Недавнє дослідження показало, що насправді займатися особистими справами в інтернеті під час роботи може бути корисно для продуктивності.
Більшість співробітників не приділяють роботі 100% свого часу в офісі. В середньому працівники витрачають 10% робочого дня на те, щоб серфити інтернет, листуватися з друзями або здійснювати онлайн-покупки. Таке «кібербайдикування» щорічно приносить роботодавцям до $85 мільярдів збитків.
Але насправді якщо співробітник ось так проводить час в мережі, це не означає, що він ледачий. Стефані Ендел (Stephanie Andel), доцент кафедри психології Університету Індіани, і її колеги провели дослідження і виявили, що прокрастинація в інтернеті допомагає працівникам справлятися з робочим стресом.
«Кібербайдикування» та стрес
У 2002 році дослідники Сінгапурського державного університету придумали термін «кібербайдикування» (cyberloafing). Зазвичай така поведінка вважається проблематичною і шкідливою для продуктивності. Саме тому всі пов’язані з нею дослідження націлені на розробку засобів, які б допомагали з ним боротися.
Однак більш свіжі наукові роботи вказують на те, що співробітникам буває корисно використовувати інтернет на роботі в особистих цілях. Наприклад, коли працівник сидить в соцмережах, у нього підвищується задоволеність роботою.
Інші дослідження говорять про те, що байдикування в мережі допомагає співробітникам справлятися з робочим стресом. Багато що вказує на те, що працівники починають гортати соцмережі на роботі через нудьгу або ж бо їм дали нечіткі вказівки, що робити.
Вплив стресу на співробітників
Але чи дійсно таке ліниве проведення часу знижує рівень стресу? На це питання спробували відповісти у своєму новому дослідженні вчені з чотирьох американських університетів. Вони припустили, що коли працівники починають гортати інтернет на роботі, вони роблять міні-перерву і це дає їм можливість прийти в себе після стресових робочих ситуацій.
Для перевірки своєї гіпотези вони запросили 258 студентів, які працювали мінімум 20 годин в тиждень і запропонували їм пройти опитування про роботу. Вчені попросили їх відзначити, скільки часу вони витрачають на незв’язані з роботою справи — наприклад, перевірку особистої пошти, покупки в інтернеті. Крім того студенти повинні були розповісти про свій рівень задоволеності роботою, чи хочеться звільнитися і як часто вони стикалися на роботі з несправедливим ставленням до себе.
Цілком очікувано, але учасники, що стикалися з несправедливістю, були менше задоволені роботою і сильніше хотіли її кинути. Але найцікавіше, що вчені помітили зв’язок між цим і байдикуванням в мережі. У скривджених співробітників, які проводили більше часу з особистих питань в мережі, був вище рівень задоволеності роботою, ніж у тих, хто менше гортав соцмережі замість роботи.
В цілому близько 65% учасників опитування зізналися, що якийсь час відпочивають в інтернеті на роботі — частіше за все вони перевіряють особисту пошту чи користуються месенджерами. В результаті вчені прийшли до висновку, що такі перерви на залипання в мережі, можуть бути навіть корисні для продуктивності. Це збігається з даними інших досліджень, які стверджують, що короткі перерви підвищують працездатність.
Так що менеджерам варто бути трохи м’якше до співробітників, які іноді сидять в інтернеті в робочий час. Зрозуміло, це не означає, що треба дозволити їм постійно так знімати стрес — краще позбутися його причини.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Як боротися з прокрастинацією?
- Як повернути продуктивність за 20 хвилин
- 5 причин прокидатись о п’ятій ранку
Джерело: FastCompany