Найважливіші тренди інформаційних технологій у 2021 році

Forrester Research, міжнародне аналітичне агентство, що спеціалізується на дослідженнях ринку інформаційних технологій, представило аналітичний звіт про провідні тренди 2021 року. Передбачення стосується ринку США.

Головна ідея, якою варто озброїтися компаніям ІТ-ринку у 2021 році — прискорення заради виходу з кризи за допомогою ще більшої технологізації. У 2021 кожній компанії від малої до великої слід подвоїти використання технологій і екосистем, особливо в області бізнес-комунікацій. Після шоку і хаосу 2020, у 2021 ми будемо спостерігати контури ландшафту «Нового Порядку», викувані в горнилі пандемії Covid-19.

Тренд № 1. Втеча від реальності: зростання ескапізму в поведінці споживачів

Напруга між страхом і бажаннями; одночасне виконання домашніх і професійних обов’язків; боротьба з почуттям ізоляції; жорстке зовнішнє управління політичними та соціальними заворушеннями спонукає споживачів до втечі від дійсності. Споживачі будуть все більше прагнути пробувати нові форми споживання, які обіцяють збільшення комфорту, контролю над своїм життям і щастям, навіть якщо ці переживання повністю змодельовані. Це означає зростання потреби до технологій доповненої, змішаної й повністю віртуальної реальності. Так, в четвертому кварталі 2019 року 36% споживачів в США випробували доповнену або віртуальну реальність. Прогноз: у 2021 році до них додадуться ще 10% -12% споживачів, тобто майже половина дорослого населення США включиться в активне повсякденне використання AR, MR & VR-технологій.

Прогноз. Споживачі дозволять брендам стати більш креативними, цікавими та захопливими, ніж це вважалося прийнятним будь-коли раніше. Однак маркетологам потрібно буде творити дуже усвідомлено і щиро, оскільки стала набагато більш емоційно вразливою публіка не дасть вашому бренду другого шансу, виявивши тактику маніпуляцій.

Тренд № 2. Маркетологи, винаходьте себе наново!

Річ у тому, що обставини 2020 року викликали загострення ситуації, за яку лідери маркетингу боролися останні п’ять років — клієнтоорієнтованість політики своїх компаній. Успіх бізнесу у 2021 році буде визначатися не просто лояльністю, а прямо таки одержимістю клієнтів вашим брендом. Досягти цього можна лише бізнес-стратегією, яка ставить клієнта в центр усього, що ви робите, тому переосмислення себе, своєї команди буде основною темою для роздумів директорів по маркетингу у 2021 році. Успішність визначатимуть нові комерційні моделі та готовність маркетологів робити важку роботу, а не просто спостерігати за нею здалеку. Зросте необхідність зосередитися на такому залученні клієнтів, яке замотивує останніх залишитися з вами на довгий час.

Прогноз. Витрати на програми лояльності та створення нових маркетингових продуктів, що стимулюють залучення та утримання клієнтів, у 2021 році збільшаться на 30%.

Тренд № 3. Реновації vs декорації

У світлі вищезазначеного тренду № 2 в маркетингу очікується розквіт не дуже потрібного в умовах допандемійної економіки напряму — СХ-менеджменту (CEM). У 2021 році бізнес-компаніям буде необхідно ретельно відстежувати, глибоко розуміти та майстерно керувати тим, як формується холістичний всебічний досвід клієнта (EX) щодо бренду.

Такий підхід до побудови відносин із клієнтами означає:

  • визначення, що дійсно важливо для ваших клієнтів,
  • розставлення пріоритетів з найбільшим потенціалом зростання для клієнтів і бізнесу при прийнятті кожного окремого рішення,
  • навчання своїх співробітників і надання їм нових інструментів для акумуляції та агрегування потрібного клієнтського досвіду.

Це дозволить компаніям з кожною зміною рухатися в бік релевантності та актуальності, а не вимирання.

Прогноз. 25% брендів досягнуто статистично значущого прогресу в якості CX у 2021 році.

