Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: технології

Trend Hunter — одна з найбільших спільнот, яка займається відстеженням трендів та інновацій. Вона заснована в Канаді у 2005 році письменником та аналітиком Джеремі Гутче. На цей час проєкт об’єднує майже 300 тисяч мисливців за трендами, науковців і футуристів.

Щорічно Trend Hunter готує масштабний огляд найзначніших трендів у різних галузях — від бізнесу до харчових продуктів та мистецтва. У цьому матеріалі головні тенденції року у сфері технологій.

Звіт включає тренди (перспективні можливості в галузі), інсайти (мотивацію користувачів, їх переконання та точки тертя, що стоять за цією можливістю), приклади, а також оцінку (середній бал, який враховує новизну тренду, активність користувачів, що взаємодіють із тематичними статтями, та популярність тренду всередині категорії).

Конфіденційність

Провідні технологічні бренди приділяють пріоритетну увагу безпеці даних споживачів.

Тренд. Конфіденційність та контроль даних перебувають у центрі уваги багатьох, і зараз технологічні компанії поспішають задовольнити потреби споживачів у захисті особистої інформації. В результаті бренди змінюють свою політику і запускають нові ініціативи, що гарантують, що ніхто не зможе неусвідомлено отримати вигоду за рахунок цих даних.

Інсайт. Завдяки роботі активістів споживачі тепер краще знають, як використовуються їхні персональні дані. Вони починають розуміти, що багато корпорацій непомітно відстежують їх взаємодії, переміщення та інтереси. Багато хто вважає таку експлуатацію вторгненням у приватне життя і вимагає, щоб бренди зробили кроки для захисту персональних даних.

  • Платформи керування даними. Дозволяють користувачам непомітно ліцензувати персональні дані та заробляти на них.
  • Конфіденційність як рекламна перевага. Приклад — реклама Apple, яка наголошує на функціях безпеки.
  • Смартфони із захистом від збору даних. Приклад — ролик iPhone, присвячений налаштуванням приватності.
  • Технологічні функції конфіденційності. Ярлики конфіденційності Apple допомагають користувачам краще орієнтуватися в політиці програм.

Оцінка: 5,1.

Доставка за допомогою штучного інтелекту

Штучний інтелект робить доставлення ефективнішим.

Тренд. Системи доставлення з використанням штучного інтелекту знаходяться на підйомі, оскільки підприємства шукають технології, що дозволяють здешевити та оптимізувати операції. Роботизовані системи доставки та центри виконання замовлень, керовані штучним інтелектом, працюють над тим, щоб приділяти пріоритетну увагу ефективності витрат та часу.

Інсайт. Для організацій використання штучного інтелекту дає все більше можливостей оптимізувати операції. Штучний інтелект бере на себе частину роботи з управління ланцюжками постачання як невеликого, так і великомасштабного бізнесу.

  • Стартапи з доставляння роботами. Cartken — це компанія, що надає послуги автономної доставки, яка концентрується на зниженні витрат.
  • Технології ланцюжків постачання, що масштабуються. Attabotics пропонує рішення, засноване на штучному інтелекті для ланцюжка постачання з використанням 3D-роботів.
  • Роботизовані центри доставки. Kroger розгортає центр обслуговування клієнтів на основі технології Ocado.
  • Гіперлокальні логістичні платформи. Логістична платформа GoKea використовує технології оптимізації доставлення.

Оцінка: 6,1.

Психоделічне усвідомлення

З’являються велнес-додатки із захопливими та ефектними візуальними стимулами.

Тренд. За останні кілька років популярність додатків для гарного самопочуття зросла. Тепер підприємці здійснюють революцію у цій категорії, пропонуючи імерсивний досвід для медитації та дихальних практик. Візуальні психоделічні ефекти, створені з урахуванням наукових розробок, спонукають людей досліджувати свідомість і розслабитися.

Інсайт. Багато споживачів сьогодні відчувають підвищений рівень стресу, занепокоєння та інші проблеми з психічним здоров’ям у зв’язку зі змінами умов праці, глобальними подіями та пандемією, що триває. Люди намагаються краще усвідомлювати свої особисті потреби та взяти на себе відповідальність за здоров’я, стежать за балансом між роботою та особистим життям. Все це створює попит на різноманітні та доступні послуги, які допомагають споживачеві розслабитися та відновитися.

  • Ігровий досвід зі зміненим мисленням. Додаток Nuro створений на базі досліджень та призначений для того, щоб надихати та розслабляти.
  • Програми для самостійного розширення свідомості. Trip відправляє користувача на візуальну психоделічну прогулянку.
  • Заспокійливі психоделічні програми. Lumenate — це новий погляд на програму для усвідомленості.
  • Програми для медитації, засновані на нейробіології. BrainTap дозволяє розслабитися за 20 хвилин.

