Боти телемаркетологи зі штучним інтелектом або як змінились продажі в Китаї

Боти на основі штучного інтелекту не втомлюються, не дратуються і з легкістю обходять блокування номерів. При цьому лаятися з ними абсолютно марно.

Мешканка Шанхая Фань Кайі отримувала небажані рекламні дзвінки стільки, скільки вона себе пам’ятає. Торгові представники намагалися продати їй все, що завгодно: від нерухомості, страхових полісів і лікарських засобів до карт фітнес-клубів і юридичних послуг. Деякі з них навіть переконували її взяти кредит без перевірки документів та внесення застави.

Останнім часом дзвінки вийшли на новий рівень: тепер, знявши трубку, Фань часто виявляє, що на іншому кінці нікого немає — принаймні, там немає людини. Її замінює досить реалістичний робот.

«Спочатку я навіть не усвідомлювала, що спілкуюся зі штучним інтелектом. Я сказала «співрозмовнику», що мені не потрібен продукт для підвищення енергії, і голос почав рекомендувати мені інший подібний товар, — розповідає вона. — Коли я запитала, чому він знову намагається рекламувати те, від чого я вже відмовилася, він, здається мене не зрозумів. І тільки коли я вже зібралася покласти трубку, я почула, що це робот-телемаркетолог».

Фань зрозуміла, що даремно витратила час на цю розмову: «Я відчула себе дурепою через те, що намагалася розмовляти з машиною. Але голос звучав дуже реалістично і не був схожий на записаний заздалегідь».

Розробники роботів в рекламі заявляють, що вони можуть «здійснювати понад 3000 телефонних дзвінків в день», «збільшують продажі на 140%», «розпізнають безліч різних діалектів і можуть на них говорити» і роблять все це «без участі людини».

«На відміну від людей, роботи ніколи не втомлюються і не дратуються. Вони ефективні, коштують недорого і завжди готові до роботи», — розповів продавець систем для телемаркетингу зі штучним інтелектом. Проста система обійдеться всього в 1313 юанів ($190), а якщо трохи доплатити, роботи зможуть дзвонити навіть на ті номери, які захищені від реклами.

За словами Фань, вона не може не брати трубку, коли бачить дзвінок з незнайомого номера: «Це може бути новий клієнт, кур’єр з Taobao або постачальник їжі».

Часті дзвінки

Чжан Кай з Ченду розповів, що якщо раніше спамери дзвонили йому два-три рази на день, то останнім часом число таких викликів зросла до восьми. Це його сильно дратує: «Раніше я міг висловити своє обурення співробітнику, який набрав мій номер. Тепер, коли дзвінки здійснюють роботи, у мене немає навіть такої можливості».

При цьому Чжан відзначив, що голосові програми, керовані штучним інтелектом, здалися йому досить продуманими — боти успішно відповідали на його запитання: «Якщо вимовити назву товару, можна отримати більш детальну інформацію про нього».

Голосові «боти» набули поширення в Китаї відтоді, як технологія штучного інтелекту стала важливою частиною плану «Made in China 2025», спрямованого на усунення вектора розвитку економіки з виробництва на сферу послуг.

За даними Zion Market Research, у 2017 році китайський ринок інтелектуальних голосових помічників оцінювався в 15,9 млрд юанів ($2,3 млрд). На той момент це становило більше третини світового ринку обсягом в $6,2 млрд, який за прогнозами повинен вирости до $19,6 млрд до 2025 року.

У Китаї «голосові помічники» вбудовані не тільки в смартфони й автомобілі, а й в телевізори та холодильники. Ці системи допомагають людям виконувати повсякденні обов’язки.

Технологічний аналітик Лю Хуань вважає, що технологія настільки розвинена, що бота стає все складніше відрізнити від реальної людини. «При цьому завдання розробників — продати цей інструмент компаніям. Їх не хвилює, чи етично він буде використовуватися», — додає Лю. Це частково пояснює, чому Фань і Чжан боти пропонували серед іншого придбати підроблені дипломи про освіту.

Небажане спілкування

У міру поширення технології люди шукають способи уникнути розмови з ботом. Багато хто не беруть трубку, коли телефонний дзвінок йде з номера, який починаються з цифри 95 — цей код часто використовують компанії, що займаються телемаркетингом.

Представники громадськості закликають посилити правила, що регулюють дану сферу. Аналітики пропонують створити контртехнологію і підвищити суму штрафів за рекламу незаконних товарів і послуг.

«Ключ до обмеження таких дзвінків полягає в тому, щоб оператори зв’язку взяли на себе функцію регулятора, навіть якщо це призведе до скорочення їх прибутку. Це повинно стати обов’язковою умовою їх роботи», — вважає Лю.

22 липня Міністерство промисловості та інформатизації КНР закликав три найбільші телекомунікаційні компанії країни – China Telecom, China Mobile і China Unicom — докласти максимум зусиль для боротьби з телефонними шахраями. Але на цей час повністю уникнути небажаних дзвінків майже неможливо.

«Ви завжди можете кинути трубку, — нагадує Чжан. — Але з огляду на той факт, що бот не помітить ваших емоцій, можна просто її покласти».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: SCMP