Створене 10 років тому, якраз в розпал фінансової кризи, агентство нерухомості eXp Realty стало одним з найяскравіших представників індустрії завдяки дуже неординарному використанню цифрових технологій. Про незвичайний метод ведення бізнесу розказує Арон Франк (Aaron Frank), журналіст Singularity Hub та один з перших спікерів Університету Сингулярності.
Експоненціальне зростання
З жовтня минулого року ціна акцій eXp Realty зросла більш ніж на 300%, і в цьому році компанія повідомила, що подвоїла кількість агентів з нерухомості протягом усього семи місяців. На початку року вона мала приблизно 6500 брокерів, але сьогодні ця цифра перевищує 12 тисяч. Брокери eXp Realty працюють на більш ніж 300 ринках у США та Канаді. Такий темп зростання є безпрецедентним для окремого національного брокерського сервісу і майже немислимим для компанії з нерухомості, яка не структурована як сукупність місцевих франшиз.
У травні минулого року eXp Realty зробила важливий крок, коли перенесла свій біржевий лістинг з фондової біржи, що займається спекулятивними акціями, до Nasdaq. Це стало потужним сигналом про визнання на ринку: в перший же день торгівлі капіталізація компанії перетнула позначку в $1 млрд . Таким чином, у світі нерухомості компанія «стала вірусною».
Причина успіху
Неймовірно, але таке зростання в основному є результатом використання співробітниками eXp Realty віртуального онлайн-світу, подібного до того, що є в грі Second Life. Це означає, що всі співробітники, підрядники та тисячі агентів, які працюють у компанії, проводять зустрічі робочих груп, навчальні семінари та тренінги в кампусі віртуальної реальності (VR). Таким чином, традиційний брокер з нерухомості, який допомагає людям купувати та продавати фізичні будинки, використовує віртуальний світ в якості свого корпоративного офісу.
Окрім невеликого орендованого офісного простору в Беллінгемі, штат Вашингтон, який діє фактично як сховище зі шафами для зберігання документів та надає офіційну адресу (формально це їх штаб-квартира), та ще кількох невеликих локацій, які також просто надають фізичну адресу, немає жодної офісної будівлі, пов’язаної з бізнесом.
«Віртуальний кампус є важливим драйвером нашого зростання», – відзначив в інтерв’ю для Singularity Hub Скотт Петроніс (Scott Petronis), технічний директор eXp Realty.
Петроніс запросив Арона Франка на розмову у свій офіс всередині віртуального кампуса. Після завантаження на ноутбук додатка eXp World (створеного компанією VirBELA, що базується у Каліфорнії), аватар Франка з’явився у віртуальному кампусі, де він чекав Петроніса на зустріч.
На екрані комп’ютера Арон Франк побачив декілька аватарів (цифрових зображень користувача), які стояли на площі, і вочевидь проводили важливі зустрічі. Через кілька хвилин Петроніс і його помічник приєдналися до нього і, використовуючи курсори-стрілки, Арон повів свій аватар в іншу частину кампуса біля озера, де співробітники, ймовірно, відпочивали на віртуальних вітрильних катерах.
Після приходу в офіс Петроніса вони сиділи один напроти одного навколо столу і це спілкування, по словам Арона,02 забезпечувало набагато більший ефект присутності, ніж просто телефонна розмова.
Шлях від фізичного до віртуального
Але чому компанія з продажу нерухомості вирішила відмовитися від використання фізичних офісів? Виявляється, економічна криза може стати причиною появи дуже винахідливого методу порятунку бізнесу.
Гленн Санфорд (Glenn Sanford), засновник і генеральний директор компанії eXp Realty, заснував компанію майже десять років тому, коли ринок катастрофічно зменшився після падіння попиту на нерухомість в 2007 році. Оскільки Санфорд просто не міг дозволити собі оренду офісних приміщень, він став аналізувати, як вдосконалити технології дистанційної роботи для своєї команди. До того ж, він сподівався уникнути банкрутства, якщо станеться ще один обвал.
Тож Санфорд вирішив звернутися до деяких хмарних бізнес-інструментів, що тільки з’явилися на ринку. Спочатку Глен впровадив сервіси для спільної роботи, такі як Google Apps for Work (тепер G Suite), а пізніше додав інструмент керування проектами Trello та Slack для внутрішніх комунікацій.
Завдяки інтеграції інструментів для дистанційної спільної роботи в ядро компанії Санфорд «підняв» свій бізнес без використання фізичного офісу. Але 3 роки тому він зробив рішучий крок: звернувся до компанії VirBELA для створення офісного простору, причому у віртуальній реальності.
Переваги VR-кампуса
За словами Петроніса, агенти з нерухомості використовують офіси так само, як і всі інші. Їм потрібні столи, телефони, принтери та кімнати, де можна зустрітися з клієнтами. Але професіональним брокерам, зокрема, необхідний простір для спілкування, співпраці та проведення навчальних семінарів.
«Навчання є важливим компонентом в нашій галузі і нам потрібне для цього приміщення», – акцентував Петроніс. Але проблема, з якою зіткнулася Санфорд, полягає в тому, що вартість утримання офісу може стати занадто великим фінансовим навантаженням в бюджеті компанії.
«Як правило, для того, щоб брокерський бізнес зростав, вам потрібно знайти офіс, найняти агентів-брокерів, які будуть приносити дохід, достатній для його оплати, і тільки потім ви можете орендувати чи побудувати ще один [в іншому регіоні]. Ось чому ви не бачите великої кількості національних брокерських агенцій нерухомості, адже вартість офісів неймовірно висока».
Одна з переваг, яку надає VR-кампус для eXp Realty, полягає в тому, що бізнес може зростати, найнявши практично будь-яку кількість спеціалістів; працівникам потрібен лише доступ до інтернету. Виконавча команда керує бізнесом з різних куточків США: генеральний директор знаходиться у Вашингтоні, операційний директор — в Скотсдейлі, штат Арізона, фінансовий директор перебуває в Рено, штат Невада, а сам Петроніс, технічний директор, — в штаті Нью-Йорк. Петроніс самостійно керує командою співробітників та підрядників, які знаходяться у США, Канаді, Німеччині, Нідерландах та Індії.
Сьогодні майже ніхто в eXp Realty не використовує апаратне забезпечення для занурення у віртуальну реальність через доволі високу ціну, хоча кампус працює з використанням найновіших головних гарнітур. Однак навіть на звичайному 2D-екрані комп’ютера ви можете ходити у VR, стояти поруч із людьми і відчувати, що ви займаєте фізичний простір спільно з колегами.
Статистика свідчить, що сьогодні майже три чверті з 12 тисяч співробітників компанії використовують віртуальний кампус кожного місяця. За будь-якими оцінками, це значна кількість зекономленого пального за рахунок того, що тисячі працівників не їдуть щоденно в офіс та назад.
Петроніс впевнений, що інші дистанційно керовані компанії отримають переваги від користування віртуальним кампусом, і тому очікує зростання інтересу до цієї технології. Тим не менше, наразі eXp Realty знаходиться далеко попереду інших з точки зору застосування технологій віртуальної реальності для бізнесу у такий незвичайний спосіб.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- В чому Facebook (і багато інших) помиляються щодо віртуальної реальності
- Как команда izzly хочет изменить украинский рынок аренды жилья
- Як безкоштовно через інтернет дізнатись про власника земельної ділянки
Джерело: SingularityHub