Тренд № 4. CIOs-революція: в бій ідуть директори IT

ІТ-директори передових компаній зроблять ставку на хмарні сервіси, стратегічні технологічні платформи та нові комплексні рішення для підвищення швидкості розвитку та адаптивності. Інтерв’ю з провідними ІТ-директорами показали, що вони готові до зміцнення співпраці між компаніями, аж до об’єднання цілей і бюджетів, для більш тісного злиття ІТ та бізнес-процесів. Крім того, вони планують активно інвестувати в соціальне забезпечення та розвиток талантів своїх співробітників, що також забезпечить конкурентну перевагу в прийдешній критичний 2021 рік.

Всіх інших чекають як мінімум дві основні проблеми: масовий відтік «мізків» та застрявання в короткострокових рішеннях, таких як часткові технічні оновлення, спрощення або перегрупування.

Прогноз. У 2021 році 30% фірм збільшать витрати на хмарні сервіси, безпеку, проєкти з високим ступенем ризику, побудову мереж і мобільність. Включаючи й ті компанії, які в цей час відчувають труднощі, але, проте, прагнуть обігнати менш підступних конкурентів і виграти перевагу після виходу з пандемії.

Тренд № 5. COVID-19 назавжди змінив уявлення про методи найму та управління персоналом

Близько 47% менеджерів у Північній Америці, опитаних під час пандемії, очікують постійного збільшення кількості віддалених співробітників, що працюють повний робочий день, а 53% співробітників заявили, що хочуть частіше працювати з дому навіть після пандемії. Це означає, що більшість компаній будуть використовувати гібридні моделі роботи, з меншою кількістю людей в офісі та більшою віддалено. Пандемія штовхнула HR-ів в самий центр перетворень, що вимагають технологій координації віддаленої роботи, перегляду принципів оплати праці та повної зміни моделей найму і навчання. Сміливі зможуть скористатися ІТ для поліпшення інструментів аналізу даних про кадри; кращі будуть використовувати штучний інтелект для кадрової політики та підвищення ефективності роботи персоналу. Це знову означає збільшення бюджетів під найвагоміший на сьогодні аргумент: здоров’я.

Прогноз. Масштаб віддаленої роботи виросте на 300% в порівнянні з допандемійним.

Тренд № 6. Більше персональних даних = більше можливостей = більше юридичних ризиків

Зміни споживчого попиту, інновації та пандемія змінюють наш стиль роботи та провокують бажання роботодавців збирати, аналізувати та ділитися особистими даними співробітників. Аналітика кадрів — один з найшвидше зростаючих сегментів ринку управління людським капіталом. Показник CAGR 16% з цього ринку фактично означає, що обсяг обороту даних в грошовому вираженні наблизиться майже до 1 мільярду доларів до 2023 року. Однак зростання можливостей, які дають персональні дані, без належних гарантій перетвориться в пастку. Поки що європейські норми забезпечують дотримання правил конфіденційності для захисту особистих даних співробітників. Очікується що, такі країни як Бразилія, Індія і Таїланд в цьому відношенні також підуть по європейському шляху. А в США, де корпоративна політика і практика часто обмежують або прямо відмовляють співробітникам в праві на конфіденційність, очікують справжні юридичні битви за визначення того, що є розумним в питаннях конфіденційності особистої даних. Щоб уникнути подібних загроз компанії повинні дотримуватися прозорого та етичного підходу при поводженні з особистими даними співробітників.

Прогноз. У 2021 році нормативно-правова діяльність, пов’язана з порушенням конфіденційності співробітників подвоїться.

Тренд № 7. Віддалена робота сприяє зростанню інсайдерських погроз

2020 рік не був роком безпеки, не буде таким і 2021. Три основні чинники створять проблеми для служб CISO:

  • стрімке зростання кількості «віддалених» користувачів;
  • незахищеність робочих місць співробітників, що працюють віддалено;
  • практично неконтрольоване при таких умовах переміщення даних, вкрадених у компанії.

Forrester рекомендує компаніям зосередитися на інформаційній безпеці, а також етично і дбайливо ставитися до співробітників, щоб не штовхати їх на шлях зловмисного інсайдерства.

Прогноз. Рівень інцидентів, викликаних інсайдерами, виросте до 33% від сьогоднішніх 25%.

Тренд № 8. Штучний інтелект нікуди не дінеться

Нові умови організації робочих місць вимагають нових технологій автоматизації та техпідтримки. Компанії почали масово інвестувати в машинне навчання, голосові технології та апаратне забезпечення. До кінця 2021 року кожне з чотирьох «віддалених» робочих місць прямо або побічно буде підтримуватися новими формами автоматизації. Особливо розквітне непряма підтримка у вигляді автоматизації роботизованих процесів (RPA), ботів в поєднанні з голосовими технологіями та іншими «розумними» технологіями автоматизації бізнес-процесів.

