10 прикладів звернень, які використовуються великими лідерами

Успіх комунікації забезпечує не тільки правильний вибір слів, але ще і знання аудиторії, вміння слухати та співпереживати, контроль за мовою тіла і наявність добре розвиненої інтуїції. Однак саме вибір слів критично важливий. Нижче приводимо 10 прийомів ораторського мистецтва, які можуть стати в пригоді в офісі.

Щоб у чомусь переконати аудиторію, почніть з причин

Уявіть, що ви повідомляєте команді про важливі зміни в роботі. Один зі способів зробити це — просто назвати їх, а потім пояснити причини. Однак через секунду після озвучування новини слухачі починають інтуїтивно її оцінювати. Якщо вона їм не до душі, то наступні пояснення можуть здатися лише виправданнями.

Зміна порядку смислових частин заяви, а саме називання причин рішення перед ним самим, дозволяє зробити другий блок виступу логічним завершенням, а не виправданням.

Щоб завоювати довіру, покажіть вразливість, а потім своє бачення проблеми

Ви коли-небудь зустрічали людей з відповідями на всі питання? Це враження зазвичай швидко проходить — особливо якщо вони займаються управлінням командою. Так що ж робити, коли співробітники хочуть отримати відповіді на складні й неоднозначні питання?

Уразливість і бачення проблеми — чарівна комбінація. Демонстрація уразливості — визнання того, що у вас немає відповідей на всі питання або що ви теж іноді боїтеся — може посприяти виникненню симпатії, і це дозволить завоювати серця слухачів. Бачення проблеми покаже напрямок руху — а це вже завоює їх уми.

Щоб попросити про що-небудь, використовуйте формат NVC

Давати зворотний зв’язок і просити про що-небудь у важких ситуаціях непросто для всіх. Одна з причин, по якій ці дії лякають, полягає в неможливості передбачити реакцію іншої людини. У книзі Маршалла Розенбурга «Ненасильницьке спілкування» (Non-violent Communication, NVC) є шаблон, який допоможе структурувати відгук:

«Коли ____ [спостереження], я відчуваю ____ [емоція], тому що мені потрібні деякі ____ [універсальні потреби]. Чи зможете ви ____ [запит]? »

Щоб обґрунтувати свою точку зору, дотримуйтеся правила з 40 слів

Коли потрібно повідомити співрозмовнику щось неприємне, багато хто з нас схильні говорити занадто багато, щоб підкреслити свій жаль і докладніше пояснити причини рішення.

Однак після отримання такої інформації людям часто потрібно час, щоб зібратися з думками, і вони можуть пропустити продовження мовлення. Найчастіше суть можна виразити за допомогою 40 слів або менше — для цього можна заздалегідь потренуватися.

Щоб залучити, розкажіть історію

Історії сильні, тому що можуть залучити емоції так, як це не завжди вдається сухим фактам. Сторітеллінг міцно увійшов в інструментарій видатних ораторів. Хороша розповідь не повинна тривати дві години — перш за все в ній важливі невелика передісторія і конфлікт, з яким слухачі можуть співвіднести себе.

Щоб отримати можливість, попросіть дозволу

Є простий, але потужний спосіб отримати бажане — потрібно просто попросити дозвіл.

  • Ви дозволите втрутитися, якщо ми відійдемо від теми наради?
  • Ви дозволите дати зворотний зв’язок?
  • Ви дозволите змінити параметри?

Такі питання показують повагу до співрозмовника і дають йому відчуття контролю над ситуацією. Якщо вони прозвучать від керівника, то обеззброять слухачів — вони будуть більш ніж щасливі дати дозвіл.

Щоб навчити, ставте питання

Кожному лідеру часто хочеться взяти й самостійно розв’язати проблеми підлеглих. Однак виконання обов’язків співробітників не дозволить їм вирости.

Щоб допомогти членам команди, не беручи при цьому їх завдання на себе, можна ставити питання. Хороше запитання характеризується відкритістю, простотою, щирим інтересом і часто починається з «що» або «як».

Щоб придумати нові ідеї, скажіть «так, і …»

Уміння проводити мозковий штурм — корисна навичка для будь-якого керівника. Проте, немає нічого, що вбиває творчість швидше, ніж слова «ні, але …».

«Так, і …» – це техніка, яка прийшла з імпровізаційної комедії. Беручи ідею і додаючи більше інформації, ви заохочуєте інших використовувати її, а не руйнувати. Деякі люди повністю виключили союз «але» зі свого словникового запасу і стверджують, що це змінило їхнє мислення на краще.

Щоб переконати, співпереживайте

При спробі продати продукт або ідею від співрозмовників часто можна почути причини потенційного провалу задуму. Як реагувати на подібні заперечення?

Точно не варто переконувати скептиків у тому, що вони не праві. Однак співпереживання може збільшити шанси на те, що вони все ж дослухаються. Наприклад, так працює метод «відчуваєте, відчував, знайшов»:

«Я розумію, як ви себе почуваєте. Я відчував те ж саме і виявив, що ____ [докази, які змінили ваше ставлення] ».

Щоб бути почутим, говорите останнім

Як правило, на нарадах керівнику варто спочатку вислухати інших і тільки потім озвучити свої ідеї. Знання інших думок і пропозицій дає інформаційну перевагу, а також можливість подякувати команді. І, що особливо важливо, люди з більшою ймовірністю прислухаються до варіантів керівника, якщо помітять, що він з уважністю поставився до їх висловлювань.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium

Читайте также:

Кіберхондрія — новий вид психологічного розладу?

Як розпізнати чат-бота під час листування?

Чому пошук роботи — це складно? Правда, про яку мало хто говорить

Особливості Reddit. Як знайти себе серед мільйона спільнот?