21 січня 2016 року головний редактор Blog Imena.UA Олександр Мельник провів семінар у iHUB Vinnytsia для інтернет-журналістів та представників стартапів і ІТ-компаній на тему перетворення корпоративного чи командного блогу на затребуване інтернет-видання. В ході півторагодинної сесії учасники могли дізнатися, як створити редакцію з нуля, якими інструментами користуватися для спільної редакційної роботи та чому не варто витрачати маркетинговий бюджет на рекламу у соціальних мережах.
Пропонуємо вашій увазі презентацію та деякі поради з цього майстер-класу:
З чого почати:
- Сформуйте «дорожню карту» роботи вашої команди із врахуванням основної роботи компанії та тих тем, про які ви хочете писати.
- Оберіть нішу чи сферу для висвітлення у вашому блозі.
- Складіть календар публікацій із врахуванням частоти та періодичності публікацій, форматів матеріалу та бажаного ефекту в плані маркетингу та продажів для вашого стартапу.
- Залучіть до роботи маркетолога та райтера (не копірайтера із оплатою за «кілознаки», а редактора чи журналіста із фаховим досвідом).
- Не ставте монетизацію головним завданням — гроші вам допоможуть заробляти продажі послуг, просування своєї експертизи. А в майбутньому використовуйте спецпроекти та нативну рекламу — але не баннери чи контекст.
Як створювати контент:
- Написання контенту не треба віддавати «на сторону» — всі теми та формати матеріалів старайтесь створювати власними силами.
- Контент можна писати «з нуля», агрегувати та перекладати зі сторонніх джерел або просто копіювати до свого блогу, ставлячи посилання на першоджерело. Копіювання матеріалів без жодного рерайту чи перекладу — не найкраща ідея, тому уникайте такого сценарію.
- Інколи краще створити 1–2 великих за обсягом та детальних матеріали, до яких будуть повертатися знову і знову, ніж 10 «прохідних», про які вже завтра забудуть.
- Обов’язково пишіть грамотно, використовуйте відео- та аудіоконтент по можливості і не ігноруйте перехресні посилання на різні матеріали, створені раніше вашою командою.
Про що не варто писати:
- Уникайте форматів «які ми класні», «які наші клієнти / партнери класні», безкінечного потоку прес-релізів та самореклами.
- Не варто «очерняти» конкурентів чи критикувати інших учасників ринку.
Якими інструментами користуватися:
- Всередині редакції — Slack, Trello, Google Drive, iA Writer.
- Для просування контенту та спілкування з читачами — Facebook, MailChimp, Twitter.
- Для аналітики — Google Analytics із налаштованими фільтрами, Bitly, Facebook Insights.
Повний запис майстер-класу можна послухати нижче:
Фото: Руслан Бурлаченко, iHUB Vinnytsia