистоять чат-ботам, у переказі огляду New York Times.

Минулого місяця Ентоні Ауманн, професор філософії Університету Північного Мічигану, оцінював есе, написані студентами його курсу зі світових релігій. Серед них Ауманну трапилася робота, яку можна легко назвати «найкращою в групі». У ній з відповідними прикладами та переконливими аргументами досліджувалася тема заборони на носіння паранджі.

Відразу насторожившись, Ауман звернувся до студента за роз’ясненнями. Той зізнався, що есе написано за допомогою ChatGPT — чат-бота, здатного у простих реченнях пояснювати концепції та генерувати ідеї.

Це стривожило Ауманна, і він вирішив, що цього семестру змінить підхід до створення есе в рамках своїх курсів. Згідно з його планом, студенти писатимуть перші чернетки прямо на заняттях, використовуючи браузери, які відстежують та обмежують комп’ютерну активність. Потім для подальших версій їм потрібно пояснити, чому вони внесли кожну зміну.

Надалі Ауманн, можливо, взагалі скасує есе. При цьому він планує використовувати ChatGPT на заняттях: учні не лише обговорюватимуть різні питання один з одним, а й оцінюватимуть відповіді на них чат-бота.

На тлі популярності ChatGPT деякі державні школи США закрили доступ до цього інструменту через свої пристрої та мережі Wi-Fi. Водночас вищі навчальні заклади — коледжі та університети сумніваються в ефективності заборони та не хочуть зазіхати на академічні свободи. Тому вони змінюють підхід до навчання.

За словами Джо Гловера, проректора Флоридського університету, навчальний заклад розширює повноваження викладачів з вибудовування занять, замість того, щоб боротися з конкретними методами обману з боку студентів. «Це не остання інновація, з якою нам доведеться зіткнутися», — стверджує Гловер.

І це справді так, оскільки генеративний штучний інтелект знаходиться лише на ранньому етапі свого розвитку.

  • Найближчим часом OpenAI має випустити GPT-4, який генерує текст краще, ніж попередні версії нейромережі.
  • Google створила конкурентний чат-бот LaMDA, а Microsoft хоче інвестувати $10 млрд в OpenAI.
  • Над генеративними інструментами на базі штучного інтелекту також працюють Stability AI, Character.AI та інші стартапи з Кремнієвої долини.

За словами представника OpenAI, лабораторія визнає, що її програми можуть використовуватися з метою ввести людей в оману, і розробляє технологію, яка допомагає виявляти текст, створений ChatGPT.

Що відбувається в університетах

Вплив ChatGPT активно обговорюється у багатьох вищих навчальних закладах. При цьому більшість рекомендацій спрямовані на адаптацію технології.

Різні вузи (у тому числі Університет Джорджа Вашингтона, Рутгерський університет та Аппалацький державний університет) поступово відмовляються від домашніх завдань відкритої форми, які стали поширеним способом перевірки знань під час пандемії. Тепер викладачі віддають перевагу виконанню завдань на заняттях, рукописних доповідях, груповій роботі та усних іспитів.

Студентів більше не просять, наприклад, написати п’ять сторінок на тій чи іншій темі. Натомість деякі викладачі вигадують питання, які, як вони сподіваються, виявляться надто складними для чат-ботів, а також пропонують учням писати твори про своє життя та поточні події.

Фредерік Луїс Альдама, завідувач кафедри гуманітарних наук Техаського університету в Остіні, планує включити до програми нові та більш нішеві тексти, з якими ChatGPT не так добре знайомий. Наприклад, ранні сонети Вільяма Шекспіра замість широко відомого твору «Сон літньої ночі».

Якщо нововведення не допоможуть запобігти плагіату, Альдама та інші викладачі введуть суворіші вимоги до змісту робіт та їх оцінювання. Так, в есе більше уваги приділятиметься уяві, креативності та новаторству, які автор виявив під час аналізу.

Надії покладають і на просвітництво. Університет штату Нью-Йорк у Буффало та Університет Фурмана планують обговорювати штучний інтелект в рамках обов’язкових курсів, на яких першокурсники знайомляться з такими концепціями, як академічна чесність.

Своєю чергою Університет Вашингтона в Сент-Луїсі та Вермонтський університет хочуть оновити свої політики академічної чесності, включивши генеративний штучний інтелект у визначення плагіату. А інші викладачі та університети планують використати програми, які визначають тексти, написані за допомогою штучного інтелекту.

Як студенти ставляться до штучного інтелекту

Дехто вважає, що це корисний інструмент т у навчанні. Так, за допомогою ChatGPT 27-річна Ліззі Шекні, яка вивчає юриспруденцію та дизайн у Пенсільванському університеті, вигадує ідеї для доповідей та способи вирішення завдань із програмування.

Однак, Шекні стверджує, що часом чат-бот спотворює інформацію. Пенсільванський університет поки не ввів жодних правил щодо цього інструменту, але вона не хоче застосовувати його надто часто на випадок, якщо його таки заборонять.

Водночас деякі студенти розповідають на Reddit та інших форумах про те, як здають на перевірку завдання, які виконав ChatGPT. А в TikTok хештег #chatgpt зібрав понад 578 млн переглядів.

В одному з роликів користувач копіює завдання з варіантами відповідей з іспиту та надсилає їх чат-боту зі словами: «Не знаю, як ви, але я просто збираюся скласти випускні іспити через ChatGPT. Удачі з навчанням».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The New York Times

Читайте также:

Перекладач із собачого: які технології допоможуть вам краще зрозуміти вашого вихованця

Штучний інтелект навчився покращувати смак пива

ШІ музика: як стартап Suno робить створення пісень доступним кожному

Штучний інтелект забере у нас роботу? Думки візіонерів та дослідження