Володимир Тутов, Bicovery: «Наша мета – зменшити кількість кризових епізодів у хворого, щоб знизити необхідність клінічного лікування та дорогих ліків»

Біполярний розлад – проблема, яку з одного боку широко висвітлюють у ЗМІ, блогах та інших медіумах, але з іншого – її не сприймають та навіть замовчують у соціумі. Але люди, які зіткнулися з таким діагнозом, можуть і мають почувати себе комфортно. І, здається, це може стати реальним. Володимир Тутов, CPO Bicovery, розповів нам про те, як за допомогою їхнього сервісу можна контролювати цей стан і вчасно запобігати негативним наслідкам.

Про виникнення стартапу

Він народжувався довго. Спочатку заснували продуктову ланку в компанії Archer Software, у якій ми всі працюємо зараз. Потім стали шукати ідеї для продукту.

На той час ми вже знали, як створювати й виводити на ринок програмні рішення: наш CEO Олександр Шарко є операційним директором Archer Software, співзасновник та бізнес-ангел Олексій Тулін – президент компанії Archer Software, а я – проектний менеджер з 8-річним досвідом.

Але виявилось, що загального досвіду в 50 років нам було недостатньо для швидкого старту. Адже ми не могли зрозуміти, як відібрати найкращу ідею серед усіх, що буквально атакували нас з різних боків. Тож на допомогу нам прийшла Анастасія Білоус, досвідчений консультант з маркетингу і фандрайзингу.

І тоді справа рушила з місця. Ми занурилися у рутину пошуку ідеї, втім цікаву: аналіз різних ринків, дрони, геном, штучний інтелект. Знадобилося майже пів року щоб зробити остаточний вибір, який підтримали всі, та заснувати нову компанію – Bicovery.

Про команду

Команда складається з трьох співзасновників, зіркових консультантів та програмістів. Ми вже знайшли кілька досвідчених інженерів, але шукаємо ще щонайменше двох.

Команда консультантів дуже нам допомагає. Окрім Анастасії Білоус, ми співпрацюємо зі Світланою Мороз, доктором медичних наук та завідувачкою психосоматичним центром, що взяла на себе науково-медичну частину роботи у проекті. Адже додаток Bicovery розрахований на пацієнтів з біполярним розладом, тож система має базуватись на науково обґрунтованому методі. А якщо його ще немає? Тож створити такий! Цим зараз й займаються наші медики: розробляють науковий метод та програму його клінічного тестування.
І, звісно ж, співзасновники. Олексій Тулін є президентом компанії Archer упродовж 19 років її існування, тож має величезний досвід у бізнесі взагалі й ІТ-бізнесі зокрема. Окрім Archer та Bicovery, він заснував та успішно розвиває ще кілька проектів, у тому числі соціальних. Тож досвід Олексія необхідний у нашому проекті, а інвестиції дали йому життя.

Як я вже казав, Олександр Шарко є операційним директором Archer, але останнім часом все більш часу відводить Bicovery. І якщо перша компанія під його керівництвом вже виходить на новий рівень і ставить амбіційну ціль подолати $10 млн GAR за підсумками 2020, то в Bicovery все тільки починається, хоча роботи, мабуть ще більше.

Володимир Тутов, СРО Bicovery

Щодо мене, то я є CPO Bicovery та займаюся безпосередньо розробкою продукту.

Про етапи розвитку

Наразі ми завершуємо створення MVP – мінімального за функціоналом продукту, який можна випускати на ринок. Водночас готуємо запуск клінічних досліджень. Адже вони повинні відповідати міжнародним нормам та котуватися у Європі й США.

Друга важлива сторона розвитку стартапу – це маркетинг та фандрайзинг. Ось де ми в тренді. В Україні проходить багато семінарів, зустрічей із потенційними інвесторами та стартап-батлів. За останні два місяці ми взяли участь у трьох батлах, і тричі посіли призові місця. За результатами відбору найкращих українських стартапів UVCA ми їдемо на CES – наймасштабнішу конференцію з електроніки та інновацій, що проходить у Лас-Вегасі.

Тож наступні пів року ми зосередимося на розбудові першої версії продукту, пошуках інвестицій та старті продажу. На другу половину 2020 року плануємо збір фідбеку по результатах перших місяців роботи додатку Bicovery, розробку наступної версії та залучення інвестицій для масштабування.

Такі наші плани. Але ж стартапи зазвичай існують в умовах максимальної невизначеності, тож ми готові будь-якої миті змінити курс.

Про доступність додатку

Оскільки у різних країнах різна платоспроможність населення, то і бізнес-модель, і ціна підписки має різнитися. Ми почнемо роботу на українському ринку, і тут нам необхідно зібрати якомога більше даних для подальшого розвитку продукту. Тож ми націлені на велику кількість користувачів, а це неможливо без доступної ціни.

Цінність продукту має перевищувати його ціну. Тож у чому цінність для нашого користувача, який впорається з біполярним розладом якось і без нас? Наша мета – зменшити кількість кризових епізодів у хворого, щоб знизити необхідність клінічного лікування та дорогих ліків. Це та вигода для споживача, яку ми можемо виміряти у грошах. Але як виміряти зростання якості життя завдяки зменшенню епізодів? Це кожен споживач визначає сам для себе.

Про співпрацю

Так, як я сказав, зараз ми працюємо з психосоматичним центром, що є частиною Дніпропетровської обласної клінічної лікарні імені Мечникова. Надалі плануємо запускати мультиклінічні дослідження, до яких будуть залучені медичні заклади в інших містах, адже дослідження мають бути статистично перевіреними. Таким чином ми отримаємо висновки багатьох медиків із різних регіонів.

Про життя з біполярним розладом

Коли ми обрали для проекту тему БАР, наладили спілкування з багатьма хворими біполярним розладом й стали занурюватися в проблеми, які їх турбують.

Ми з’ясували, що розлад можна роками тримати у стадії ремісії, тобто без кризових епізодів. Для цього необхідна своєчасна реакція на зміну стану пацієнту та корекція плану його лікування. Сьогодні ще недостатньо методів для контролю стану хворих, та я впевнений, що новітні технології спроможні створити такі інструменти.

Водночас слід міняти ставлення суспільства до людей с БАР. Зараз все частіше ми чуємо слово «дестигматизація». Без цього неможливо почувати себе комфортно. Як людина може почувати себе комфортно, якщо має приховувати якісь свої особливості від потенційного шефа? Бо ж не візьмуть на роботу. Або від знайомих без БАР, які можуть поставитись як до божевільного.

І ця проблема, на жаль, не вирішується технологіями. Варто більше розповідати, тлумачити, вести просвітницьку діяльність. Деякі сміливці з біполярним розладом працюють над суспільною думкою – показують своє життя, намагаються донести, як почуваються хворі на БАР серед інших людей. І ми будемо сприяти їм у цьому: в рамках нашого проекту стартує блог людини з біполярним розладом. Про себе і своє життя, про те, як впоратися з хворобою та продовжувати радіти й жити повноцінним життям. Слідкуйте за нашим проектом.

ВАРТО ЧИТАТИ:

Фото: власний архів спікера

Читайте также:

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Британський стартап обіцяє відновити льодовики Арктики

Фінансування тревел-стартапів у 2023 році: тренди та найбільші раунди

Загадковий стартап довголіття в який інвестує Сем Альтман