Оцінка: 6,8.

Розширення метавсесвіту

Технологічні компанії інвестують у розробку та вдосконалення досвіду метавсесвіту.

Тренд. Термін «метавсесвіт» позначає простір у віртуальній реальності, у якому користувачі можуть взаємодіяти з комп’ютерним середовищем, і навіть один з одним. Бізнес прагне розвинути потенціал цих просторів, приділяючи особливу увагу соціальному життю, культурі та присутності бренду.

Інсайт. Неймовірна швидкість розвитку технологій призводить до зростання кількості цифрових послуг, що надають естетичний та функціональний досвід. Цікавість, тривожність і бажання розважитися стимулюють нас дедалі більше часу проводити онлайн. Незалежно від очікувань споживачів — це розвиток особистого бренду, підприємництво, спілкування чи ігри, це формує попит на глибше занурення.

  • Віртуальні кросівки на основі блокчейну. Atari та RTFKT запустили партнерський NFT-проєкт.
  • Віртуальна нерухомість, що належить користувачам. На платформі Decentraland можна створювати віртуальні предмети та власність, досліджувати їх та торгувати ними.
  • Футуристичне майбутнє концепції. Earth 2 – це метавсесвіт між віртуальною та фізичною реальністю.
  • Довгострокове бачення метавсесвіту. Epic Games інвестує у майбутні можливості для зростання.

Оцінка: 7,6.

Біорозкладна техніка

Високотехнологічні продукти та аксесуари, що виготовляються з екологічно чистих матеріалів.

Тренд. Компанії випускають техніку та аксесуари, що біорозкладаються. Поки деякі компанії розробляють такі амбітні концепти, як біорозкладні ПК, інші починають з компостованих корпусів або експериментують з екологічнішими матеріалами.

Інсайт. Сучасні споживачі усвідомлюють наслідки зміни клімату, і в результаті багато хто шукає способи зменшити свій вуглецевий слід і перейти до більш екологічного способу життя. Це, своєю чергою, створює попит на повністю екологічно чисті продукти та ефективніші процеси поводження з відходами у всіх галузях промисловості.

  • Екологічно чисті коркові чохли для ноутбуків. Захисний чохол для ноутбука від бренду Boshiho.
  • Транспортні засоби, що працюють у повітрі. Концепт Volkswagen ID5 на 2050 рік.
  • Біорозкладні чохли для телефонів. Захисні пристрої Incipio виготовлені із рослинного органічного волокна. Нові чохли Casetify — кастомізовані, компостовані та біорозкладні.
  • Біорозкладні настільні комп’ютери. Модель Pentaform Abacus на 63% менша за звичайні ПК.

Оцінка: 7,3.

Споживач-професіонал, який працює з дому

Масовий покупець почав обирати потужніші технології.

Тренд. До пандемії COVID-19 спеціалізовані технології залучали професійних споживачів та представників технологічного сектора. Тепер ці продукти стають дедалі доступнішими й для звичайних покупців, які тривалий час працюють із дому.

Інсайт. Ті, хто продовжує працювати віддалено через пандемію, що продовжується, шукають способи поліпшити свій досвід. Це пов’язано з бажанням досягти комфортної продуктивності та знизити ризик виникнення поширених проблем, пов’язаних із підключенням та презентацією. Таким чином споживачі почуваються впевненіше у повсякденному житті та зберігають мотивацію у скрутні часи.

  • Набори для домашньої фотозйомки. Набір Pictar Stay Home допомагає користувачам залишатися на зв’язку.
  • Потужні периферійні пристрої для розширення портів. У док-станції USB-C HyperDrive GEN2 цілих 18 портів.
  • Технічна підтримка для тих, хто працює з дому. Сервіс Sharp спеціалізується на віддалених працівниках.
  • 12-потокові мережеві маршрутизатори. Приклад — маршрутизатор Zyxel Armor G5 AX6000 WiFi 6 має широкі можливості.
  • Системи відеоконференцзв’язку на базі штучного інтелекту. Cisco Webex Desk Pro оптимізує віртуальний конференц-зв’язок.

Оцінка: 6,2.

Втома від технологій

Бренди впроваджують спеціальні функції та продукти для боротьби з вигорянням.

Тренд. Оскільки обмеження, що введені через пандемію COVID-19, зберігаються, компанії намагаються відповісти на побоювання споживачів, які втомилися від технологій. Вони створюють спеціальні вбудовані функції на платформах для нарад чи конкретні продукти, які допомагають обмежити стимули.

