11 прикладів ефективного чатбот-маркетингу

Чатботи наступають! Це твердження маркетологи чують останнім часом все частіше. Але чи дійсно це так? Виходячи з тенденцій в індустрії відповіддю буде впевнене «так». Ще років п’ять тому спеціалісти з маркетингу дуже обережно розглядали можливість їх застосування, але сьогодні все більше і більше відомих брендів починають їх активно використовувати.

В чому причина успіху?

Як відзначають експерти, потреба в розмовних інструментах для торгівлі зростає. Оскільки більша частина споживачів звертаються в службу підтримки клієнтів через соціальні мережі, сучасні роботи можуть вирішувати їх питання цілодобово. Прогнозується, що до 2022 року чатботи заощадять підприємствам мільярди доларів внаслідок оптимізації обслуговування клієнтів та електронної комерції, заснованої на роботах.

Але якщо ви вважаєте, що всі чатботи для вашої клієнтської бази однакові, то ви помиляєтесь. Адже в реальності 69% споживачів вважають за краще спілкуватися з чатботом саме тому, що він пропонує швидкі відповіді й рішення.

Існує величезна різниця між ботом, що відповідає на питання «так» чи «ні», і ботом, який забезпечує осмислене спілкування. Таким чином, від якості робота дійсно багато що залежить. Виникає питання: що повинен вміти робити «хороший» чатбот?

Нижче наведено огляд чат-роботів, які показують практичні приклади їх використання в маркетингу. Дізнайтеся, чому ваш бізнес може в них навчитися.

1. Hello Fresh

Рішення Hello Fresh – один з найбільш вдалих прикладів маркетингу, оскільки наочно показує кордони того, що повинен вміти робити бот. Для початку, цей робот-месенджер самосвідомий, в тому сенсі, що Hello Fresh привітно представляє себе як чатбот, замість того, щоб видавати з себе людину. Запам’ятайте, що ваші замовники достатньо розумні, щоб відрізнити робота від живої людини.

Також зверніть увагу, що Hello Fresh надає різні підказки, які допоможуть провести бесіду з пункту А в пункт Б. Очевидно чатбот пропонує питання, які взяті з пулу найбільш поширених запитань, зібраних співробітниками служби підтримки.

Як ви побачите далі, більшість роботів намагаються триматися трохи далі від повідомлень, що не обмежені часом. Пам’ятайте: роботи повинні покращувати зручність сервісу для користувача, а не ускладнювати його це більше.

На додаток до стандартної функції відповідей на питання, боти також оснащені вбудованим соціальним інструментом продажів, пропонуючи ексклюзивні коди знижок. Очевидно, що подібні пропозиції стануть більш поширеними, оскільки бізнес шукає стимули, як спонукати людей максимально взаємодіяти саме з ботами, а не спеціалістами служби підтримки.

2. Universal Studios

Чатботи Universal Studios є унікальними серед наших прикладів маркетингу, оскільки вони в основному продають досвід, а не фізичний продукт.

Як і Hello Fresh, чатбот Universal також зізнається в тому, що він робот, але водночас відзначає, що клієнти можуть отримати доступ до представника з «плоті та крові» в будь-який час.

Однак робот від Universal Studios має деякі особливості. Крім бронювання і покупки квитків, він здатний надати практичну інформацію щодо будь-якого з парків. Наприклад, бот може підказати вам, де знаходиться найближча кімната відпочинку або ресторан, виходячи з останнього місця вашого перебування в парку розваг.

Мабуть, найбільш примітною є здатність бота повідомляти гостям час очікування черги на атракціон в режимі реального часу. Таким чином, гості можуть дізнатися за допомогою месенджера, наскільки зараз великі черги й скорегувати свої плани, виходячи з цього. Інформація подібного роду в реальному часі – це саме те, що надає чатботам додаткову привабливість.

3. Plum

Plum – це ексклюзивний чатбот-сервіс, призначений скоріше для Facebook Messenger, ніж для бізнесу. Що примітно в Plum, так це процес реєстрації. Розмова з Plum протікає дуже швидко, надаючи клієнтові можливість після реєстрації отримувати інформацію невеликими «шматочками».

Можливо це не найоптимальніший досвід для користувача, зате одна з найкращих маркетингових стратегій серед чатботів. Чому? Та тому, що інтерактивність бота Plum безумовно перевершує нудну стіну тексту або традиційний розділ питань і відповідей.

Крім того, невимушений тон бота, емодзі та розмовні заклики до дії змушують читача скролити й вибирати потрібні пункти, а не відчувати, що він став жертвою реклами. Це яскравий приклад того, як вести клієнта за допомогою бесіди, щоб в кінцевому підсумку змусити його виконати потрібну дію.

4. Domino’s Pizza

Відомі бренди постійно намагаються знайти способи збільшити продажі в соціальних мережах. І чатботи допомагають їм досягти цієї мети.

Наприклад, чатбот Domino дозволяє користувачам налаштовувати й замовляти піцу так само, як в Інтернеті. Можливість зберігати та повторювати замовлення дає можливість легко створити улюблений «пиріг», не виходячи з Facebook.

Це, мабуть, один з кращих прикладів маркетингу за допомогою чатботів, що показує, як бот може взяти щось зроблене за допомогою мобільного телефону і зробити його таким же гарним (якщо не кращим) в соціальних мережах. Хоча цифрове замовлення не є чимось новим, замовлення через чатбота не вимагає ніяких завантажень програмного додатка або реєстрації в ньому.

