5 новітніх технологій, які змінять логістику раз і назавжди

Логістика, виробництво, транспорт та ланцюги постачання сьогодні переживають період швидких та безпрецедентних перевтілень. Майбутнє цих галузей пов’язано з інноваціями та технологіями. Не так давно 3D-друк, інтернет речей, доставлення вантажів безпілотними апаратами та інші нововведення, що стали майже реальністю, були предметом наукової фантастики. Сьогодні ми хочемо розповісти куди саме націлені продавці та постачальники послуг у вказаних галузях у країнах ЄС, Близького Сходу та США, які починають запроваджувати ці технології для забезпечення швидкої, дешевої, надійної та стійкої логістики.

Технології завжди були рушійною силою логістики. На сьогодні логістичні компанії пропонують достатньо широкий спектр технологічних рішень.

Ще нещодавно люди шукали способи перевозити товари швидше, у великих об’ємах та більш економно. Ці проблеми були вирішені у першу чергу за допомогою винаходу залізної дороги, автомобілів (вантажних також), сучасних кораблів та літаків. Винахід комп’ютеру, інтернету та пов’язаних з ним технологій стало справжньою революцією у логістиці. З’явилися web-технології, програми та системи управління транспортом. Але наразі логістична галузь переживає чергову революцію.

Новітні технології здебільшого пов’язані зі швидкістю, точністю, безпекою та неперервним доставленням. Вони охоплюють 3D-друк, доставлення вантажів дронами, інтернет речей. Безпілотні транспортні засоби доповняють цю перспективну реальність.

Як 3D-друк допоможе скоротити ланцюги постачання

Сама по собі концепція 3D-друку існує ще з 1980-х років, але лише зараз ця технологія перетворилася у реальність і стала доступною у відносно масовому масштабі. Ця революційна технологія дозволяє практично будь-якій компанії без особливих витрат створювати пристрої або частини пристроїв з металів, пластмас, змішаних матеріалів та навіть з людських тканин.

Як це вплине на логістику та керування ланцюгами постачання? Адитивне виробництво, або 3-D друк значно розширює виробничий процес, роблять його незалежним від спеціалізованих виробництв та підприємств. Це дозволить виробникам «друкувати» необхідні вироби та різного роду компоненти на вимогу, що скоротить шляхи постачання, позбавивши від необхідності зберігати великий обсяг готової продукції на складах.

Використання 3D-друку приведе до кардинальних змін в логістичній сфері. Логістичні компанії будуть постачати сировину замість багатьох готових виробів та зможуть надати послуги 3D-друку у місцях доставлення, що стане додатковим джерелом доходу.

Як інтернет речей збільшить видимість і відчутність транзиту

Наразі відстежування товарів та послуг в дорозі — це одна з проблем. Застосування інтернету речей поруч з використанням «хмарних» GPS-систем, дозволить відстежувати окремі партії вантажів та їх стан. Інтернет речей засноване на використанні чіпів радіочастотної ідентифікації (RFID), які «спілкуються» один з одним. Мікросхеми, що прикріплені до окремих елементів вантажної партії, передають такі дані, як ідентифікація товару, місцеперебування, температура, тиск та вологість і т. п.

Сповіщення буде надходити про будь-яку негативну дію, що дозволить оперативно запобігти пошкодженню вантажу або його крадіжку. Чип може сигналізувати про настання несприятливих погодних умов, таких як висока температура або вологість. Він також може передавати дані про стан на дорогах та дані, що зв’язані з конкретним параметром, таким як середня швидкість переміщення та схеми руху, інформацію про повернення. Управління ланцюгами постачання та транспортування актуальна тема для менеджерів і директорів по логістиці. Тому логістичні компанії, які будуть застосовувати цю технологію, отримають велику вигоду та зможуть отримати збільшену кількість задоволених клієнтів.

Така технологія на сьогодні активно запроваджується логістичними операторами в США та країнах Євросоюзу.

Як дрони залишать кур’єрів без роботи

Дрон – це безпілотний літальний апарат, котрим можна керувати дистанційно або ж щоб він літав автономно, використовуючи програмні маршрути польоту, влаштовані в його систему. Дрони маленькі, легкі, дешеві в експлуатації та можуть літати там, де інші види транспорту не можуть бути використані. Досвід використання такої техніки вже існує в Об’єднаних Арабських Еміратах.

В недалекому майбутньому 3PL-оператори будуть використовувати безпілотники для швидкого доставлення невеличких пакетів як в містах, так і в віддалених районах. Завдяки їхнім високим швидкостям та точності можливо, буде скоротити ланцюг постачання та значно зменшити витрати на транспортування. Отже, кур’єрські компанії можуть залишитись без роботи. Єдиним моментом, котрий заважає широкому використанню цієї технології, являється питання, що пов’язане з державним регулюванням, безпекою повітряного руху, дозволеними розмірами та вагою дрона.

