Креативне резюме — необхідність чи марна трата часу?

Все частіше роботодавці отримують резюме з яскравими фотографіями та ілюстраціями — деякі претенденти навіть ставлять замість фото чоловічків «бітмодзі». В основному такий креативний підхід показують представники покоління Z. Ось що думають про нестандартні резюме фахівці з наймання.

Коли настав час оновити резюме, 23-річний Валентино Богліачіно Буено додав не тільки своє фото в овальній рамці. Він зробив водяний знак у вигляді своїх ініціалів і розтягнув по діагоналі через всю сторінку. Потім він виділив цілий пункт про важливі цифри у своїй кар’єрі — скількома обліковими записами він керував, скількома мовами він говорить і так далі.

«Я хотів зробити щось, що впадало б в очі, — пояснив Буено. Нещодавно він отримав підвищення до керівника регіональним маркетингом у своїй компанії. — Думаю, так буде виглядати майбутнє резюме».

Резюме Валентино Богліачіно Буено

Найстандартніший бізнес-документ з усіх зараз переживає найсерйознішу трансформацію. Питання, чи хочуть цього роботодавці чи їм це не треба? Сумні чорно-білі резюме з пунктами йдуть в минуле. На роботу виходять представники покоління Z і їх резюме виглядають більш барвисто — в них можна побачити зображення талісманів їх коледжів, логотипи колишніх компаній і значки, що позначають хобі кандидата.

Шукачі роботи роками намагаються скласти резюме так, щоб воно виділялося на тлі інших. Попередні покоління грали зі шрифтами та горизонтальними лініями, але у покоління Z є набагато більше нових цікавих інструментів. Багато хто прикріплює до резюме фотографії, а хтось використовує бітмодзі — персоналізовані аватари, які зазвичай можна побачити в чатах і соціальних мережах.

Нещодавно фітнес-стартап Mirror отримав резюме від кандидата на технічну посаду. До нього додавалося кілька фотографій претендента на посаду — на одному знімку він був в костюмі, на інших вигулював собаку, йшов в похід і просто стояв на вулиці. За словами виконавчого директора стартапу, таке резюме більше було схоже на профіль в Tinder. У підсумку кандидата проігнорували.

Але деяким роботодавцям подобаються такі нестандартні резюме. Компанія Jeni’s Splendid Ice Creams одного разу отримала резюме від людини, яка хотіла влаштуватися в фінансовий відділ. В анкеті було аватар з крапелькою поту на лобі.

«Так кандидат показав, що готовий працювати в поті чола, — зауважив директор компанії Джон Леве. — Це важлива якість, яку ми цінуємо».

Цей кандидат не отримав роботу, але Леве повідомив, що компанія найняла інших людей зі схожими креативними резюме. «Іноді звичайна інформація про освіту і досвід роботи на білому папері не дає уявлення про кращі якості людини», — сказав він.

Сучасні резюме в основному існують в цифровому вигляді — їх прикріплюють до електронних листів або завантажують в форму для подачі заявки — але іноді їх і роздруковують.

HR-менеджери розповіли, що бачили резюме в «інстаграмних» кольорах — м’ятно-зеленому або пастельно-рожевому. Чиїсь анкети виглядали як справжні корпоративні буклети. А у когось вони прикрашені навіть незвичайними малюнками. Але не всім подобається такий креатив — деякі HR-менеджери вважають, що до резюме потрібно ставитися серйозніше і не використовувати бітмодзі замість фото.

Кеті Беркі, глава відділу кадрів HubSpot, каже, що в резюме взагалі не повинно бути фотографій.

«Їм місце в ваших особистих облікових записах в в соціальних мережах або в профілі сайту для знайомств, а не в резюме, — каже вона. — Те, як ви виглядаєте, ніяк не впливає на ваші здібності на обраної позиції. Так що фотографії, бітмодзі та інші штуковини часто тільки відволікають».

Приклад резюме з персонажем подібним до бітмодзі

В одну школу біля Індіанаполіса якось прийшло резюме, в якому кандидат був зображений у вигляді бітмодзі. Таку анкету керівництво школи вирішило неприйнятним. «Ні, ми не старі буркотуни, які не розуміють, що таке бітмодзі, — пояснює Еріка Постума, вчителька хімії. — Але це виглядало дуже по-дитячому».

У липні платформа Glassdoor провела майстер-клас для понад два десятки студентів, які планують проходити літню практику в різних компаніях. Джеймі Хітсенс, менеджер з підбору талантів, порадив їм прибрати з резюме фото та інформацію про особисті захоплення, якщо вона не стосується майбутньої роботи. «Ви ж не хочете, щоб вона відволікала від суті», — сказала вона.

Однак Кайла Маккален з Університету Оклахоми з нею не згодна. Дівчині 21 рік, і її резюме виконано досить яскраво. На піар-курсах інструктор розповів їй про важливість створення особистого бренду і про те, що його потрібно показувати в резюме. В результаті креативне резюме допомогло їй отримати кілька пропозицій про роботу, серед яких було проходження практики в піар-компанії з Остіна. Тепер Кайла навіть не думає про те, щоб зробити своє резюме менш яскравим.

«Я впевнена, що більше ніколи не повернуся до чорно-білого резюме», — сказала вона.

Резюме Кайли Маккален

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: WSJ

Читайте также:

Штучний інтелект забере у нас роботу? Думки візіонерів та дослідження

Як користуватися Artbreeder — нейромережею, яка вміє «схрещувати» зображення та створювати нові

Сім ідей технологічних подарунків на день всіх закоханих

Як відеоігри допомагають знайти роботу