5. Arsenal FC

Як зазначалося раніше, чатбот є прикладом гри за правилами для компаній всіх форм і розмірів. Включаючи й спортивні команди суперзірок.

Англійський футбольний клуб Arsenal FC показує нам, як можна використовувати ботів для отримання останніх новин і своєчасного постачання контенту. Наприклад, їх боти відправляють результати гри користувачам, які не мають можливості дивитися матчі в режимі реального часу.

Чатбот Arsenal надає результати гри в реальному часі, анонси майбутніх матчів, склади команд і новинні статті. Приклад Arsenal говорить про те, що чатботи вміють набагато більше, ніж просто обслуговування клієнтів.

6. Patrón Tequila

Чатбот Patrón здатний поєднувати обслуговування клієнтів і постачання контенту. Для початку вони представили свої «бот-тендери», щоб пропонувати користувачам різноманітні коктейльні пропозиції.

Потім бот видає рекомендації, засновані на ваших перевагах. Шукаєте щось для пари з дітьми? Обід? Це фантастичний приклад ефективної маркетингової персоналізації в дії.

Отримавши рецепт, робот запрошує вас поділитися своїм творінням в соцмережах з хештегом #SimplyPerfect. Ця проста стратегія націлена на те, щоб залучити більше контенту, згенерованого задоволеними клієнтами.

7. Sephora

Sephora – один з найбільш задокументованих і похвальних прикладів маркетингу з використанням чатботів. Робот діє як свого роду цифровий консьєрж, дозволяючи користувачам виконувати різні дії, не залишаючи Messenger.

Хочете переглянути наявні товари? Записатися до лікаря? Спробувати новий макіяж, використовуючи технологію доповненої реальності?

Так, ви можете зробити все це. Приклад Sephora показує, як бренди можуть використовувати різні маркетингові стратегії чатботів для створення виняткового досвіду.

Крім того, Sephora ілюструє, як цифровий робот здатний керувати продажами. Наприклад, чатбот може вам повідомити, де є доступні продукти й замовлення, спираючись на ваше місце розташування.

8. Adobe

Ось деякі ідеї для роздумів: не всі чатботи повинні бути складними. Робот Adobe є відносно простим і зрозумілим, але робить саме те, що має робити.

Коротко кажучи, бот виступає як свого роду база знань, де користувачі можуть ставити запитання й усувати проблеми, викликані помилками в продуктах вендора. Потім користувачі керуються рішенням на основі конкретних підказок.

Виходячи з проблем користувачів, бот надає можливість проконсультуватись з людиною або більш детально проаналізувати сторінку «усунення проблем» на сайті.

9. GoPro

Бренд GoPro відомий дивовижним візуальним контентом у соціальних мережах і їхній чатбот також не розчаровує. Щоб розпочати розмову, бот представляє себе і пропонує кілька дій, таких як купівля камер. Потім бот ставить деякі питання, які допоможуть вам знайти оптимальну камеру на основі ваших потреб.

На відміну від інших прикладів чатбот-маркетингу, GoPro йде далі, пропонуючи під час спілкування  дрібні бонуси та інші приємні речі. Це не тільки допомагає захопити увагу під час спілкування, але й служить соціальним доказом продажу їхніх продуктів.

Таке поєднання персоналізації та зображень надає ще один приклад маркетингової тактики, що створює переконливі можливості для користувачів.

10. Evernote

Evernote ілюструє простий спосіб використання чатботів для маркетингу, якому варто повчитися невеликим підприємствам. Простіше кажучи, бот виступає як своєрідний «пейджер» для клієнтів. Він заохочує людей звертатися до своєї групи підтримки Twitter на додаток до комунікацій в спільноті або по електронній пошті.

Хоча цей досвід є менш досконалим, такий короткий огляд підкреслює всі ключові точки сервісу. Evernote успішно використовує свій чатбот для заохочення найкращої форми обслуговування. До тих пір, поки ви отримуєте потрібних клієнтів, ваш бот виконує свою роботу.

11. Sprout Social

Sprout пропонує швидкий алгоритм, щоб забезпечити обслуговування клієнтів саме так, як їм потрібно. Проблеми з обліковим записом? Особливості та цінові плани? Це все потребує лише пару тапів пальцем на екрані смартфона.

Попри загальну думку, вам не потрібно бути технічним майстром або програмістом, щоб розпочати роботу з соціальними роботами. Насправді, конструктор ботів Sprout надає різноманітні вбудовані шаблони ботів, які роблять процес ще простішим.

Виходячи з потреб бізнесу, ви можете поєднати дії та робочі процеси, які також демонструють особистість вашого бренду.

А ви вже взяли на борт чатбота?

Хоча в минулому чатботи сприймалися як незвична новинка, часи швидко змінюються. Швидкий сервіс, запропонований ботами – це саме те, чого люди прагнуть в епоху сьогодні. Соціальні чатботи дозволять тримати ваш бізнес «відкритим» цілодобово.

Якщо ви хочете дізнатися більше про те, що роботи можуть зробити для вашого бізнесу, вам варто спробувати різні варіанти чатботів та обрати найбільш оптимального.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

По матеріалам: Sprout Social

Читайте также:

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

5 конструкторів онлайн опитувань, які зроблять ваш маркетинг краще

Voice commerce: що це та як бізнес користується цим трендом сьогодні

Штучний інтелект для інтернет-магазинів: що може робити і чи варто його використовувати?