Рано чи пізно нам доведеться повернутися в офіси, але їх зовнішній вигляд може стати трохи іншим. Компанія Cushman & Wakefield вже допомогла 10 тисячам китайських підприємств відновити діяльність. На основі цього досвіду вона розробила проєкт офісу, що дозволяє дистанціювати співробітників.
При моделюванні нового робочого простору Cushman & Wakefield спиралася не тільки на отриманий в Китаї досвід, але також на рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я та медичних фахівців. Компанія вже реалізувала концепцію під назвою Six Feet Office у своїй штаб-квартирі в Амстердамі. Тепер її офіс одночасно є лабораторію і виставковим залом для клієнтів.
Йерун Локерсе (Jeroen Lokerse), голова Cushman & Wakefield в Нідерландах, провів перепланування приміщення за один тиждень. Головна мета — забезпечити відстань між людьми в шість футів (приблизно 1,8 м): саме таку дистанцію радить витримувати CDC (Centers for Disease Control and Prevention — Центри з контролю і профілактики захворювань в США). Цього вдалося домогтися за допомогою особливого розміщення столів і візуальних сигналів, в тому числі кіл з килимового покриття біля робочих місць.
«Ми використовуємо дизайн, щоб вплинути на поведінку. І частково це те, як ми міняємо вкорінені звички та очікування від трудового процесу», — зазначає Деспіна Кацікакіс (Despina Katsikakis), голова відділу по роботі з орендарями в Cushman & Wakefield.
На підлозі офісу також є покажчики, які рекомендують ходити тільки за годинниковою стрілкою, щоб дотримуватися одностороннього руху. Такий же підхід використовується в лікарнях: він допомагає уникнути розповсюдження патогенних мікроорганізмів.
Крім того, щоранку співробітників Cushman & Wakefield просять взяти паперове покриття для столу. В кінці дня його потрібно викинути. Передбачається, що це допоможе зменшити поширення коронавірусу через офісні поверхні.
У приміщеннях Cushman & Wakefield навіть встановили маяки, які відстежують переміщення співробітників по сигналах з їх телефонів. Ці маяки дозволять перевірити ефективність ідей компанії та побачити, стали люди збільшувати дистанцію чи ні. До того ж, їх можна використовувати для звукового оповіщення співробітників, які випадково подолали невидимий шестифутовий бар’єр.
Але чи достатньо цього? Схоже, що ні. Ці знахідки дійсно чимось корисні, але актуальним залишається питання: чи рятує шестифутовий буфер від вірусу, такого ж заразного, як COVID-19? Дослідження показують, що він може жити на поверхнях до декількох днів, а в повітрі — до трьох годин. Таким чином, ці зусилля можуть бути дієвими для коротких зустрічей, але не для восьмигодинного перебування в офісах, вентиляційні системи яких зазвичай залишають бажати кращого.
Cushman & Wakefield погоджується з цим. «Поліпшення фільтрації повітря, мабуть, найважливіший урок, отриманий в Китаї», — каже Кацікакіс. Одна з причин того, що співробітники китайських компаній змогли так швидко повернутися до роботи, полягає в тому, що офіси в цій країні вже кілька років встановлюють високоякісні системи очищення повітря. Китай навіть ввів власний стандарт сертифікації повітря в приміщеннях — це стало його відповіддю на погіршення екології. Багато компаній також працюють позмінно, щоб звести кількість людей в офісі до мінімуму.
Кацікакіс вважає, що спалах коронавірусу призведе до того, що багато компаній поспішать встановити додаткові пристрої для фільтрації повітря. У довгостроковій перспективі підприємства та орендодавці можуть перейти до «проєктування будівель, в яких якісне повітря стане нормою», додала вона.
Команда Cushman & Wakefield вважає, що COVID-19 наблизив майбутнє робочого простору на ціле десятиліття, через те, що дистанційний доступ та зустрічі в Zoom з дітьми, якы бешкетують на задньому плані, стали стандартною практикою. У міру того, як співробітники доводять свою компетентність в роботі віддалено, вони стають менш терпимими до робочих місць, які не сприяють зміцненню їх здоров’я та добробуту.
«Я думаю, що інтеграція роботи та особистого життя змінить наші очікування з приводу роботи в майбутньому. Через те що люди соціальні істоти, ми як і раніше хочемо спілкування, але безпека тепер виходить на перший план», — каже Кацікакіс.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Без фізичного офісу: мільярдна компанія мігрувала у віртуальну реальність
- Прощавай, офіс! Зворотній бік дистанційної роботи
- Гаджети, які зроблять роботу в офісі приємніше і продуктивніше
Джерело: FastCompany