Гра, яка висадить вам мозок…в прямому сенсі

Ідея смерті під час відеоігор широко використовується в деяких літературних творах останнього десятиліття. Однак співзасновник Oculus Палмер Лакі пішов далі й втілив вигадку в життя.

У своєму особистому блозі Лакі пише про розроблену ним нову гарнітуру віртуальної реальності, в яку вбудовані три заряди вибухової речовини, що можуть «миттєво знищити мозок користувача». Заряд спрацьовує через фотосенсор, який реагує на червоне блимання екрана з певною частотою під час результату «Game Over».

Смертоносна гарнітура (яка виглядає на зображеннях як модифікована Meta Quest Pro) за словами Лакі «на цю мить є просто витвором офісного мистецтва, що спонукає до роздумів і нагадує про незвідані шляхи в ігровому дизайні».

Лакі пише, що його завжди захоплювала ідея пов’язати реальне життя з віртуальним:

«Ви миттєво підвищуєте ставки у грі до максимального рівня. А люди змушені фундаментально переосмислити те, як вони взаємодіють із віртуальним світом і гравцями».

Своє захоплення співзасновник Oculus пов’язує зі Sword Art Online (SAO) — серією японських романів (додаткових аніме, відеоігор тощо) про однойменну багатокористувацьку віртуальну рольову гру. Відповідно до твору тисячі гравців SAO опиняються в пастці своїх гарнітур NerveGear із загрозою смерті від вбудованого мікрохвильового генератора — який у реальності вб’є користувачів, якщо вони помруть у грі або спробують зняти гарнітуру.

SAO активно поширювались у момент, коли перша розробка Oculus Rift була запущена на Kickstarter у 2012 році, і лише стимулювали масове поширення гарнітури.

«Японія стала нашим другим за величиною ринком», – каже Лакі й додає, що протягом року буквально тисячі шанувальників звернулися до нього щодо Sword Art Online і запитали: «Коли ви зробите гарнітуру NerveGear реальною?!»

Лакі певен, що лише загроза серйозних наслідків може зробити гру справжньою і порівнює таку гру зі спортом. Хоча більшість спортивних травм не призводять до миттєвої смерті.

І хоча Палмер пише, що ця сфера механіки ігор ніколи не досліджувалась — це не так. У 2001 році була представлена мистецька інсталяція PainStation — користувачі, що програли партію в Pong піддавались ударам, схожим на удари електрошокера. Того ж року в рамках змагань з бойових ігор Tekken Torture Tournament 32 учасники (що попередньо дали свою згоду на удари) отримували сильні, але не смертельні удари електричним струмом (що відповідали силі травм, які отримували аватари гравців на екрані).

Минулого року Управління США з контролю за якістю харчових продуктів і медикаментів схвалило систему управління болем у віртуальній реальності, яка використовує «встановлені принципи дій, призначених для усунення фізіологічних симптомів болю та допомоги в полегшенні болю».

У будь-якому випадку, Лакі посилається на «велику кількість несправностей, які можуть статися і вбити користувача в невідповідний момент», пояснюючи, чому він не наважився фактично використовувати свою смертоносну гарнітуру. Однак, проєкт показує, що Палмер все ще глибоко зацікавлений темою віртуальної реальності — навіть через п’ять років після звільнення з материнської компанії Oculus Facebook (нині Meta) на тлі суперечок щодо політичного спонсорства (Лакі визнав, що допомагав фінансувати групу інтернет-тролів, яка підтримувала кандидата у Президенти США Дональда Трампа).

З того часу професійне життя Лакі було здебільшого зосереджено на його військовому стартапі Anduril. Однак у квітневій публікації в особистому блозі він написав, що 10-та річниця заснування Oculus була «слушним часом, щоб нарешті оприлюднити деякі технології VR», про які він не міг говорити з різних причин. Навряд чи він мав на увазі саме смертоносну гарнітуру, але це не точно…

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Blog Of Palmer Luckey

Читайте также:

Спосіб розслабитися: кращі ігри про підводний світ

Спосіб відволіктися: як запустити ігри з Dendy та SEGA на ПК

Як технологія VR може змінити лікування? Дослідження

Tokyo Game Show 2022 – кращі релізи з виставки