Швидкий зліт і повільне падіння браузера від Microsoft

Майже через 25 років після витіснення Netscape з ринку браузерів, Microsoft вирішила використовувати технологію Chrome, а не намагатися з нею боротися. Це одночасно розумний і шокуючий хід. З чого все почалося і як розвивалися події?

Минулого місяця інтернет відсвяткував свою 30 річницю, але браузером, який дійсно сприяв споживчому зростанню гіпертекстової системи був Netscape Navigator – або просто «Netscape». Його загроза Microsoft викликала грандіозну війну, яка призвела Microsoft до домінування на ринку браузерів зі своїм Internet Explorer. Однак через кілька років Microsoft Edge програв більш успішному конкуренту, Google Chrome. Цей перехід знаменує собою кінець епохи домінування Microsoft.

Netscape користувався великим успіхом, поки в 1995 в гру не вступив Microsoft. Білл Гейтс випустив внутрішній маніфест, який навів приціл на спину Netscape – він запланував випустити браузер Internet Explorer. На відміну від Netscape Internet Explorer був безкоштовним для всіх користувачів і вільно інтегрувався в Windows. Частка ринку IE продовжувала зростати, в кінцевому підсумку вона досягла 95%.

Через кілька років після запуску IE Netscape була придбана AOL. А1 березня 2008 року компанія припинила підтримку браузера Netscape Navigator.

Нові суперники

Через відсутність конкурентів Internet Explorer швидко розрісся і став частою ціллю для хакерів. Ситуація загострилася з випуском IE 6 у 2001 році. Новини про його слабкі місця дуже підсобили Firefox. Але куди більш серйозна загроза прийшла з новою хвилею потужних смартфонів. Хоча Microsoft сильно недооцінювала iPhone й інтегрований браузер Safari, Apple, принаймні, була знайомим конкурентом. Microsoft знала, що їй ніколи не вдасться досягти домінуючої частки десктоп-ринку.

Microsoft також не розуміла, що й амбіції Google виходять далеко за межі пошукової системи. Йдучи шляхом Netscape, Google випустила свій браузер для Windows – Chrome – у 2008 році. Chrome обійшов за швидкістю і безпеці будь-який браузер і швидко з’їв частку ринку IE й Firefox. Пізніше зі своєю ChromeOS Google досягне того, що пропонували кілька компаній епохи Netscape: життєздатну, веб-орієнтовану операційну систему, яка замінить пристрої на Windows для звичайних користувачів. Хоча ChromeOS поки домоглася великого успіху тільки в формі дешевих і освітніх Chromebook, Google продовжує висувати її на нові ринки.

Спочатку Chrome набув популярності завдяки технічним перевагам своєї десктопної пропозиції. Але доля IE вирішилася, коли Google інтегрував свій браузер в мобільну версію Android. Оскільки Android домінувала на ринку мобільних пристроїв, Chrome завоював близько двох третин ринку браузерів, згідно з більшістю досліджень.

Microsoft, в той час, мала справу з негативною реакцією споживачів на Windows 8. Програвши в деськтопних та мобільних перегонах, Microsoft відмовилася від IE на користь Edge, нового браузера для Windows 10. Компанії знову довелося завойовувати частку на ринку з нуля; тільки різниця була в тому, що Windows перестала бути провідною платформою, як це було в 1990-х. 85% ринку смартфонів тепер контролює Android, створюючи таким чином захисну стіну навколо Chrome.

Останній подих

Громадськість добре зустріла Edge. Але попри це розробники все одно фокусувалися на тому, щоб їх сайти добре працювали на Chrome, лідера ринку — як вони робили це в 1990-х для IE.

І ось тепер Microsoft змінює ядро ​​браузера Edge на Chromium, що дозволить йому використовувати розширення для Chrome. Використання Chromium дозволить компанії доставити Edge на більшу кількість платформ, включаючи MacOS і більш ранні версії Windows. Завдяки цьому він стане конкурентом браузеру, який колись вибив його з колії.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Як використання штучного інтелекту впливає на нашу продуктивність?

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Як і навіщо Facebook обігріває житлові будинки

5 розширень для Google Chrome із використанням ChatGPT