Чи може прокрастинація на роботі мати позитивні наслідки?

Недавнє дослідження показало, що насправді займатися особистими справами в інтернеті під час роботи може бути корисно для продуктивності.

Більшість співробітників не приділяють роботі 100% свого часу в офісі. В середньому працівники витрачають 10% робочого дня на те, щоб серфити інтернет, листуватися з друзями або здійснювати онлайн-покупки. Таке «кібербайдикування» щорічно приносить роботодавцям до $85 мільярдів збитків.

Але насправді якщо співробітник ось так проводить час в мережі, це не означає, що він ледачий. Стефані Ендел (Stephanie Andel), доцент кафедри психології Університету Індіани, і її колеги провели дослідження і виявили, що прокрастинація в інтернеті допомагає працівникам справлятися з робочим стресом.

«Кібербайдикування» та стрес

У 2002 році дослідники Сінгапурського державного університету придумали термін «кібербайдикування» (cyberloafing). Зазвичай така поведінка вважається проблематичною і шкідливою для продуктивності. Саме тому всі пов’язані з нею дослідження націлені на розробку засобів, які б допомагали з ним боротися.

Однак більш свіжі наукові роботи вказують на те, що співробітникам буває корисно використовувати інтернет на роботі в особистих цілях. Наприклад, коли працівник сидить в соцмережах, у нього підвищується задоволеність роботою.

Інші дослідження говорять про те, що байдикування в мережі допомагає співробітникам справлятися з робочим стресом. Багато що вказує на те, що працівники починають гортати соцмережі на роботі через нудьгу або ж бо їм дали нечіткі вказівки, що робити.

Вплив стресу на співробітників

Але чи дійсно таке ліниве проведення часу знижує рівень стресу? На це питання спробували відповісти у своєму новому дослідженні вчені з чотирьох американських університетів. Вони припустили, що коли працівники починають гортати інтернет на роботі, вони роблять міні-перерву і це дає їм можливість прийти в себе після стресових робочих ситуацій.

Для перевірки своєї гіпотези вони запросили 258 студентів, які працювали мінімум 20 годин в тиждень і запропонували їм пройти опитування про роботу. Вчені попросили їх відзначити, скільки часу вони витрачають на незв’язані з роботою справи — наприклад, перевірку особистої пошти, покупки в інтернеті. Крім того студенти повинні були розповісти про свій рівень задоволеності роботою, чи хочеться звільнитися і як часто вони стикалися на роботі з несправедливим ставленням до себе.

Цілком очікувано, але учасники, що стикалися з несправедливістю, були менше задоволені роботою і сильніше хотіли її кинути. Але найцікавіше, що вчені помітили зв’язок між цим і байдикуванням в мережі. У скривджених співробітників, які проводили більше часу з особистих питань в мережі, був вище рівень задоволеності роботою, ніж у тих, хто менше гортав соцмережі замість роботи.

В цілому близько 65% учасників опитування зізналися, що якийсь час відпочивають в інтернеті на роботі — частіше за все вони перевіряють особисту пошту чи користуються месенджерами. В результаті вчені прийшли до висновку, що такі перерви на залипання в мережі, можуть бути навіть корисні для продуктивності. Це збігається з даними інших досліджень, які стверджують, що короткі перерви підвищують працездатність.

Так що менеджерам варто бути трохи м’якше до співробітників, які іноді сидять в інтернеті в робочий час. Зрозуміло, це не означає, що треба дозволити їм постійно так знімати стрес — краще позбутися його причини.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Чи зроблять нас фітнес-трекери здоровішими?

Які питання задають на співбесідах у компанії Ілона Маска, Річарда Бренсона та Біла Гейтса

Прогноз Accenture: через 5 років кількість роздрібних точок скоротиться на 30%

7 правил пошуку роботи, які вже давно пора переосмислити