Український стартап EcoInfo розкаже про стан повітря, яке оточує вас прямо зараз

Наша чергова розповідь про переможців конкурсу стартапів Egap Challenge DemoDay, яких було оголошено на iForum-2017, присвячена проекту EcoInfo. Це онлайн-платформа, яка розповідає, чим забруднено повітря у тому місці, де ви знаходитеся.

На запитання редакції про суть і головну мету екологічно-орієнтованого стартапу відповідала Ксенія Резниченко — Product Manager, COO в EcoInfo.

Команда EcoInfo, Ксенія — друга ліворуч

Команда EcoInfo, Ксенія — друга ліворуч

Проблема, яку вирішує EcoInfo

Сервіс EcoInfo пропонує користувачам дізнаватися про рівень забруднення атмосферного повітря. Ми всі знаємо, що екологія в нашій країні лишає бажати кращого. Але без цифрового еквіваленту дуже складно зрозуміти наскільки погано чи добре в нас з якістю повітря. Наприклад, от ви знали, що за даними статистики кожного дня від брудного повітря в Україні помирає майже три людини?

Наразі, наш сервіс пропонує користувачам інформацію, щоб українці почали звертати увагу на проблеми екології. Ми не чекаємо, що за один день зможемо змінити свідомість. Але крок за кроком, день за днем ми будемо бачити все більше еко-свідомих українців.

Як користуватися сервісом

Для користувача все дуже просто: потрібен лише доступ до інтернету та будь-який браузер. Далі, слід відкрити сторінку нашого сайту, вказати своє місцеположення та дослідити отримані дані. Зараз наш сервіс впроваджено у Дніпропетровській області, але на черзі — ще два регіони. Також, у браузері ви можете подивитися наші VR-тури природоохоронними зонами України. Для повного ефекту, краще дивитися, використовуючи VR-гарнітуру.

Ми беремо відкриті дані від департаментів екології, обробляємо та візуалізуємо їх. Наше АРІ може відображати будь-які еко-прошарки різної складності. Разом з департаментом екології Дніпропетровської ОДА була розроблена спеціальна формула, яка дозволяє виводити дані у точці місцезнаходження, а не у точках заміру. Користувачу цікаво чим він дихає, чим дихає його родина. Ми працюємо лише з офіційними даними від департаментів екології.

Про співпрацю з держсектором

З самого початку наш проект дуже тісно співпрацював з профільними державними органами. Завдяки департаменту екології Дніпропетровської ОДА була розроблена унікальна формула, згадана вище, для розрахунку даних у точці знаходження користувача.

Під час інкубації в EGAP Challenge ми домовилися про співпрацю з двома областями. Від представників держсектору ми постійно отримаємо дуже гарні відгуки та високу оцінку, оскільки наш сервіс стане у нагоді також і професійним екологам. Державні органи йдуть нам на зустріч та допомагають. Прогрес не завжди такий швидкий, як би нам хотілося. Але це — ніщо, порівняно з позитивним результатом. Кожна нова точка, додана на мапі EcoInfo — це наша маленька перемога.

Про розвиток проекту

По-перше, отримані на конкурсі кошти (250 тис грн — прим. ред.) ми використаємо для масштабування. Плануємо наповнити даними всю Україну, зробити віртуальні тури природоохоронними зонами та інтегруватися з додатками погоди, щоб кожен українець дізнавався не лише температуру повітря, але і його якість.

Наша глобальна мета — змінити свідомість людей. Участь в EGAP Challenge допомогла нам удосконалити та переродити наш сервіс. Додатково, ми мали змогу спілкуватися з великою кількістю людей та отримали багато відгуків, конструктивної критики. Менторська підтримка дала нам розуміння, що ми будемо робити далі та як розумно витратити кошти.

18766416_437942386576327_272189127546515213_o

Демонстрація функцій EcoInfo на iForum-2017

Про команду та перший досвід

Дмитро Зарубін — project manager, CЕO/СТО, технічний гуру проекту EcoInfo. За кожною відміткою на мапі, за кожним новим кліком стоїть велика та потужна система, якою керує Дмитро. На рахунку Дмитра вже є 60+ реалізованих проектів, 5+ років в IT. Технічні навички та стратегічне бачення дозволили йому створити наш сервіс, який можливо розвивати та розширювати майже до нескінченності.

Ілларіон Карнаух — UI/UX designer, людина, яка оживила проект візуально. Ілларіон зміг віднайти той графічний образ, який надовго залишається у пам’яті. Одне зображення, як відомо, коштує 100 слів. Ілларіон займається брендінгом та розробкою веб-платформ і додатків,а також активно працює у сфері digital art.

Я, Ксенія Резниченко, відповідаю за продуктову складову проекту, розробляю стратегію й тактику. Маю досвід 10 років роботи в маркетингу та PR, 6+ років в IT, досвід роботи на світових ринках, 20 реалізованих проектів. З будь-якої каменюки зроблю витвір мистецтва :)

Щодо перших помилок в роботі нашого стартапу, хотілося би відзначити, що коли починаєш проект, який тісно пов’язаний з держсектором, потрібно детально вивчити, як саме працює цей держсектор. Якби ми зараз починали проект, ми би значно більше часу приділили government relations. Також, більш уважно займалися би стратегією розвитку. Коли є чіткий план — легко рухатися вперед. Негативний результат — це теж результат, не потрібно його боятися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: