Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: їжа та напої

Trend Hunter — одна з найбільших спільнот, яка займається відстеженням трендів та інновацій. Вона заснована в Канаді у 2005 році письменником та аналітиком Джеремі Гутче. На цей час проєкт об’єднує майже 300 тисяч мисливців за трендами, науковців і футуристів.

Щорічно Trend Hunter готує масштабний огляд найзначніших трендів у різних галузях — від бізнесу до харчових продуктів та мистецтва.  У цьому матеріалі ми розповімо про головні тенденції року у сфері їжі та напоїв.

Звіт включає тренди (перспективні можливості в галузі), інсайти (мотивацію користувачів, їх переконання та точки тертя, що стоять за цією можливістю), приклади, а також оцінку (середній бал, який враховує новизну тренду, активність користувачів, що взаємодіють із тематичними статтями, та популярність тренду всередині категорії).

Сухі замінники молочних продуктів

Рослинні молоко та вершки тепер можна придбати у вигляді порошку.

Тренд. Через зростання популярності альтернативних молочних продуктів бренди запустили їх у сухому вигляді. Така продукція зберігається довше, також підходить для подорожей.

Інсайт. Покупці дедалі більше цікавляться різними альтернативними інгредієнтами та відкриті до нових пропозицій. Цей ринок приваблює не лише вегетаріанців та веганів, а й просто гурманів, а також тих, хто прагне покращити своє здоров’я.

  • Екологічні пропозиції. Сухе вівсяне молоко JOI продається в пакетах, що біологічно розкладаються.
  • Напої на основі кіноа. Молоко з кіноа під брендом Quiny позиціюється як «флексітаріанський напій».
  • Сухі мигдалеві вершки. Мигдальні вершки для кави Almond Pro виготовлені з ретельно подрібнених горіхів.
  • Сухе молоко на рослинній основі. Молоко Aloha OatMac від Laird Superfood виготовляється з вівсяних пластівців та горіхів макадамії.

Оцінка: 6,2.

Товари та послуги для довголіття

Бренди почали дбати про довголіття клієнтів та покращення якості їх життя.

Тренд. «Блакитні зони» – території з найвищими показниками довголіття. Термін запроваджено співробітником National Geographic та New York Times Деном Бютнером. Бренди, особливо з готельного та продовольчого секторів, надихаються традиціями «блакитних зон» та на їх основі створюють унікальні враження, спрямовані на збільшення тривалості життя.

Інсайт. Завдяки руху за фізичне та психічне здоров’я, сучасні споживачі стають дедалі усвідомленішими та починають піклуватися про себе. Багатьом це допомагає почуватися щасливіше, впевненіше та активніше.

  • Паста високої якості. Semolina Pastificio пропонує страви, натхненні «блакитною зоною».
  • Системи живлення. Книга The Blue Zones Kitchen, написана Деном Бютнером, містить 100 рецептів, які, як передбачається, допоможуть дожити до 100 років.
  • Оздоровчі подорожі. Vair Spa пропонує чотири- та п’ятиденні тури на курорти, спрямовані на збільшення тривалості життя.
  • Спеціальні організації. «Блакитні зони» прагнуть збільшити тривалість життя людей.

Оцінка: 6,8.

Скорочення відходів

Популярні кухарі почали боротися із харчовими відходами.

Тренд. Відомі кухарі запускають продукти та ініціативи, спрямовані на скорочення харчових відходів. Ця проблема значно збільшує викиди парникових газів, тому привертає все більше уваги з боку бізнесів та їх клієнтів.

Інсайт. Споживачі дедалі більше усвідомлюють поточні та майбутні наслідки зміни клімату. У результаті багато хто аналізує власний спосіб життя і розмірковує над тим, як зменшити особистий вплив на навколишнє середовище.

  • Відомі кухарі за скорочення відходів. Шеф-кухар Маркус Самуельсон співпрацює з екологічними харчовими брендами.
  • Веганські автокафе. Шеф-кухар Метью Кенні запустив веганський ресторан VEG’D.
  • Кулінарні книги. IKEA випустила кулінарну книгу ScrapsBook, де представила рецепти, що дозволяють скоротити кількість домашніх харчових відходів.

Оцінка: 7,3.

Канабідіол у кормах для тварин

Корми та ласощі з цим інгредієнтом допомагають позбутися не тільки голоду, але й стресу.