Прогноз. У 2021 році 35% компаній подвоять використання технологій штучного інтелекту на робочому місці.

Тренд № 9.B2B та digital-маркетинг: у нас спільна доля

Просування на B2B-ринку буде все більше зміщуватися в бік цифрових каналів взаємодії з клієнтами. Вже зараз більше третини покупців продуктів B2B вибирають цифрові канали взаємодії (як мінімум, вебсайти), а кожен четвертий з 10 зазначає, що взаємодія з продавцями стала менш важливою. Покупці на B2B ринку будуть більше тяжіти до цифрових каналів взаємодії, і передові B2B-маркетологи будуть прагнути прийняти та оптимізувати нову тактику. Список нових MarTech-інструментів очолять платформи на базі штучного інтелекту. І хоча на цей час багато спроб автоматизувати спілкування виглядають незграбно (наприклад, дратівливі голосові меню) з накопиченням практичного досвіду і даних, поряд зі штучним інтелектом та машинним навчанням, маркетологи B2B-ринку зможуть пропонувати клієнтам більш персоналізований і якісно керований CX.

Прогноз. З огляду на ці поліпшення, у 2021 році більше третини покупців технологій B2B будуть оцінювати чат-ботів як один з 10 кращих каналів взаємодії, а понад 60% продавців B2B використовуватимуть MarTech-платформи.

Тренд № 10. По дорозі з хмарами

Глобальна пандемія посилила цінність і необхідність хмарних обчислень для світової економіки та робочої сили. Без публічних хмарних сервісів підприємства не змогли б так швидко відправити додому мільйони робочих, підтримуючи при цьому глобальні ланцюжки постачань, або змінити бізнес-моделі всієї галузі в лічені тижні. Активне використання хмарних сервісів у 2021 році буде рости, і сплеск електронної комерції піднесе хмарну інфраструктуру на небувалу висоту. Завдяки пандемії чотири найбільших хмари вже отримали безпрецедентне зростання доходів: AWS – 29%; Microsoft Azure – 47%; Google Cloud – 43%; і Alibaba – 59%). І це тільки початок.

Прогноз. У 2021 році світовий ринок загальнодоступної хмарної інфраструктури виросте на 35%: до 120 мільярдів доларів.

Тренд № 11. Нові грані майбутнього

У 2021 році ми побачимо появу нових бізнес-моделей, які разом зі штучним інтелектом та 5G будуть сприяти розгортанню периферійних обчислень. Віддалений моніторинг та обробка даних безпосередньо на IoT-девайсах складуть цілком помітну конкуренцію хмарним платформам, зростання яких знизиться з 42% у 2018 році до 24% до 2022-го. Поки публічні хмарні сервіси ще залишаються біля керма, але домінувати їм залишилося не довго, оскільки масивні дата-центри та жорсткий контроль архітектури — повна протилежність тому, що потрібно фірмам, що обслуговують клієнтів на локальному рівні. Стратегія периферійних обчислень буде набагато зручніше. Очікується все більше проникнення edge computing в усі сфери діяльності: від автоматизації пропускного контролю якості до моніторингу транспортних шляхів і мережевої безпеки, роботизації заводів і дистанційній хірургії. Є і ще одна цікава тенденція, що сприятиме зростанню маркетингу інновацій. У першому кварталі 2020 року було більше венчурних інвестицій, ніж за весь 2019 рік. Протягом наступних трьох років бізнес продовжить переорієнтацію своїх «хмарних» стратегій в сторону «розумної» периферії.

Прогноз. У 2021 році нові постачальники периферійних пристроїв скоротять зростання публічних хмарних сервісів на 5 пунктів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: ForresterResearch

Читайте также:

Британська поліція тестує детектива на базі штучного інтелекту

Google DeepMind навчила робота грати в настільний теніс на рівні людини

Інтерв’юер із застосуванням штучного інтелекту вже не новина або як працюють передові HR сервіси по всьому світу

Як плани Google відмовитися від звичного пошуку можуть змінити інтернет