Робот-гуманоїд Xiaomi CyberOne навчився грати на барабанній установці

У Xiaomi знайшли дивовижний спосіб продемонструвати можливості CyberOne — навчити його грі на барабанах. У компанії вважають, що робота над гуманоїдним роботом розв’яже проблеми інших формфакторів та дозволить машинам освоїти інші музичні інструменти.

Кілька місяців тому, коли Xiaomi анонсувала гуманоїдного робота CyberOne, було неясно, яким буде його застосування. Приємним сюрпризом стало те, що інженери Xiaomi навчили робота робити якщо не щось практичне, то хоча б гучне: грати на барабанах.

Наводимо основні тези Цзеюй Женя, старшого інженера з обладнання у Xiaomi Robotics Lab, який розповів про проєкт в інтерв’ю журналу IEEE Spectrum.

Навіщо Xiaomi працює над роботом-гуманоїдом?

Є три причини, через які Xiaomi працює над людиноподібними роботами. Перша полягає в тому, що ми спостерігаємо значне скорочення робочої сили у Китаї та у всьому світі. Ми працюємо над тим, щоб замінити людську працю роботами, навіть якщо попереду довгий шлях.

Друга — ми віримо, що з усіх форм роботів гуманоїди найскладніші з технічного погляду. Працюючи над гуманоїдами, ми можемо також використовувати цю технологію для розв’язання проблем інших форм роботів, як чотириногих машин, роботизованих рук і навіть роботів на колесах.

Третя причина в тому, що Xiaomi збирається стати найтехнічнішою компанією в Китаї, а гуманоїди дуже привабливі.

Чому був вибрані барабани для демонстрації дослідження?

Після офіційного релізу Xiaomi CyberOne 11 серпня ми отримали багато відгуків від аудиторії, яка не мала досвіду у робототехніці. Людям було цікавіше бачити, як гуманоїди зможуть подолати ті речі, які людям важко робити. Відверто кажучи, знайти подібні сценарії досить важко, оскільки перший прототип CyberOne сильно відстає від людей.

Але одного разу одна з наших інженерів, яка тільки-но почала грати на барабанах, припустила, що це може бути винятком. Вона подумала, що в порівнянні з барабанщиками-початківцями у роботів є більше переваг у плані координації рухів рук і ніг і ритмічного контролю. Ми всі вирішили, що це хороша ідея, і гра на барабанах сама по собі крута та цікава. Тому ми обрали для демонстрації саме її.

Яка частина дослідження була найскладнішою?

Найскладніше було те, що отримуючи довгі послідовності ударів по барабанах, CyberOne потрібно визначити порядок рухів для кожної руки та ноги та створювати тривалі траєкторії руху всього тіла без зіткнень, враховуючи обмеження апаратної частини.

Отже, ми отримуємо базові біти та створюємо автономну бібліотеку траєкторій руху барабанного ритму шляхом оптимізації. Потім CyberOne може генерувати послідовні траєкторії, що відповідають будь-якій партитурі барабана. Цей підхід дає більше свободи CyberOne та обмежений лише можливостями роботехніки.

Які можливості матиме робот у майбутньому?

Гра на барабанах вимагає від CyberOne координувати рухи всього тіла, щоб досягти швидкого, точного та широкого діапазону рухів. Насамперед ми хочемо визначити обмеження робота в рамках апаратного та програмного забезпечення, щоб знайти основу для дизайну наступного покоління.

Крім того, дослідження дозволило сформувати цілий набір методів автоматичної гри на барабані, щоб роботи могли виконувати різні пісні, і цей досвід допоміг нам швидше зрозуміти, як навчити роботів використовувати інші музичні інструменти.

Над чим компанія Xiaomi збирається працювати далі?

Зараз ми працюємо над другим поколінням CyberOne і сподіваємося покращити його здатність до пересування та використання маніпулятора. На апаратному рівні ми збираємось додати більше ступенів свободи, інтегрувати самостійно розроблені спритності руки та встановити більше датчиків. На програмному рівні розроблятимуться більш надійні алгоритми для пересування та зору.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: IEEE Spectrum

Читайте также:

Біонічні робобджоли розміром з голуба – для чого вони потрібні?

Astribot показала напрочуд спритного робота

Новий Atlas від Boston Dynamics

Як робот-хірург Yomi допомагає встановлювати зубні імпланти