Частина партнерів однієї з найбільших консалтингових та аудиторських компаній Ernst & Young перейшла на спілкування з клієнтами через діпфейки «самих себе». Таким чином у фірмі вирішили урізноманітнити спілкування з клієнтами, яке тепер проходить тільки в онлайн-форматі.
Діпфейк-версії співробітників почали застосовувати в презентаціях для клієнтів і листуванні електронною поштою. Замість звичайного тексту або графіків клієнти отримують повноцінні віртуальні копії, які розповідають про презентацію або відповідно до змісту повідомлення.
В Ernst & Young почали тестувати технологію британської компанії Synthesia, тому що традиційні для компанії способи зміцнення ділових відносин стали неможливими.
Перехід на діпфейки також допоміг з мовним бар’єром: один з партнерів компанії не говорив на японському, але вбудована система перекладу дозволила його віртуальній копії спілкуватися з клієнтом з Японії його мовою.
Навіщо компанія перейшла на діпфейки
Замість терміна «діпфейк» Ernst & Young назвала своїх двійників ARI — особистостями доповненої реальності (artificial reality identity), зазначив Джаред Рідер — голова по впровадженню технології в компанії. За його словами, ARI виявилися ефективним способом оживити звичне спілкування з клієнтами. Згенеровані ролики чесно позиціюють як синтетичні — компанія стверджує, що вони не призначені для обману.
Першого віртуального двійника співробітників Ernst & Young Рідер та команда створили в березні на прохання одного з клієнтів. Коли ARI допоміг їм виграти угоду, про це дізналися інші партнери фірми, і теж захотіли застосувати у себе копії віртуальних співробітників. Тепер Рідер працює над аватарами для восьми інших команд.
Процес «клонування» виявився простим — досить було 40 хвилин перебувати перед камерою і зачитувати спеціальний текст. Відео та аудіо передають в Synthesia, алгоритми якої навчаються на даних про міміку і голос людини, щоб потім їх скопіювати. В кінці процесу досить написати текстом те, що повинна сказати людина — система сама все візуалізує.
У Wired протестували технологію на собі: Рідер надіслав їм відеопрезентацію, яку провів його власний віртуальний клон. За словами журналістів, копія була схожа на справжнього Рідера, з яким вони спілкувалися по Zoom, а система «стерпно зімітувала його голос». Свою промову віртуальний партнер Ernst & Young почав зі слів «Привіт, я Джаред Рідер. Але насправді його немає — я його аватар».
Нижче у відео наведений приклад діпфейку ведучої прогнозу погоди від Synthesia.
Як і у всіх клієнтів Synthesia, в Ernst & Young зажадали отримувати дозволи всіх людей, яких вони хочуть скопіювати. У компанії стверджують, що доступ до технології «суворо обмежений», щоб уникнути зловживань.
Які питання викликає застосування технології
У Ernst & Young планують продовжувати експерименти з технологією, але опитані Wired фахівці не поділяють ентузіазму компанії.
«Коли у вас є технологія, що повторює зовнішність людини, існує тонка грань між комфортом і жахом. Відеодзвінки можуть ускладнити розв’язання проблем, через те, що зображення може відволікати від суті розмови». — Аніта Вуллі, професор і психолог Університету Карнегі-Меллон.
Як зазначив Рідер, коли він просував використання технології всередині компанії, то теж стикався зі скепсисом колег. Деякі навіть стверджували, що віртуальні двійники знецінюють «людський» елемент в їх роботі.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Не вірте всьому що чуєте, або як діпфейк-аудіо стало ще одним інструментом для шахраїв
- Діпфейки від Google для боротьби з іншими діпфейками
- Як створити діпфейк не володіючи програмуванням? Реальний приклад
Джерело: Wired