10 великих компаній, які заснували в період економічної кризи

Зараз багато людей відклали запуск своїх стартапів на невизначений термін, але історія показує, що і під час економічного спаду можлива поява успішної компанії. Ми наведемо 13 прикладів, які це підтверджують.

General Electric

Рік заснування: 1892
Прибуток за 2019 рік: $95,2 млрд

Томас Едісон запустив бізнес трохи раніше і встиг пережити кілька невеликих рецесій в 1880-х роках, але General Electric з’явилася прямо перед Панікою 1893 року: так називається 16-місячний період, коли ділова активність в США впала майже на 40%. Проте, General Electric вдалося пережити кризу і стати однією з перших 12 компаній, які були включені в індекс Dow Jones Industrial Average у 1896 році.

General Motors

Рік заснування: 1908
Прибуток за 2019 рік: $137,2 млрд

Хоча в кінці 1800-х років засновник General Motors Вільям Дюрант все ще займався виробництвом кінних екіпажів, в 1904 році він вирішив перейти в нову тоді автопромисловість і купив Buick Motor Company. Але тільки в початку 1908 року, тобто в середині 30% спаду бізнесу через 13-місячну Паніку 1907 року, Дюрант вирішив перетворити GM в холдинг і купити ще більше автовиробників. Ця стратегія виявилася вдалою і GM увійшла в число найбільших корпорацій світу.

IBM

Рік заснування: 1911
Прибуток за 2019 рік: $77,1 млрд

Чарльз Флінт відкрив IBM в червні 1911 року під назвою CTR (Computing Tabulating Recording). Компанія почала продавати пристрої для бізнесу прямо в середині дворічної кризи. У той час як зниження темпів промисловості виражалося двозначними цифрами, CTR змогла не тільки вижити, але і процвітати. Пізніше компанії дали ім’я IBM, і вона стала лідером в технології, яка підтримала цифрову революцію і заробила мільярди доларів.

Disney

Рік заснування: 1929
Прибуток за 2019 рік: $69,6 млрд

У 1928 році брати Уолт і Рой Дісней познайомили світ з Мікі Маусом в короткометражній анімації «Пароплав Віллі». У 1929 році вони відкрили Walt Disney Productions в самий розпал чотирирічної Великої депресії. Брати розуміли, що посмішка потрібна була Америці більше, ніж будь-коли, і при цьому були в змозі впоратися з труднощами. Їм усе вдалося настільки, що вони змогли почати роботу над своєю першою повнометражною стрічкою «Білосніжка і сім гномів» відразу після закінчення Великої депресії.

HP

Рік заснування: 1939
Прибуток за 2019 рік: $ 58,8 млрд

Хоча рецесія 1937-1938 років вважається невеликою в порівнянні з Великою депресією, вона стала однією з найгірших в XX столітті, через те, що падіння ВВП США досягло майже 19%. Проте, саме в цей час недавні випускники Стенфорда Вільям Хьюлетт і Девід Паккард вирішили розробити план для своєї компанії Hewlett-Packard. Все ще відчуваючи наслідки кризи, вони запустили бізнес 1 січня 1939 року й створили одного з головних виробників електроніки у світі.

Hyatt

Рік заснування: 1957
Прибуток за 2019 рік: $5 млрд

Через два місяці після рецесії 1958 року підприємець Джей Пріцкер купив мотель Hyatt House недалеко від Міжнародного аеропорту Лос-Анджелеса. Попри зменшення ділової активності й числа подорожей, Пріцкер продовжив роботу і відкрив ще два готелі до 1960 року. Згодом їх число зросло майже до 900 об’єктів, а річний прибуток компанії — до $5 млрд.

Trader Joe’s

Рік заснування: 1958
Прибуток за 2019 рік (оцінювальний): $ 13,3 млрд

Ще один бізнес, який народився під час рецесії 1958 року, спочатку запрацював під брендом Pronto Markets в Південній Каліфорнії. Засновник компанії Джо Куломб повернувся в США з відпустки на Карибах і зрозумів, що споживачі цікавляться закордонними харчовими продуктами і відвідуватимуть магазини з ними. Ідея себе виправдала, і бізнес Куломба почав стрімко розвиватися. У 1979 році підприємець продав його німецькому мільярдерові Тео Альбрехта.

FedEx

Рік заснування: 1971
Прибуток за 2019 рік: $ 65,5 млрд

Засновник FedEx Фред Сміт розробив концепцію швидкого та надійного доставлення вантажів від дверей до дверей в рамках навчального проєкту в Єльському університеті. Компанію він відкрив в кінці рецесії 1969-1970 років. Хоча вона була відносно недовгою і помірною, Сміт зіткнувся з серйозними проблемами, намагаючись продати принципово новий тип послуг бізнес-спільноті, яка не наважувалася витрачати гроші на неперевірених постачальників. Проте, він зміг подолати цю перешкоду і продовжив розвивати галузь. У 2019 FedEx доставляла понад 6 млн посилок в день.

Microsoft

Рік заснування: 1975
Прибуток за 2019 рік: $ 125,8 млрд

У 1973 році нафтова криза в поєднанні з обвалом фондового ринку призвели до 16-місячної рецесії, під час якої ВВП США пережив найсильніший удар за 20 років. Але це не завадило Біллу Гейтсу і Полу Аллену запустити розробку програмного забезпечення в компанії Microsoft, яка відкрилася 4 квітня 1975 року, буквально через кілька днів після офіційного завершення рецесії. У 1986 році Microsoft провела IPO, в результаті якого з’явилися три мільярдери і 12 тисяч мільйонерів.

Electronic Arts

Рік заснування: 1982
Прибуток за 2019 рік: $4,5 млрд

Рецесія 1981-1982 років, викликана енергетичною кризою 1979 року, привела до одного з найгірших показників по безробіттю в США за десятиліття. Однак це не завадило Тріпу Хокинсу звільнитися з Apple і заснувати розробника софту під назвою Electronic Arts. Компанія швидко виросла і стала провідним постачальником ігор для домашніх комп’ютерів і розважальних систем, які в той час швидко розвивалися, перетворившись в гіганта з 10 тисячами співробітників і річним прибутком, що перевищує $4 млрд.

Бонус: Salesforce, Google і Facebook

Ці компанії відкрилися не під час рецесії, а безпосередньо перед великими економічними кризами: Google (1998) і Salesforce (1999) – перед тим, як лопнув міхур доменів .com, а Facebook (2004) – незадовго до Великої рецесії. Вони вистояли, і у 2019 році їх сумарний прибуток досяг $72,77 млрд.

Цей список — короткий приклад того, що все ще можливо, коли ви вирішуєте діяти в менш сприятливих умовах. Хоча ринок не може бути ідеальним для всіх. Однак якщо у вас є ідея, яка, як ви вважаєте, готова для всього світу, не думайте, що вам доведеться відкласти її до тих пір, поки ситуація не відновиться. Насправді, це може бути ідеальний час для дій.

Звичайно, це буде складно. Підприємці повинні приймати більш правильні рішення, працювати економно і діяти швидко — набагато швидше, ніж якби вони знаходилися в центрі економыки, яка швидко розвивається. Але, як показали нам ці бренди, ніщо не завадить вам слідувати своїй мрії.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium

Читайте также:

5 сервісів для автоматизації одноманітних завдань

4 питання, які допоможуть відрізнити гарну бізнес-ідею від поганої

Що таке канбан автоматизація та де її застосовують?

Яким буде пошук роботи після пандемії COVID-19 — думки експертів