Дмитро Хвиля, «Українська Броня»: «Рецепт успіху — в об’єднанні за цінностями»

Події останніх років в Україні призвели до тощо, що IT-фахівці подались в волонтери, започаткували соціальні проекти та взялись за підтримку армії. Серед інших в 2014 році з’явився і проект «Українська Броня», що об’єднав науковців, технологів, конструкторів та дизайнерів з метою забезпечення українців якісними засобами індивідуального захисту. Як працює та розвивається виробництво, нам розповів керівник проекту Дмитро Хвиля:

ua-bronya

Дмитро Хвиля

— Ваші військові товари — це затверджені міжнародні зразки чи власні розробки? Чи отримуєте патенти на власні винаходи?

Використовуємо закордонний досвід для розробки власних моделей жилетів і шоломів. Якщо ж казати про більш складні матерії (матеріали) — зазначу, що лише компанії з мільярдними інвестиціями в R&D здатні винаходити щось нове і більш ефективне, стійке. Поки патентуємо лише власний бренд. Набуваємо досвіду, вчимось робити класно і якісно, як Америка, Європа. Але ноу-хау не за горами 😉

— Які IT-розробки використовуєте у процесі виробництва?

Для прототипіювання деяких елементів маємо 3D-принтер. Частіше — це мікс різних матеріалів, для пошуку потрібних властивостей. Процес відносно простий, тому штучний інтелект поки «відпочиває».
IMG3

— «Українська Броня» існує 2 роки, розкажіть докладніше про результати вашої діяльності в цифрах

  • Хронологія площі, що освоювали: 1 кв. м (багажник авто) -> 30 кв. м (цех) -> 70 кв. м (шоу-рум в Києві) -> 150 кв. м (шоу-руми у Львові та Івано-Франківську) -> 600 кв. м (Завод).
  • Команда: від 1 до 25 чоловік штату (і завжди десятки аутсорс): менеджмент, продажі, маркетинг, інженерія, конструювання, дизайн, виробництво.
  • Активних поціновувачів бренду в соціальних мережах: 12 тис користувачів Facebook, 2 тис в мережі «ВКонтакті».
  • Врятованих життів: 100+

IMG1

— За вашими спостереженнями: як змінилась українська галузь військових технологій за останній рік і які тенденції її розвитку?

Для країни не третього світу, в якій триває війна — дуже слабо. Зараз є багато винахідників і активних людей, чия діяльність швидко згорнеться через відсутність підтримки на державному рівні. Держава, на жаль, не зацікавлена в них. Тенденції галузі — це просто нові схеми. Всім відоме явище «з країни їдуть найсвітліші мізки».

— Поділіться планами на 2016 рік

Надати українському ринку весь спектр продукції бронезахисту, що по якості і характеристикам відповідатимуть найкращим зразкам. Можливе розширення діяльності до розробника іншого військового обладнання (поки не розголошуємо деталі). Працюємо заради перемоги!
IMG2

— Чому вас навчив запуск «Української Броні?

Доведені до найвищого рівня (в порівнянні з попереднім досвідом) навички:

  • комунікації — військова галузь є однією з найласовіших у світі, відповідною є боротьба на ній;
  • менеджмент — велика команда спеціалістів різних напрямків діяльності;
  • інженерний досвід — фізика, хімія, композити матеріалів, конструювання, моделювання, виробничий процес…;
  • налагодження виробництва — хтось створює і хоче створювати, хтось просто «мутить» схеми. На жаль.

Рецепт успіху — об’єднувати подібних собі за цінностями, не здаватись!

— Скільки людей працює зараз над проектом? Чи є можливість долучитися до вашої команди?

Хочеться до переліку додати всіх, хто задіяний, хто так чи інакше постійно допомагає «Українській Броні». Їх точно більше 100, вони на різних материках. Щиро дякуємо їм! Ми відкриті до об’єднання з однодумцями, бо нам є куди розширюватись і рости: dimitro@uarm.co