Інсайт. Багато хто працює або навчається з дому. Нестача фізичної активності та перебування на вулиці у поєднанні зі стресом призводить до вигоряння. Щоб впоратися з ним і бути продуктивнішим у довгостроковій перспективі, споживачі шукають рішення, які змусять їх робити перерви та стежити за рівнем енергії

  • Настільні пристрої, які заважають відволікатися. Розумний інструмент підвищення продуктивності TimeChi дозволяє працювати краще.
  • Організовані віртуальні майданчики для зустрічей. Платформа MeetButter зберігає залучення учасників.
  • Спільні віртуальні аудиторії. Такий інструмент пропонує спільний режим Microsoft Teams.
  • Інструменти блокування соціальних мереж. Тихий режим Facebook вимикає повідомлення та багато іншого.

Оцінка: 5,4.

Інтелектуальне тестування

Технологічні компанії впроваджують рішення для контролю безпеки та гігієнічного скринінгу на COVID-19.

Тренд. На початку пандемії центри тестування будувалися прискореними темпами. Наразі технологічні бренди оновлюють процедури, впроваджуючи інтелектуальні технології, які підвищують рівень безпеки як для споживачів, так і для співробітників.

Інсайт. Деякі люди проходять тестування через сплеск захворюваності у своєму регіоні, а інші — щоб залишити місто чи країну. У обох випадках створюється попит на більш ефективне і безпечне тестування, оскільки споживачі шукають способи полегшити пов’язані з цим побоювання. Високотехнологічне середовище допомагає відчути спокій та безпеку.

  • Автономне транспортування тестів. Клініка Мейо використовує автономний транспорт для проведення тестів на COVID-19.
  • Капсули медичного обслуговування. Вони поєднують високі технології та модульну конструкцію, яка забезпечує безпеку.
  • Портативні машини для тестування на коронавірус. Пристрій Abbott може показувати результати тесту на COVID-19 за п’ять хвилин.
  • Спостереження за об’єктами за допомогою роботів. Ford буде використовувати два роботи Spot від Boston Dynamics, щоб контролювати обстановку на виробництві.

Оцінка: 4,8.

Роботизований ритейл

Пандемія прискорила використання роботів у роздрібній торгівлі.

Тренд. У торгових об’єктах з’являється все більше автономних пристроїв, які скорочують контакт між співробітниками та покупцями. Хоча ці технології не використовувалися повсюдно, вони запроваджуються прискореними темпами через необхідність підтримувати роботу магазинів за умов пандемії.

Інсайт. У міру того, як люди та бренди пристосовуються до нових умов, безпека, як і раніше, залишається головною проблемою. Люди усвідомлюють ризики й вважають за краще купувати у компаній, які серйозно ставляться до свого здоров’я та здоров’я своїх співробітників.

  • Розумні візки для покупок. Кошик Amazon Dash знає, що купують споживачі.
  • Роботи-помічники для книгарень. Робот AROUND B приносить книги, які можна переглянути та купити.
  • Безконтактні роботизовані ресторани. KFC відкрила безконтактні «Ресторани майбутнього».
  • Роботи для безконтактної доставки. Starship Technologies випускає своїх роботів-доставників у нові міста.

Оцінка: 8,1.

Технології для людей похилого віку

Програми, які зазвичай використовуються молодими людьми, розширюють аудиторію.

Тренд. У зв’язку з тим, що COVID-19 становить особливу небезпеку для людей похилого віку, для них критично залишатися вдома. Тому їм також доводиться пристосовуватись до нової реальності. В результаті бренди, що пропонують онлайн-сервіси, такі як віртуальні вправи та конференц-зв’язок, демонструють зростання залучення вікових користувачів.

Інсайт. З усіх боків люди похилого віку постраждали від пандемії сильніше, ніж інші демографічні групи. Крім того, що вони з більшою ймовірністю тяжче зазнають зараження вірусом, вони також серйозніше постраждали психологічно через ізоляцію, особливо ті, хто живе в будинках для людей похилого віку. Таким чином, для них пріоритетом стануть сервіси, які розважають та допомагають підтримувати зв’язок.

  • Платформи для дистанційного спілкування. Goodnight Zoom допомагає людям похилого віку, які знаходяться на ізоляції, поспілкуватися з дітьми.
  • Заняття з йоги, орієнтовані на людей похилого віку. Програма Yoga for Seniors & Adults дозволяє зберігати рухливість.
  • Підвищення залученості до мультимедійних програм. Snapchat фіксує активне зростання популярності серед літньої аудиторії.
  • Розширення ринку відеододатків. У сервісу Houseparty спостерігається приплив користувачів зі старшої вікової групи.

Оцінка: 3,8.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Джерело: TrendReports

Читайте также:

Як записати телефонну розмову на iPhone та Android

Заплановане старіння техніки: добро чи зло?

Чому дрони можуть стати кращою заміною феєрверків

Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: ритейл