Що таке no-code та де його використовують

Традиційне програмування передбачає складний шлях: щоб створити навіть простий додаток на кшталт калькулятора або гри в хрестики-нулики, потрібно вивчити мову програмування, наприклад C/C++, Java або Python.

Нестача часу на навчання, зусиль та необхідного досвіду часто заважають непрофесіоналам створювати програмне забезпечення з нуля. Проте є підхід, який розв’язує проблему. No-code — це спосіб створення сайтів, мобільних програм та ігор без використання кодів, скриптів або наборів команд.

Люди легко навчаються на візуальних підказках. Завдяки цьому ще в 1970-х роках з’явилися редактори документів та мультимедіа, що працюють за принципом «що бачиш, те й отримаєш» (what you see is what you get, WYSIWYG). Ці редактори дозволяють працювати з документом у тому вигляді, як він з’явиться в готовому вигляді. Концепція була поширена і на програмне забезпечення, створене в 1990-х роках.

Існує безліч no-code платформ, які дозволяють створювати програмне забезпечення навіть тим, хто не володіє навичками програмування. Замість традиційного рядкового коду в графічних інтерфейсах для користувачів елементи можна перетягувати. Наприклад, користувач може вибрати ярлик та перенести його на сайт.

No-code платформа покаже, як виглядає ярлик і створить відповідний HTML-код. Як правило, користувачам пропонують шаблони або модулі, які дозволяють створювати будь-які програми.

Початок

У 1990-х роках сайти були звичним інтерфейсом для користувачів. Однак для створення сайту потрібно знання HTML і вміння писати скрипти, що непросто для людини без навичок програмування. Так з’явилися перші no-code платформи, наприклад Microsoft FrontPage та Adobe Dreamweaver.

Відповідно до принципів WYSIWYG непрограмісти отримали можливість перетягувати такі компоненти сайту, як ярлики, текстові поля та кнопки, не використовуючи HTML-код. Крім локального редагування сайтів ці інструменти також допомагали користувачам завантажувати створені сайти на віддалені вебсервери, що є ключовим кроком для розміщення ресурсу в мережі.

Однак тоді у цих редакторах можна було створювати лише базові статичні сайти. Вони не мали додаткових функцій, таких як автентифікація користувача або підключення до бази даних.

Розробка сайтів

Нині існує безліч no-code платформ для створення сайтів, таких як Bubble, Wix, WordPress та GoogleSites, які успішно впоралися з вадами найперших ресурсів.

  • Bubble дозволяє користувачам розробляти інтерфейс, визначаючи потік робіт (workflow). Так називають серію дій, що ініціюються певною подією. Наприклад, коли користувач натискає кнопку «Зберегти» (подія), поточний статус зберігається у файлі (серія дій).
  • Тим часом Wix запустила конструктор сайтів на HTML5 із бібліотекою шаблонів сайтів. Крім того, Wix підтримує модулі – наприклад, аналіз даних про відвідувачів, таких як контактна інформація, повідомлення, покупки та бронювання; підтримка бронювання готелів та оренди житла для відпочинку; та платформа для незалежних музикантів для просування та продажу своєї музики.
  • WordPress спочатку було розроблено для особистих блогів. З того часу його функції були розширені, і тепер він підтримує форуми, сайти членства, системи управління навчанням та інтернет-магазини.
  • Як і WordPress, GoogleSites дозволяє користувачам створювати сайти з різними вбудованими функціями від Google, такими як YouTube, Google Maps, Google Drive, календар та онлайн-офісні програми.

Ігри та мобільні програми

На додаток до платформ створення сайтів, існують no-code сервіси для розробки ігор та мобільних додатків. Вони призначені для дизайнерів, підприємців та любителів, які не мають знань у галузі розробки ігор чи програмування.

GameMaker надає інтерфейс користувача з вбудованими редакторами для растрової графіки, дизайну ігрових рівнів, сценаріїв, контурів і «шейдерів» для представлення світла та тіні. GameMaker в першу чергу призначений для створення ігор з 2D-графікою та 2D-скелетною анімацією.

Buildbox – no-code платформа для розробки 3D-ігор. Основні функції Buildbox включають колесо перетягування зображень, панель активів, панель опцій, редактор зіткнень, редактор сцен, моделювання фізики й навіть варіанти монетизації. При використанні Buildbox користувачі також отримують доступ до бібліотеки ігрових ресурсів, звукових ефектів та анімації.

Крім того, користувачі Buildbox можуть створювати історію гри, редагувати ігрових персонажів та параметри навколишнього середовища, наприклад погодні умови та час доби, а також змінювати інтерфейс користувача. Вони також можуть анімувати об’єкти, вставляти відеорекламу та експортувати власні ігри на різні платформи, як ПК, так і мобільні пристрої.

Ігри на зразок Minecraft і SimCity також можна розглядати як no-code інструменти для створення віртуальних світів.

Майбутнє no-code

Такі платформи допомагають збільшити кількість розробників за умов висхідного попиту на розробку програмного забезпечення. No-code охоплює такі галузі, як e-commerce, освіта та охорона здоров’я.

Очікується, що подібні інструменти відіграватимуть більш помітну роль з залученням штучного інтелекту. Навчання моделей машинного навчання потребує часу, зусиль та досвіду. No-code програмування допоможе скоротити цей час та спростити використання штучного інтелекту для багатьох цілей. Наприклад, один інструмент no-code зі штучним інтелектом допоможе створювати чат-ботів тим, хто не вміє програмувати.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Conversation

Читайте также:

10 онлайн-ігор, в які можна грати з дитиною на відстані

Патріотична гра-клікер від кіберполіції та волонтерів

«Та це ж не гра, а кіно!» — чому людям подобається жанр інтерактивного кіно

10 технологій, які викликали страх, а зараз стали буденністю