Дослідження: український геймдев тисне «на газ»

Відповідно до інформації аналітичної компанії Newzoo, в 2018 році загальний обсяг ринку комп’ютерних ігор сягне $137,9 млрд, що на 13,3% більше, ніж в 2017 році. Експерти вважають, що доходи та кількість гравців на цьому ринку в найближчі роки продовжуватимуть зростати. Особливо стрімкий ріст демонструє ринок мобільних ігор, що збільшився за останні 6 років в 3 рази.

ACHIEVERS HUB спільно з технопарком UNIT.City здійснили спробу створити мапу українського геймдеву (gamedev або геймдев — скорочено від Game Development) і проаналізувати стан ринку. В першому опитуванні взяли участь 72 українські компанії з індустрії комп’ютерних ігор, 40% яких знаходяться в Києві. Результати дослідження виявилися вельми цікавими.

Світовий ринок Game Development

За даними Newzoo, в 2021 році глобальний ринок продуктів для геймерів сягне $180 млрд. Частка мобільних ігор буде невпинно рости, в той час як частка продуктів для ПК та ігрових приставок – скорочуватися. Обсяг ринку складе $71 млрд в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, $32,7 млрд – в Північній Америці, і $28,7 млрд – в регіоні EMEA. Темпи зростання стрімкі в усіх регіонах, але найвищі – у тому ж таки, Азіатсько-Тихоокеанському (16,8% за останній рік).

Структура глобального ринку ігор та прогноз розвитку

Структура глобального ринку ігор по категоріям продуктів та прогноз розвитку

В ТОП-10 публічних компаній за доходами від ігрового бізнесу входять такі відомі бренди як Sony, Apple, Microsoft, Activision Blizzard, Google, EA та Nintendo. На 12-й позиції знаходиться французька компанія Ubisoft, що має офіс розробки в Україні. В 2017 році ця компанія заробила $2,2 млрд.

Структура обсягу глобального ринку ігрових продуктів по регіонам

Структура обсягу глобального ринку ігрових продуктів по регіонам

Геймдев в Україні

Перед тим, як підбивати підсумки дослідження вітчизняного ринку, треба визначитися, що називати українським геймдевом. Чи можна віднести до українського геймдеву компанію, у якої частина розробників знаходиться в Україні, але штаб-квартира та основний ринок збуту – в інших країнах? Наприклад, вищезгаданий Ubisoft та добре відомий Wargaming мають в Україні доволі великий офіс розробки, але штаб-квартира та основна кількість співробітників перебувають в інших країнах.  Втім, дослідники з ACHIEVERS HUB таки включили всі ці компанії в перелік гравців вітчизняної індустрії. Що відомо про український геймдев?

Більшість пересічних українців на питання про те, які комп’ютерні ігри були створені в Україні, назвуть буквально кілька тайтлів, серед яких «Козаки», S.T.A.L.K.E.R., Metro 2033 і можливо «В тилу ворога». Втім, дослідження показало, що ситуація на ринку української розробки більш оптимістична. Як виявилося, в Україні нараховується понад 20 тис. розробників і біля 80 компаній, 74% з яких мають головний офіс в нашій країні. Лише за останні роки з’явилося більше 30 нових компаній, що займаються розробкою ігрових продуктів.

Аналітики відзначають, що переважна більшість розробників ще 5 років тому працювала в сегменті аутсорсингу ПЗ, однак тепер ринок почав рухатися в сторону створення власних продуктів і це є позитивний тренд. Адже навіть невеликі компанії до 10 чоловік здатні створювати дуже успішні ігрові продукти вартістю мільйони доларів США. Історія підтверджує, що чимало ігор світового рівня були зроблені саме в Україні.

Згідно з дослідженням, 40% геймдевів знаходяться у Києві, 16% – в Одесі, 12% – в Дніпрі, 11% – в Харкові і лише 6% – у Львові. 14 компаній створюють або створювали ігри більше 10 років (правда, деякі вже припинили існування), 16 компаній – від 6 до 10 років, 17 компаній – 3-5 років, і приблизно стільки ж – всього 1-2 року. За останні півроку з’явилося не менше 5 нових геймдев-гравців, а в ACHIEVERS HUB припускають, що за час підготовки дослідження це число могло зрости.

Профіль діяльності українських геймдев-компаній (*Одна компанія може займатися декількома видами діяльності)

Профіль діяльності українських геймдев-компаній (одна компанія може займатися декількома видами діяльності)

Тільки 3 компанії – Plarium, Gameloft та Playtika – мають штат в Україні понад 500 співробітників кожна. Всі три є глобальними гравцями на ринку ігор. Ще в п’яти компаніях працює від 100 до 500 співробітників. Менше з тим, переважна більшість має лише від 10 до 50 працівників, чи навіть менше 10 людей в штаті.

Дослідження свідчить, що найпопулярнішою ОС для розробки ігор в Україні є Android (82%) та iOS (79%). Цей фактор підтверджує глобальну тенденцію: 2018 рік стане першим роком, коли дохід від мобільних ігор перевищить 50% всього геймдев-ринку.

Найпопулярніші платформи (в тому числі ОС та апаратні пристрої) для ігрових продуктів

Найпопулярніші платформи (в тому числі ОС та апаратні пристрої) для ігрових продуктів

20% компаній мають в портфоліо тільки одну гру. В той же час, чверть компаній вже випустили понад 10 ігрових продуктів. З точки зору фінансування картина ринку більш однорідна: понад три чверті компаній (76%) розвиваються за рахунок власного фінансування,  14% – змішаного фінансування. Непрофільні інвестори є у 5 організацій, профільні – всього у 2.

Найпопулярніші технологічні платформи для розробки ігрових продуктів

Найпопулярніші технологічні платформи для розробки ігрових продуктів

Найбільш популярна платформа для розробки ігор серед опитаних українських компаній – Unity (69%), далі ідуть UnrealEngine та HTML5 (по 31%), крім того, 27% використовують власну платформу. Найпопулярнішим жанром є Action (63%), Головоломки (59%), Стратегії (52%) та Симулятори (44%).

Представники UNIT.City відзначили, що для стимулювання розвитку геймдеву в Україні вони планують проводити зустрічі з експертами, нетворкінг-вечірки для галузі та освітні програми для розвитку IT-талантів. Також, в технопарку мають намір створювати комфортні умови для запуску офісів міжнародних ігрових компаній в Україні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: