5 необхідних навичок, які допоможуть здобути роботу в майбутньому

Уже через п’ять років понад 30% навичок і компетенцій, які ми вважаємо сьогодні необхідними для роботи, втратять своє значення. А майже 65% робочих місць, до яких готують випускників старших класів, просто перестануть існувати. Людині доведеться конкурувати за робоче місце не тільки з собі подібними, а й зі штучним інтелектом. Щоб не програти в цій битві, школярам і студентам вже сьогодні потрібно задуматися, як стати цінним співробітником і лідером нового покоління.

Адаптивність

Компанія IBM у своєму дослідженні з’ясувала, що головною професійною навичкою 2018 року було вміння бути гнучким і підлаштовуватися під зміни. Щоб розвивати в собі адаптивність, потрібно постійно пробувати нове, виходити із зони комфорту і не боятися програвати. Дженніфер Гарві Бергер і Кіт Джонстон, автори книги «Прості звички для складних часів. Лідерство у світі, повному змін і невизначеності» радять пройти чотири кроки:

  1. Задавати якомога більше питань;
  2. Навчитися розглядати ситуацію з різних точок зору;
  3. Завжди оцінювати роль конкретної проблеми в масштабі всієї картини стану справ;
  4. Постійно експериментувати.

Багато компаній намагаються набирати більш адаптивних людей на роботу і самі розвивають цю навичку в співробітниках. Наприклад, Accenture для цього впроваджує плоску ієрархічну структуру (тобто таку, в якій мінімум рівнів менеджменту, але всі співробітники максимально залучені в процес прийняття рішень). Це дозволяє співробітникам самим формувати команди для роботи над проєктами та заохочує їх висловлювати нові ідеї.

Швидкість навчання

Сьогодні компанії зовсім по-іншому підходять до оцінки рівня освіти співробітників. Технології та ринки змінюються з дуже високою швидкістю, знання швидко застарівають, а класичні виші не встигають підлаштовуватися під ці зміни. Найбільші компанії світу – Google, Apple, Starbucks, E & Y та інші — перестають вимагати дипломи про вищу освіту. 90% роботодавців готові приймати як альтернативу дипломам бакалавра і магістра свідоцтва про проходження онлайн-курсів. На співбесідах тепер важливо не помахати «корочкою» престижного вишу, а довести, що ти хочеш і вмієш швидко вчитися. Тому HR-менеджери часто займаються рекрутингом на Хакатонах: тут добре видно, хто вміє швидко опановувати нові знання.

Емпатія

Якщо ти хочеш очолити відділ, підрозділ або цілу компанію, то потрібно навчитися бути емпатичним лідером — співпереживати й розуміти почуття своїх співробітників. Розвинений емоційний інтелект у керівника допоможе здобути комфортну атмосферу в команді, успішно вирішити конфлікти й обговорювати проблеми за допомогою ефективних комунікацій. Деякі компанії самі розвивають лідерські якості та емпатію у своїх працівників, залучають їх до соціальних проєктів. Наприклад, у KFC існує Ліга волонтерів: співробітники компанії та члени їх сім’ї допомагають дітям і підліткам у важкій життєвій ситуації, людям з обмеженими можливостями здоров’я, людей похилого віку, тваринам, благодійним організаціям і реалізують екологічні проєкти.

Digital-навички

Ще 10-15 років тому кандидати обов’язково вказували в резюме, що володіють базовими навичками роботи з комп’ютером і «офісною технікою». Зараз це виглядає наївно, а для успішної кар’єри потрібно не тільки уміння робити презентації й таблиці в Excel. До 2024 року загальносвітова потреба у фахівцях з IT-навичками – розробників програмного забезпечення, аналітиків комп’ютерних систем, digital-маркетологів, продакт-менеджерів і їм подібних — виросте на 20%. Фахівцям інших професій теж потрібні digital-навички: аналіз предметної області та моделювання процесів, взаємодія з користувачем, аналітика великих даних, забезпечення кібербезпеки, розуміння архітектур IT-систем і так далі. Так що якщо ти давно відкладаєш запис на курс з програмування, саме час це зробити.

Креативність

За результатами опитування LinkedIn, найбільш потрібна навичка у вакансіях 2019 року — креативність. Попит на неї в майбутньому збережеться. Креатив — драйвер для інновацій, а інновації забезпечують комерційну успішність бізнесу: високий прибуток, велику частку ринку і повернення на інвестиції. Творче мислення в собі можна розвинути: для цього потрібно частіше задавати собі питання: «А що, якщо зробити по-іншому?», – влаштовувати мозкові штурми, проводити змагання на кращі ідеї, засновувати клуби за інтересами. Наприклад, в деяких компаніях співробітникам дозволяють певний відсоток робочого часу приділяти власним «кустарним» проєктам. У інших співробітників періодично перекидають з одного ролі на іншу, щоб вони освоїли максимум функцій і їм не ставало нудно.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Як повернути продуктивність за 20 хвилин

Креативне резюме — необхідність чи марна трата часу?

4 простих кроки щоб отримати клієнтів не покладаючись на біржі фрілансу

Як уникнути вигорання після відпустки? Дієві поради