Марія Кравченко, sMYc — як розвивати локальне онлайн-видання про культуру

Нещодавно в українському онлайн-просторі з’явилось місцеве видання з Миколаєва SMYC («Смик»), що має на меті висвітлювати культурне життя міста та регіону. Засновники проекту переконані: локальні медіа мають більше перспектив у інформаційному полі, аніж «універсальні» загальноукраїнські проекти.

Марія Кравченко, журналіст sMYc, розповіла нам про особливості підготовки «культурного» контенту та про заходи, які команда видання буде проводити для популяризації громадської журналістики:

12400431_1546845568973435_6220546598990379557_n_098960640

У чому «родзинка» sMYc?

Наше основне гасло — «Миколаїв поза політикою», адже, на жаль, у Миколаєві недостатньо розвинена культурна журналістика: кожне миколаївське видання майорить політичними та кримінальними новинами і майже не звертає увагу на інший, неполітичний бік життя міста. Всі прагнуть писати про гострі події та підвищувати відвідуваність сайту завдяки ним, тому наш портал створений для того, щоб знайомити мешканців Миколаївщини (та й України загалом) із цікавими культурними заходами, що відбулись у нашому місті, анонсувати нові події, відкривати широкому загалу талановитих й суспільно-активних людей та привертати увагу до соціальних проблем.

В форматі sMYc ми більше орієнтуємось саме на українські аналогічні проекти. У кожного члена команди є свої улюблені видання для натхнення. Для когось таким є Studway, для когось — Platfor.ma, а хтось надихається Korydor та вже — на жаль — не існуючим Insider.

Команда sMYc за роботою

Команда sMYc за роботою

Культура, інтернет та виклики для контент-проекту

Першою проблемою стало те, що у Миколаєві не звикли до україномовних видань. Більшість населення спілкується російською, тож новини, зазвичай, також обирають звичною мовою. Але мовне питання — це досить умовна межа. Якщо матеріал хороший, його читатимуть незалежно від мови написання. Таким чином, ми виконуємо ще одне завдання — популяризуємо українську в регіоні.

Оскільки люди звикли, що політика є всюди, особливо у ЗМІ, до нас як до культурного проекту також присутнє упереджене ставлення. Але у будь-якому випадку, під час подій на Сході країни мешканці так само потребують культурних новин — можливо, навіть більше ніж у мирний час, — аби долати стрес і трохи відволікатись. Тому ми намагаємось «розвантажити» і висмикнути людей із цієї рутини.

Як працює команда sMYc

На даний момент над проектом працює четверо людей: Олена Позняк, Марія Кравченко, Сніжана Ракчеєва і Артур Зайонц. Зазвичай всі поточні новини і проблеми ми вирішуємо у соціальних мережах: по-перше, це зручно, бо ми майже цілодобово на зв’язку, а по-друге, таке цілодобове спілкування ще більше єднає команду. За цей час ми вже стали невеличкою родиною.

У нас поки немає власного приміщення; але ми мріємо колись відкрити офіс і більше виходити в офлайн. Поки наші наради проводимо у театрах, парках, кіно. Це — чудова можливість не тільки побачитись командою, а й поспілкуватися наживо із нашими читачами.

Фото з походу до театру та зустрічі з читачкою

Фото з походу до театру

Про дослідження «Типовий медіаспоживач Миколаєва»

Напередодні запуску видання ми провели дослідження через Google-опитування. Ми поширювали його в соціальних мережах, щоб охопити більше людей. Загалом було залучено 306 осіб, віком від 15 до 45 років. Так ми не лише сформували портрет медіаспоживача, а й визначились із тематичним наповненням сайту та окреслили головні рубрики.

13434863_708318965972641_4690063765172147109_n

Пам’ятні листівки на згадку про презентацію

Листівки на згадку про презентацію

Як sMYc працює із UGC

У нас на порталі є форма, за допомогою якої кожен читач може поділитися цікавим, на його думку, повідомленням, що стосується тематики видання. Ми переглядаємо інформацію, і якщо вона є актуальною — розміщуємо на сайті, попередньо редагуючи. Також зараз діє рубрика «Твоя рецензія», де кожен може поділитися своїм відгуком на фільми, театральні вистави, книги, виставки. Головна умова — відгук має бути написано грамотною українською мовою. Щомісяця на кращого рецензента чекають цікаві призи.

Чи траплялись курйозні тексти від читачів? Досі у нас не було таких випадків. Але були тексти, які викликали обурення у інших читачів: наприклад, досить критична рецензія на новий альбом Океану Ельзи «Без меж». Це природньо — у кожного своя думка, і вона може не співпадати з думкою редакції.

БІЛЬШЕ ПРО НОВІ МЕДІА:

Плани команди на 2016-й

Ми плануємо запустити кампанію на «Спільнокошті», адже зараз найбільша наша проблема — відсутність техніки. А за її наявності ми зможемо розвиватися, робити більше проектів та розповідати про більшу кількість заходів. Нещодавно наша команда їздила представляти проект у Херсон на Форум випускників Школи гіперлокальних ком’юніті медіа, а восени нас вже запросили приїхати розповісти про sMYc на Студентському медіафорумі в Одесі.

VN_wui662N4

Про офлайн-активності sMYc

Зараз командою хочемо запустити курси української мови в Миколаєві, адже по всій країні такі курси працюють у багатьох містах, а у нас, на жаль, ця ініціатива зникла. Ми вже знайшли викладачів, які погодились працювати на волонтерських засадах, і зовсім скоро відбудеться перше заняття. Також у планах проведення літературно-музичного фестивалю та циклу освітніх лекцій гуманітарного напрямку. Ідей, загалом, багато, тож ближче до осені наші читачі зможуть взяти участь в заходах від sMYc.

Зйомки відео для sMYc

Зйомки відео для sMYc

Про глобальну мету видання та нові горизонти

Наша глобальна мета — популяризація та підвищення якості культурної журналістики в Україні, адже за кордоном розмаїття спеціалізованих культурних видань в рази більше, і вони користуються попитом. Іншим завданням є розвиток громадської журналістики, залучення небайдужих місцевих жителів до творення новин та сприяння більшій активності у відвідуванні культурних подій, промоція читання та саморозвитку серед молоді.

Що стосується самого видання, то хотілося б розширити його географію і в майбутньому охоплювати не тільки Миколаїв, а й поступово весь Південь та Україну загалом, не забуваючи про рідне місто, з якого все починалось.

Читайте также:

Ефективне керування творчою командою: ключові аспекти для успіху у контент-індустрії

Чат-бот Bard приходить в Україну: основні доступні функції

Як цифрове моделювання допомагає відновити Нотр-Дам

9 стартапів представлять Україну на Web Summit 2023