Як автомобілі без водія значно зменшать транспортні витрати

Не дивлячись на те, що транспортні засоби без водія все ще знаходиться на стадії випробувань, вони показали великий потенціал як інструменти логістики та управління ланцюгами постачання. Здатність транспортних засобів без водія відчувати навколишній простір та орієнтуватися без зайвих втручань людини робить ці футуристичні вантажні автомобілі ідеальним для доставлення вантажів клієнтам. Велику частину транспортних витрат становить заробітна плата водія та експедитора. Транспортно-логістичні компанії, які мають свій власний парк, зможуть значно скоротити накладні витрати, використовуючи транспортні засоби без водія для доставлення.

Ще однією перевагою використання транспортних засобів без водія являється й те, що вони самі по собі, завдяки запрограмованим жорстким алгоритмам та правилам, являються кращими водіями, ніж люди: ризик аварії буде майже нульовим. Вони не будуть втрачати концентрацію, спати чи говорити телефоном або відправляти повідомлення, знаходячись за кермом.

Як доповнена реальність допоможе пришвидшити обробку та доставлення вантажів

Доповнена реальність (Augmented reality, AR) здатна забезпечити пряме або непряме уявлення про реальний світ користуючись доповненими елементами сприйняття реальності комп’ютером, включаючи звук і відео. AR дає розширене уявлення про навколишній світ у режимі реального часу та робить логістичного оператора більш обізнаним про навколишнє середовище. В майбутньому співробітники компаній логістичних операторів зможуть використовувати технологію AR у вигляді пристроїв, що носяться для отримання важливої інформації про вантаж, який вони обробляють, наприклад, про вміст, вагу та місцеперебування. Очевидно, що така видимість за допомогою технології AR покращить обробку вантажів, збільшить швидкість доставлення та скоротить загальні затрати.

Висхідна роль технологій у функціях ланцюга постачання

Протягом десятиліть сфера управління транспортуванням, складом та виконанням замовлень залишалась на рівні «доісторичних» технологій у вигляді ізольованих сховищ, неефективних процесів та обмеженої інформаційної доступності. Проте, технології змінилися, оскільки змінились бізнес-процеси, виконувані в ланцюгу постачання. Сучасні технології надають малим та середнім підприємствам можливість використовувати інноваційні інструменти для забезпечення наскрізного відстежування, візуалізації та обробки вантажів.

На даний момент багато факторів говорять про те, що технології, які використовуються в ланцюгу постачання необхідно розширяти та змінювати. Причинами тому являються проблеми з кінцевими користувачами товарів та пропускною спроможністю ланцюгів постачання.

Користувачі вже зараз вимагають більшого

До появи інтернету у користувачів не було можливості купувати товари за межами магазинів та каталогів. Підприємства були орієнтовані на процес надання потрібного продукту в потрібному місці та в потрібний час. Сьогодні користувач хотів би мати будь-який продукт у будь-якому місті і в будь-який час. Це здавалося неможливим, але, переважна більшість компаній навчились використовувати користувацький попит завдяки ефективності сучасних технологій в ланцюгах постачання. Якщо у якійсь частині ланцюга постачання виникає затримка, то це призводить до проблем та затримок на інших ділянках, що в кінцевому результаті може привести до невдоволення користувачів, а також може обернутися упущеною вигодою.

Виробництво, в порівнянні з можливістю та залежністю від попиту

Вище ми згадували про недостатність водіїв та розповідали про можливе розв’язання цієї проблеми за допомогою сучасних технологій. Проте, декотрі спеціалісти та галузеві експерти вважають, що недостатність водіїв не настільки істотно. Але багато компаній, вантажоперевізників та підприємств, які залучені у ланцюгу постачань, продовжують вимагати збільшення кількості водіїв та збільшення транспортного парку.

Багато транспортних компаній слідують принципу перевозу вантажів меншою кількістю вантажівок з більшим обсягом вантажних причепів. Але необхідно враховувати, що у цьому випадку затримка транспорту створює в ланцюгу постачань великі проблеми, котрі можуть привести до недієздатності кінцевого користувача впоратися зі своєю комерційною ситуацією. А скільки недовантажених та порожніх рейсів через великий обсяг вантажу виконується зараз?

Кінець кінцем, факт залишається фактом: сьогоднішні технології в ланцюгах постачання недостатньо ефективні. Використання сучасних технологій значно змінить ситуацію.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Ринок клонування тварин: як все влаштовано?

5 простих кроків, щоб зробити штучний інтелект силою добра

5 дуже незвичайних прогнозів від IBM Research

Крутий паркур від робота Atlas. Відео