За останні кілька років сотні дітей стали справжніми знаменитостями в Instagram та на YouTube. Маркетологи називають їх «кідфлюенсерами». Вони зірки епохи соцмереж, маленькі капітани індустрії, які випускають власні лінійки іграшок і пишуть кулінарні книги. І всупереч тому, що оточують незнайомці в інтернеті та життя проходить під поглядом камер, ці діти відчувають себе цілком нормально.
Історія зірок з YouTube
Райан з каналу Ryan ToysReview — життєрадісний семирічний хлопчик. За минулий рік він заробив на оглядах іграшок $22 мільйони (більшу частину цієї суми склали продаж товарів під брендом Ryan’s World). Його канал дивиться понад 18 мільйонів чоловік.
Дев’ятирічна Ембер Келлі (Amber Kelley) готувала на камеру різні страви та не думала, що її ролики будуть цікаві комусь ще крім її бабусі й дідуся. Зараз вона випустила власну кулінарну книгу і навіть повечеряла з Мішель Обамою.
Якщо вірити батькам зіркових дітей, то багатство і слава прийшли до них випадково. Райан прийшов на YouTube ще коли йому було три роки, задовго до того, як «кідфлюенсинг» став прибутковим бізнесом. Батьки знімали його, щоб показувати ці ролики родичам, які живуть далеко від них.
Історія зірок з Instagram
Кожен день близько 200 тисяч осіб дивляться в Instagram на пригоди сім’ї Фішер, яка подорожує по світу в фургоні. Двоє дорослих, троє дітей і дві собаки збирають тисячі лайків. Але спочатку вони завели акаунт в соцмережі, щоб той служив їм сімейним фотоальбомом. У 2016 році у них взяло інтерв’ю видання The Daily Mail і за тиждень кількість їх підписників зросла з 3 тисяч до 20 тисяч.
Діти знімаються абсолютно добровільно
Кріс Вільямс, директор студії Pocket.watch, з якої працює Райан, стверджує, що хлопчика ніхто не змушує весь час посміхатися на камеру — він насправді весела дитина. За словами Вільямса і, судячи з рейтингів, традиційні телевізійні програми для дітей поступово вмирають. Лише в останні два роки рекламодавці й представники індустрії зрозуміли, куди йде їхня аудиторія — діти більше не дивляться телевізор, їм цікавіше дивитися відео на своїх смартфонах.
«Я не хочу, щоб через 15 років моя дитина сиділа у кріслі психотерапевта і скаржилася, що батьки змушували щодня фотографуватися, — каже Бі Фішер, мати зіркових дітей з Instagram. — Якщо діти не хочуть працювати, я їх не змушую. Виняток становлять тільки рекламні публікації. Тоді доводиться займатися справою. Але в такі дні кожна дитина отримує заохочення».
Поки дорослі стежать за тим, щоб популярність в соціальних мережах не заважала їх повсякденному житті дітей, все добре. Мати Ембер Келлі найняла менеджера проекту для своєї дочки, щоб не псувати відносини з дочкою через те, коли варто завантажувати нові відео. А Райан не розкриває своє справжнє прізвище і ходить до звичайної школи.
Загроза небезпеки
Зрозуміло, у популярності в інтернеті є свої мінуси. Кілька років тому батьки Ембер помітили в коментарях під роликами одного занадто наполегливого фаната. Мати Ембер скористалася цією нагодою, щоб пояснити дочці, що слід розповідати своїм підписникам, а що ні і куди потрібно скаржитися на агресорів. «Зараз Ембер вміє розбиратися з хейтерами і підозрілими особами», — з гордістю розповіла вона.
Але небезпеки можуть підстерігати зіркових дітей не тільки в інтернеті. Сім’я Фішерів часто зустрічається з фанатами та дорослі постійно пояснюють своїм дітям, що хоч всі ці люди знають, як звати тата і маму, не можна йти за ними, якщо вони кудись вас покличуть.
Одного разу Фішери домовилися пообідати з фанатом, який зробив родині дуже дорогі подарунки. Але фанат так і не з’явився на зустріч, хоч сім’я чекала його півтори години в торговому центрі. «У мене було дивне і жахливе відчуття. Мені здавалося, що хтось зараз схопить моїх дітей або вкраде собак з фургона, поки ми відсутні», — згадує Бі.
На щастя, нічого страшного не сталося, але сім’я потім ще довго з тривогою згадувала цю історію.
Але слава дитини не може тривати вічно — адже одного разу вона виросте. Батьки Райана вже знають вихід з цієї ситуації — вони запустили бренд товарів під маркою Ryan’s World і придумали анімаційних персонажів Комбо Панду й Альфу Лексу. «Ми розуміємо, що одного разу він стане дорослим», — кажуть вони. Так що бренд юного Райна буде жити навіть після того, як сам Райан перестане бути дитиною.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Діти, що будують своє майбутнє з LEGO
- Як шахраї викрадають популярні акаунти блогерів в Instagram
- YouTube видалив рекордну кількість відеороликів за останній квартал
Джерело: Wired