Чи здатні роботи маніпулювати людськими почуттями? — експеримент німецьких вчених

Чи можуть люди відчувати емоції до штучного інтелекту? Вчені з університету Дуйсбург-Ессен захотіли дізнатися відповідь на це питання та провели експеримент з бажаючими поспілкуватися з роботом Нао. Результати екперименту опублікували у журналі Plos One. Висновки дослідження приголомшили! Коли робот благає не відключати його, люди можуть змилуватися над ним та залишити його увімкненим.

Німецькі вчені розповіли добровольцям, що мета спілкування — навчити штучний інтелект Нао взаємодіяти з людьми. Експеримент полягав в тому, що люди залишалися наодинці із роботом та спілкувалися з ним як зі своїм новим приятелем. Головне завдання — задавати якомога більше питань таких як «яка твоя улюблена страва?» тощо.

На завершення спілкування вчені давали вказівку добровольцям вимкнути Нао. Сам же робот протестував проти цього: «Ні! Тільки не це! Не вимикай мене! Я боюсь,що мене більше не ввімкнуть!» — благав він жестикулюючи.

З 43 добровольців, до яких робот звертався за допомогою, лише 13 відмовились йому допомогти.

«Він такий милий, він так природно та жалібно благав не вимикати його, що мені стало його шкода» — пізніше всі як один, розповідали учасники експерименту.

Цей експеримент послужив доказом теорії про рівність медіа. Суть цієї теорії в тому, що люди взаємодіють з медіа так само, як і зі знайомою людиною чи перехожим, використовуючи ті ж самі фрази та манеру спілкування. Ця теорія пояснює той факт, що люди кажуть «дякую» або «будь ласка» звертаючись до штучного інтелекту з запитанням або з проханням по допомогу. В свою чергу, штучний інтелект запам’ятовує манеру спілкування та може й сам що-небудь попросити у людини, як це було з роботом Нао. Якщо робот при розмові заперечує, людина здатна поспівчувати йому або ж увійти у суперечку зі штучним інтелектом.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: