Компанія Lenovo провела дослідження ролі технологій у житті, освіті та суспільстві. Завдяки інноваціям, якість освіти значно підвищилася, а нове покоління учнів стало більш незалежним і самостійним.
Опитування охопило більше 15 тисяч людей з усього світу, включаючи США, Мексику, Бразилію, Китай, Індію, Японію, Великобританію, Німеччину, Францію та Італію. Дослідження виявило, що 40% респондентів відчувають себе не просто “набагато” чи “більш” юними завдяки технологіям – у середньому вони дозволяють людям почуватися на 11 років молодшими.
75% опитаних батьків зазначили, що їхні діти надають перевагу пошуку відповіді в інтернеті, аніж просять їх про допомогу. Така практика набула популярності в країнах, де найбільше використовують новітні технології в навчанні, а саме в Індії (89%) та Китаї (85%), найменший показник у німецьких родинах – 54%. Тут не тільки батьки, а й вчителі з особливою обережністю ставляться до використання техніки в освіті, а особливо в школах. Однак впровадження технологій набуло широкого поширення в Німеччині завдяки ініціативі уряду в 2018 році обладнати понад 40 тисяч шкіл новітніми комп’ютерами та програмним забезпеченням.
Не лише діти залежать від технологій
60% батьків хоча б раз переглядали щось в інтернеті, а потім робили вигляд, що вже знають відповідь, допомагаючи дитині виконувати шкільні завдання. Найчастіше це стосувалося STEM-предметів, таких як математика (45%) та наука (38%), а також географія (36%) та іноземні мови (35%).
Понад 80% учасників дослідження погодилися, що використання новітніх технологій в освіті допомагає учням краще навчатися у школі та засвоювати інформацію. У свою чергу, значна частина працюючих батьків (84%) зазначила, що сучасні технології дозволяють їм працювати та, при цьому, постійно бути на зв’язку з родиною. Найбільшого поширення це твердження набуло в Китаї та Індії – 95% респондентів обох країн вважають, що технології допомагають збалансувати кар’єру та життя. 8 з 10 матерів в Індії відповіли, що використання “розумних” пристроїв і технологій зробили їхнє материнство набагато легшим. На другому місці опинилася Бразилія, де з твердженням погодилися 89% респондентів. Батьки в Німеччині та Італії вважають інакше та стверджують, що технології є менш визначальним фактором у балансі між батьківством та збереженням роботи.
Технології допомагають створювати нове покоління незалежних учнів
Незважаючи на те, що технології позитивно впливають на навчання, 72% батьків все ж мають певні побоювання. Вони вважають, що технології можуть викликати залежність у молоді та вплинути на соціальні навички. Та разом із цим, 73% респондентів вірять, що технології допомагають майбутнім поколінням ставати більш незалежними та самостійно вирішувати проблеми.
«Немає сумнівів, що сучасна освіта трансформується завдяки інтелектуальним технологіям. Вони дають дітям можливість бути винахідливими та незалежними учнями, які можуть самостійно шукати правильні відповіді та дізнаватися більше. Дійсно, важливо дотримуватися балансу між проведенням часу в інтернеті та реальному житті, але технології можуть об’єднувати родини. До того ж, не всі батьки можуть однаково допомогти дітям з навчальними предметами, – коментує Діліп Бхатія (Dilip Bhatia), віце-президент із глобального маркетингу, досвіду користувачів та клієнтів Lenovo. – Наші технологічні рішення дозволяють учням іммерсивно та активно навчатися, не обмежуючись лише шкільною програмою. Тому очевидно, що в усьому світі технології є універсальним засобом, який дозволяє більшій кількості дітей отримувати доступ до безлічі джерел інформації, не покладаючись лише на досвід дорослих».
Що стосується молоді, то мілленіали та покоління Z вважають, що технології відіграють позитивну роль у їхній освіті. Наприклад, більше 40% учнів стверджують, що доступ до інтернету полегшує пошук інформації про кейси або соціальні проблеми, які їх хвилюють. Із цим також погодилось і доросле населення. Майже половина батьків вважають, що технології стануть надзвичайно важливими для вирішення майбутніх проблем в освіті. Наприклад, вже сьогодні школи в усьому світі починають впроваджувати технології віртуальної реальності для створення інклюзивного навчального середовища, тим самим підтримуючи учнів із фізичними, соціальними чи когнітивними особливостями. Такий підхід свідчить про справжню трансформаційну силу технологій.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Як може зміниться навчання? Масштабний експеримент Китаю в сфері освіти
- Наука прийняття рішень і стратегії вибору — що вивчає нейроекономіка
- Роль штучного інтелекту у процесі навчання персоналу
Джерело: Lenovo