Чому закрилася перша у світі дорога з сонячними панелями Wattway

У грудні 2016 року компанія Colas представила Wattway – першу автомобільну дорогу з фотогальванічними панелями.

Траса довжиною 1 кілометр розташовувалася на півночі Франції. За розрахунками інженерів вона повинна була виробляти 150 тисяч кВт⋅ч електрики в рік і живити вуличне освітлення в Турвуре — містечку неподалік.

Вартість проекту склала близько $ 5,2 млн, його профінансував французький уряд. Місцеві медіа називали Wattway трасою майбутнього, а Міністерство енергетики в разі успіху проекту планувало до 2021 року побудувати по одному кілометру «сонячної» дороги на кожні 1000 кілометрів «звичайної».

Однак Wattway зазнав фіаско через декілька прорахунків. Наприклад, компанія не врахувала клімат: в Кані (найближчому великому місті) всього 44 безхмарного дні в році. Більш того, в Colas не передбачили, що восени дорогу покриє опале листя, що також скоротить вироблення енергії.

Крім того, інженери невірно розрахували навантаження на матеріал — і хоча панелі були захищені полімерним покриттям, з часом вони почали тріскатися під колесами автомобілів і тракторів місцевих фермерів.

В результаті до травня 2018 року 90 метрів покриття довелося демонтувати через неремонтопридатність, а всього за рік дорога виробила 80 тисяч кВт⋅ч електрики — трохи більш ніж половину від норми.

Керуючий директор проекту Wattway Етьєн Годен заявив, що компанія не планує випускати продукт на ринок і замість цього зосередиться на розробці автономних джерел енергії для вуличних камер відеоспостереження та автобусних зупинок.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Sciencealert