Штучний інтелект як потенційне вирішення проблем HR-відділів

Незалежно від сфери діяльності, саме люди створюють компанії чи призводять до їх краху. І все ж історично склалося так, що до HR-відділів ставляться як до центрів адміністративних витрат, а не стратегічних одиниць, робота яких забезпечує продуктивність всієї компанії та її цінність на ринку. Про зміну ситуації за допомогою штучного інтелекту розповідає ресурс Venturebeat.

43aiandhr

Дані – всьому голова

Сьогоднішній технологічний світ постійно змінюється. І ці зміни – швидкі. А в областях, що постійно преображаються, завжди існує дефіцит висококваліфікованих фахівців. Додайте до цього відмінні від звичних очікування міленіалів щодо своїх робочих місць, і у результаті маємо проблеми компаній, які не знають, як справитися зі своїм людським капіталом. І хоча роботодавці усвідомили, що ключовим аспектом їх успіху є утримання хороших фахівців, вони все ще не знайшли рецепта такого утримання. Чому так важко утримати фахівців? Що компанії можуть зробити для цього? Відповідь на перше запитання полягає в тому, що дані про персонал важко застосовувати на практиці. Відповідь на друге: компанії-стартапи у галузі штучного інтелекту володіють унікальною кваліфікацією, аби розблокувати потенціал таких даних.

Ми всі чули про безкоштовні обіди у компанії Google і перукарські послуги в офісі компанії Facebook. Проте, хоча безкоштовна їжа, комфортні офіси та високі заробітки потрапляють у заголовки, саме керована даними політика є ключем до того, аби стати компаніями, у яких хочуть працювати, а також отримувати великі прибутки. Дані дозволяють таким компаніям зрозуміти, чого прагнуть співробітники, яким чином вони можуть розвиватися та працювати якнайкраще.

Але ж у всіх компаніях є дані про персонал, тож результат має бути легко відтворити, так? А от і не так. Як відомо, дані про персонал є неповними, неточними, нерепрезентативними й просто марними. За даними дослідження компанії Deloitte, лише 8% організацій повідомляють, що мають зиск від даних про персонал, і лише 9% вважають, що добре розуміють, які саме фахівці забезпечують продуктивність компанії. У звіті Harvard Business Review також повідомляється, що 60% зібраних на сьогодні даних про продуктивність відбивають упередженість керівництва. Така статистика свідчить про те, що компаніям варто переосмислити свої стратегії збору даних про персонал, аби мати можливість використовувати його потенціал.

На допомогу приходить штучний інтелект

Відомо, що рішення штучного інтелекту потребують значної кількості даних для роботи, тож чи означає це, що галузь HR просто не підходить для рішень штучного інтелекту? І знову – ні. Навпаки, штучний інтелект — це потенційне вирішення проблем відділів HR. І компанії-стартапи стануть основною рушійною силою завдяки своїй спритності та цілеспрямованості. Компанії-стартапи у галузі штучного інтелекту можуть допомогти у подоланні проблем з персональними даними у двох основних напрямках: завдяки кращому збору та обробці даних, а також завдяки кращим вихідним відомостям.

Компанії-стартапи у галузі штучного інтелекту знають, що їм потрібні дані, тому вони змушені думати про те, як отримати й обробляти їх у великому масштабі з першого дня функціонування. Крім того, останні розробки в галузі штучного інтелекту дозволяють обробляти раніше недоступні дані, як-от зображення, текст і відео. Компанії-стартапи у галузі штучного інтелекту створюють цілеспрямовані рішення, які розбивають бар’єри між даними, можуть обробляти нові типи даних і надають інформацію, яку можна використовувати на практиці. Результатом такої діяльності є незрівнянні відомості про те, як краще отримати, розвивати й врешті зберігати кваліфікованих фахівців і допомагати компаніям діяти у цьому напрямку.

У компаній в галузі штучного інтелекту є стимул знаходити й аналізувати чисті дані на підприємстві. Якщо вони досягають успіху, вони не тільки вирішують трудові завдання роботодавців, але й створюють стійку конкурентну перевагу для себе, оскільки продукують цінні набори даних, що належать виключно їм, тим самим постійно підвищуючи якість своєї продукції.

Вирішуючи труднощі компаній щодо даних, і використовуючи потенціал таких даних, штучний інтелект є інструментом перетворення HR-відділів з центрів витрат на основний стратегічний актив. У роботодавців є можливість формувати цілісний погляд на кожного співробітника й створювати індивідуальні рекомендації та плани дій у різних сферах діяльності, як-от розвиток кар’єри, співробітництво працівників і набір персоналу, що відповідають потребам робочої сили ХХІ століття.

Такі можливості призвели до іронії: хоча безліч людей побоюється, що штучний інтелект знищить їх роботу, якщо його правильно застосовувати до галузі HR, штучний інтелект може не тільки підвищити продуктивність праці, але й суттєво покращити рівень задоволеності працівників, те, як вони заглиблюються у роботу, розвиток їх кар’єри, в остаточному підсумку допомагаючи людям і підприємствам досягти успіху.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Джерело: Venturebeat, переклад підготувала Ірина Гоял, спеціально для «Блог Imena.UA»