Тренд. Каннабідіол (CBD) — природний екстракт конопель, який не є психотропним. Завдяки його заспокійливим властивостям деякі виробники кормів для тварин розширюють асортимент ласощів, які його містять.

Інсайт. Споживачі приділяють дедалі більше уваги не лише фізичному здоров’ю своїх тварин, а й психічному. Вони віддають перевагу кормам, що знімають стрес і стимулюють розумову діяльність, а також вибирають бренди, які спеціалізуються на таких товарах.

  • Корми з додаванням CBD. CBD Living пропонує близько 20 різних продуктів для тварин.
  • Компанії за прозорість. Рекламний ролик від Suzie’s CBD Treats сприяє відкритості у виробництві продукції для тварин.
  • Арахісова олія з додаванням CBD. «Заспокійлива арахісова олія» від Honest Paws допомагає тваринам розслабитися.
  • Іграшки з додаванням CBD для собак. Chillers випускає жувальні іграшки, які допомагають боротися із тривалими стресовими ситуаціями.

Оцінка: 5.5.

Обслуговування через вікно автомобіля

В умовах пандемічних обмежень популярні безконтактні способи обслуговування.

Тренд. Різні харчові бренди – від мереж швидкого харчування до вишуканих ресторанів – пропонують відвідувачам можливість безпечно провести час, не виходячи з автомобіля.

Інсайт. Оскільки обмеження, спричинені пандемією, все ще є актуальними, люди шукають можливість провести дозвілля, не ризикуючи своїм здоров’ям. В результаті все більше уваги привертають бренди, які творчо підходять до обслуговування клієнтів.

  • Автокінотеатри. Lexus Culinary Cinema дозволяє дивитись фільми прямо з автомобіля.
  • Авторесторани. Мережа ресторанів швидкого харчування Sweetgreen відкрила точку, де обслуговує відвідувачів з автомобілів.
  • Безконтактні ресторани швидкого харчування. Burger King — одна з тих компаній, хто прийняв нову норму.
  • Свята у новому форматі. Цього року мережа ресторанів White Castle влаштувала безконтактне свято на День святого Валентина, яке можна було відвідати автомобілем.

Оцінка: 6,7.

Підписки на ресторани

Під час пандемії ресторани запустили спеціальні послуги з підпискою.

Тренд. Ресторани, бари та Speakeasy-заклади (концепція «секретного бару», що передбачає оригінальну атмосферу та широку коктейльну карту) вводять річні та місячні підписки, які відкривають доступ до страв від шеф-кухаря, спеціальних заходів та багато іншого. Цей крок зроблено у відповідь на державні обмеження через коронавірус, а також з метою підвищення лояльності.

Інсайт. Через майже два роки соціального дистанціювання та карантину багато споживачів шукають способи безпечно урізноманітнити дозвілля та підтримувати позитивний настрій. При цьому вони хочуть, щоб їхні улюблені бренди також вживали заходів проти розповсюдження вірусу.

  • Підписки на каву. Мережа кафе-пекарень Panera Bread запровадила підписку на необмежену кількість чашок кави за $8,99 на місяць.
  • Ресторани лише за підпискою. Один із закладів, який прийняв нову модель, — Speakeasy-клуб Omar’s La Boite.
  • Членські програми у розкішних ресторанах. Один із прикладів — Quince & Co.
  • Обідні клуби із місячною підпискою. Ресторан Lynhall запустив послуги з підписки за допомогою компанії Table22, яка допомагає закладам доставляти набори для приготування вдома, а також продукти та напої.

Оцінка: 7,7.

Ketogenic low carbs diet concept. Healthy eating and dieting with salmon fish, avocado, eggs and nuts. Top view

Поширення кетодієти

Виробники пропонують все більше кетопродуктів, натхнених азійською кухнею.

Тренд. Кетодієта (кетогенна дієта) — низьковуглеводне харчування з високим вмістом жирів та помірним вмістом білків. Її популярність у Північній Америці призвела до розширення асортименту продуктів, натхнених азійською кухнею.

Інсайт. Споживачам, які дотримуються різних режимів харчування, тепер є безліч альтернатив, що задовольняють широкий спектр потреб і переваг.

