Коли популярний YouTube-блогер Льюїс Хілсентегер (Lewis Hilsenteger) тестував новий iPhone XS, він зауважив, що камера робила його шкіру на фотографіях неприродно гладкою. «Я так не виглядаю, — прокоментував він. — Дивно … як ніби на мені тональна основа».
Пізніше на надмірне редагування селфі звернуло увагу безліч людей. Камера останніх айфонів переступила межу між реалістичною фотографією і неприродною обробкою. Ми більше не робимо знімки — їх синтезує смартфон.
У кожній камері вже давно існує алгоритми, що дозволяють покращувати освітлення для фотографії. Але в еру смартфонів з’явилася можливість покращувати свою зовнішність за допомогою фільтрів і різних додатків від Snapchat до Beauty Plus. Ось тільки у випадку з XS функція розгладження нерівностей шкіри на Селфі була вбудована за замовчуванням і її не можна було відключити.
Утворені фотографії не можна вважати фейковими. Але все ж на них ви виглядаєте не так, як в реальному житті, і вони повністю відрізняються від наших уявлень про фото до епохи цифрової обробки знімків.
Зараз камери знають занадто багато. Вони збирають інформацію про навколишній світ, а раніше фотографії виходили завдяки взаємодії хімічних елементів з фотонами. Сучасні камери смартфонів збирають інформацію про об’єкт з багатьох джерел в один синтезований результат.
«Скоро ми будемо жити у світі, де не можна вірити своїм очам, – писав журналіст видання The Atlantic Франклін Фоер. — Іншими словами, нам недалеко до колапсу реальності».
Один з радикальних способів підміни реальності це технологія deepfakes, що дозволяє накладати особи людей на відео. Більш м’який – це ледь помітні зміни при обробці селфі. Вони начебто несерйозні, але все одно змінюють наше сприйняття. Приклади цієї технології можна побачити на відео нижче.
Виробники смартфонів і мобільних додатків вважають, що селфі підтримують їх бізнес-екосистеми. Вони не скупляться вкладати кошти в технології, пов’язані із зображеннями облич. Apple буквально розробила нові кремнієві чіпи, які «здатні розпізнати ваше обличчя ще до фотографії». Смартфон визначає наявність особи поблизу, потім знаходить його ключові точки (очі, рот, ніс і інші риси), а потім складає віртуальний зліпок. Всі ці дані доступні розробникам мобільних додатків, через що зараз так багато програм для зміни зовнішності.
При цьому камери розуміють не тільки, що їм показують обличчя, але і навколишнє оточення. Під час знімання вони захоплюють відразу кілька зображень, щоб скласти з нього одне найкраще. Кращим прикладом того, як це працює, буде нова функція Google Pixel – Night Sight. Google розробила технологію, яка об’єднує декілька невдалих зображень (темних, з шумом) в одне більш чисте і світле. Google використовує алгоритми машинного навчання для налаштування балансу білого і відображення кращих кольорів на фото. Алгоритми визначають, які об’єкти знаходяться в кадрі і якого кольору вони повинні бути. Тільки задумайтеся, наскільки ці технології відрізняються від традиційної фотографії – камера від Google не просто запам’ятовує об’єкти, але і дає їм відповідний колір на основі статистики інших зображень.
Технології прагнуть перевершити наші зорові можливості. «Мета Night Sight дати вам можливість робити знімки навіть в такій темряві, коли ви нічого не можете розрізнити. Це практично суперздатність!», — пише Google.
Однак компанії та влада можуть не тільки дати вам суперсили, але і використовувати технології розпізнавання осіб, щоб перетворити будь-яку камеру в інструмент для спостереження. Google пообіцяла їх не впроваджувати, поки не будуть вирішені всі етичні питання, однак, вже пізно. На ринку вже є Amazon Rekognition і Face API від Microsoft, не кажучи вже про китайські компанії, які вже використовують подібні технології самим різним способом.
Глобальна економіка зав’язана на вашому обличчі. І вона докладе всіх зусиль, щоб ви бачили себе саме такими, як вам хочеться.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- «Розумне» селфі — Adobe представив фоторедактор із штучним інтелектом
- Чим більше камер — тим краще? Тест смартфонів з подвійним фотомодулем
- Засновники Instagram залишають компанію? Все про те, як розвивалась відома соцмережа
Джерело: The Atlantic