Закінчується монополія Amazon на покупки в один клік

У вересні закінчується термін дії патенту компанії Amazon на здійснення онлайн-платежу через єдине натискання кнопки. Патент 1-Click передбачає, що сервіс використовує раніше отримані від користувача платіжні дані, що значно пришвидшує процес інтернет-закупів. Технологія перебувала під монопольним використанням два десятиліття.

onlineshopping

20 років у Amazon

Власне патент добігає кінця 11 вересня і це, направду, важлива подія для всього e-commerce. Сама по собі технологія не являється революційною. Навіть у далекому 1997-му, коли Безос & Co подавали патент, подібну програму міг написати будь-який пристойний кодер.

В чому була перевага Amazon, так це у далекоглядності — отримавши патент, компанія нещадно боролася з усіма сервісами, що користалися схожою технологією швидкої онлайн-торгівлі. Єдина ліцензія на 1-Click дісталася компанії Apple у 2000 році, з тих пір вона сплачувала щорічну ціну за код, що оселився в онлайн-магазині та мобільному додатку iTunes.

Хоча в одному з інтерв’ю Джефф Безос заявляв про те, що слід скоротити термін дії технологічних патентів до 3-5 років, своїми надбаннями ділитися не поспішав — судові позови очікували на всіх конкурентів, що зазіхали на 1-Click.

Відкритий ринок

Увесь цей час технологія 1-Click буля для Amazon неабиякою перевагою. Деякі оглядачі ринку навіть вважають, що саме вона сприяла стрімкому зростанню бізнесу Джеффа Безоса. Адже споживач завжди шукає спрощення для всіх процедур і він ймовірніше повернеться за товаром на той сайт, де вже був, і де можна купити все в один клік.

Напередодні закінчення строку дії патенту багато великих IT-компаній взялися за розвиток своїх альтернативних розробок. Для пересічного користувача це означатиме, що з’явиться ще більше ресурсів, на яких можна буде швидко і майже непомітно позбутися своїх коштів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Джерело: The Hustle