  • Кімчі. Класична корейська закуска кімчі не містить глютену, підходить для кетодієти та виготовлена ​​з рослинних інгредієнтів.
  • Поживні азійсько-американські закуски. Закуски від Dang Foods, натхненні азійською кухнею, включають лише корисні інгредієнти.
  • Рослинні аналоги олії гхі. Гхі — різновид топленого масла, популярного в Південній Азії. Nutiva пропонує його веганську альтернативу, виготовлену з олій кокосу та авокадо.

Оцінка: 6,3.

Ресторани на колесах

Ця модель пов’язує ресторани та їх відвідувачів під час пандемії.

Тренд. Завдяки можливості вільно пересуватися ресторани на колесах знижують економічний стрес для споживачів та бізнесів під час пандемії, а також підтримують місцеві спільноти.

Інсайт. Одні власники зазнають фінансових труднощів і намагаються залишатися на плаву, а інші — шукають способи підтримувати райони. У цих умовах люди віддають перевагу гнучким рішенням, що діють у рамках державних обмежень, щоб убезпечити співробітників та відвідувачів.

  • Модульні ресторани на колесах. Корейський дизайнер Чонсу Лі створює модульні проєкти, що допоможуть підвищити гнучкість ресторанів під час пандемії.
  • Фабрика-кухня. Reef Kitchens, яка здає свої ділянки для паркування в оренду під фабрики-кухні, допомагає мережам ресторанів швидкого харчування Wendy’s розширювати свій бізнес в умовах обмежень.
  • Ресторани на колесах пропонують сніданки. Один із таких — Hormel Black Label.
  • Благодійні ресторани на колесах. В Індіанаполісі, штат Індіана, цей формат дозволяє видавати їжу безпритульним.

Оцінка: 6,8.

Цифровізація ферм

У промисловості харчових продуктів з’явилися цифрові рішення місцевих фермерів.

Тренд. Бренди запускають програми у форматі farm-to-phone, які дозволяють споживачам замовляти свіжі продукти від місцевих фермерів. Це особливо актуально зараз, оскільки багато фермерських ринків та інших торгових точок серйозно постраждали через обмеження.

Інсайт. В умовах пандемії споживачі наголошують на необхідності підтримувати місцеві економіки, особливо з огляду на те, що багато бізнесів були змушені закритися. Тому більшість обирає товари першої потреби у місцевих незалежних виробників.

  • Підписки на свіжі фрукти та овочі. Підписка CropBox від CropSwap дозволяє легко підтримувати місцевий бізнес.
  • Віртуальні фермерські ринки. Наприклад, онлайн-маркетплейс Chipotle.
  • Програми для доставлення їжі. Сервіс Uber Eats у Канаді представив функцію FarmFresh для доставлення свіжих фруктів та овочів.
  • Технології для онлайн-торгівлі. Платформа електронної комерції та логістики Local Line об’єднує покупців та місцевих фермерів.

Оцінка: 6,3.

Технології для ресторанів швидкого обслуговування

Ресторани швидкого обслуговування використовують технологічні рішення, щоб відновити роботу.

Тренд. QSR-бренди (quick service restaurant) відновлюють роботу по всьому світу. Щоб убезпечити співробітників та відвідувачів від коронавірусу, вони використовують різноманітні технологічні інновації – від пристроїв, що видають кришки для стаканчиків, до безконтактних автоматів для напоїв.

Інсайт. Досвід багатьох країн показав, що соціальне дистанціювання ефективно допомагає обмежити поширення коронавірусу. Наразі споживачі з нетерпінням чекають, коли заклади повноцінно відновлять роботу.

Проте багато хто розуміє, що повернення до традиційного формату може призвести до зростання випадків захворювання. Тому очікується, що бренди реалізують рішення, які дозволять скоротити кількість контактів із різними поверхнями та іншими людьми.

  • Безконтактні сенсорні екрани. Azkoyen Group розробила технологію Air Touch, яка дозволяє взаємодіяти з сенсорним екраном без дотиків — на безпечній відстані 2 см.
  • Безконтактні автомати для розливу напоїв. Наприклад, система L-Guard від Lancer Worldwide.
  • Безконтактні пристрої, що видають кришки стаканчиків. Технологія Lid Boss допомагає запобігти поширенню вірусів.

Оцінка: 7,1.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TrendReports

Читайте также:

«Їжте майбутнє, платіть обличчям»: антиутопічна подорож до гамбургерної зі штучним інтелектом

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Штучний інтелект навчився покращувати смак пива

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»