Економіка ботів — як змінилася галузь AI-розробки за останній рік

Ботоманія масово захопила IT-компанії приблизно півтора роки тому, і з того часу не минає й місяця без гучних анонсів AI-розробок чи презентації стартапу, що займається ботами. Всі без виключення гіганти технологічного Всесвіту займаються ботами, купують менші компанії чи розробляють технології власними силами. Активність, якої досяг ринок, поки що не уповільнюється, а це означає, що всім менеджерам та керівникам, які досі особисто не знайомі з ботами, час приєднуватися до гри.

Етьєн Меріно (Étienne Mérineau), співзасновник платформи з розробки чатботів для брендів Heyday.ai, підготував інформаційну довідку для новачків про розробку та використання ботів у бізнесі. Він розповідає про стан речей в цій галузі на сьогоднішній день.

Про боти — в цифрах

На середину минулого року було запущено понад 11 тис ботів на платформі Facebook Messenger та 20 тис — на платформі Kik. А станом на квітень 2017-го лише для платформи Messenger створено вже 100 тис розмовляючих з користувачами програм.

Венчурні інвестори та фонди почали звертати увагу на боти. За перші 6 місяців 2016 року компанії в США інвестували в чатботи $58 млн, було започатковано 29 нових стартапів, що займаються бот-програмами. І це ще до початку масового захоплення ними. Slack взагалі виділила $80 млн на власний фонд, що вкладатиме гроші саме в розробку ботів для її основного продукту. Є навіть спеціальний сайт, що відстежує та публікує в реальному часі інформацію про фінансові угоди, які стосуються чат-бізнесу.

Бої гладіаторів

Провідні IT-компанії змагаються одразу у двох напрямках: за створення найкращого бота і за найзручнішу бот-платформу. «Боти — це нові додатки», — Сатья Наделла (Satya Nadella) озвучив цю аксіому навесні 2016-го, практично оголосивши великі перегони компаній у бот-галузі. Хоча, початок ботореволюції для самої Microsoft виявився вкрай невдалим: перший широкозастосований алгоритм довелося виключити вже через добу, після того як його дописи в Twitter перетворилися на нацистські лозунги (ми розповідали про це детальніше). Але вже у грудні Microsoft спробувала свій бот Zo для платформи Kik, а в березні — AI-алгоритм Ruuh, спеціально для індійського ринку.

А от Facebook досить вдало почала тестувати чатбот M ще у 2015-му, однак, успіх був забезпечений деякими обмеженнями. По-перше, програма була доступна лише 10 тис користувачів, а по-друге, бота підстраховували живі модератори. Якщо віртуальний асистент отримував комплексний запит, який не могли обробити його алгоритми, відповідь шукали люди.

Google зосередилася на акумуляції сервісів для підтримки чатботів. Наприклад, придбала минулої осені (за неназвану суму) API.ai — платформу для розробки інтерфейсу комунікації з користувачами. Сервісом на той момент користувалися понад 60 тис розробників. Нещодавно компанія представила аналітичну платформу Chatbase, яка надає пропозиції щодо поліпшення роботи чатботу, на основі аналізу даних.

У квітні Amazon відкрила розробникам доступ до Amazon Lex — платформи з різноманітними інструментами, в тому числі, тими, що забезпечують роботу голосового помічника Alexa. Мова йде про інструменти для розпізнавання голосу, тексту, побудови інтерфейсів для активного спілкування бота з користувачем. Тоді ж компанія оголосила про початок AWS Chatbot Challenge — змагання по розробці чатботу з найбільш реалістичним користувацьким досвідом.

Samsung в гонитві за IT-конкурентами виділила $200 млн на придбання стартапу Viv, який заснували розробники знаменитої «яблучної» Siri. Покупка відбулася у жовтні 2016-го, а вже за кілька місяців в компанії почали використовувати віртуального асистента Nexshop Training — чатбот для тренування штатного персоналу з роздрібних магазинів.

Корпорація Apple відреагувала на масове захоплення ботами у своєму власному стилі, не використовуючи, власне, жодного бота. Розробники можуть застосовувати інструмент iMessage Apps для створення розширень, які працюватимуть в iMessage, своєрідній «шухляді для додатків» в екосистемі iOS.

Бренди вступають у гру

Бренди слідують за великими технологічними компаніями та долучаються до популярного бот-руху. В опитуванні, проведеному наприкінці 2016-го серед американських компаній, 80% підтвердили, що вже користуються ботами або ж планують впровадити подібну практику в своїй компанії до 2020 року.

Сотні брендів вже створили власні боти для спілкування з клієнтами, пропонуючи різні послуги:

  • рішення Insomnobot від Casper, яке допомагає не нудьгувати в безсонні ночі;
  • віртуальний консультант з краси від Sephora, який розшукає потрібний відеоурок про макіяж і надішле його в Kik або Messenger;
  • спортивні боти, що надсилають рахунок одразу по закінченню гри;
  • фінансові боти для перевірки стану персонального рахунку тощо.

Наступний рубіж

Все вищезгадане сталося трохи більше, ніж за рік. Уявіть, як далеко зайдуть чатботи ще за 12 місяців. Акценти змістяться не тільки в Кремнієвій долині, але й на Медісон Авеню, де рекламні агенції все більше заохочуватимуть бренди спілкуватися з покупцями через AI-програми. Самі ж програми стають все точнішими, інструменти для їх створення та аналізу — зручнішими.

Що далі? В першу чергу, боти повинні стати платформонезалежними. Користувач захоче співпрацювати з одним і тим самим чатботом в Facebook, Kik, через голосового помічника Alexa та Google Home. І алгоритм повинен запам’ятовувати отримані від користувача дані, переносити їх з платформи на платформу щоб забезпечити комфортне спілкування людини з програмою, без повторювального введення базової інформації.

Друга важлива зміна, яку повинні пережити боти — оптимізація пошуку таких програм. Екосистема ботів вже доволі наповнена, однак пересічному користувачу все ще складно знайти необхідний чат. Потрібно розвивати максимально зручний інтерфейс для першої взаємодії з ботом.

Етьєн Меріно переконаний, що чатботи будуть активно змінюватися, а разом з тим — змінювати наш користувацький досвід, модернізувати роботу з клієнтами, впливати на тенденції в новітніх технологіях. Можливо, вже за рік ми матимемо оновлені правила роботи з більшістю знайомих сервісів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: VentureBeat

Читайте также:

Google запустив в Україні платформу із безкоштовними ресурсами для вивчення штучного інтелекту

Apple Intelligence проти фішок зі штучним інтелектом Google Pixel — у кого нововведення цікавіше?

Аромамаркетинг: як запахи підвищують впізнаваність бренду

Безкоштовна навчальна програма «Основи кібербезпеки для бізнесу» від Google