Яким буде майбутнє доставки?  Цікаві патенти Amazon

Джефф Безос вважає за краще мислити на два-три роки вперед, і Amazon регулярно реєструє патенти. Серед ідей компанії зустрічаються навіть такі, як підводний склад або парашут-гармошка для безпілотників. Якщо ці футуристичні проєкти будуть втілені в життя, доставка кардинально зміниться. Тим часом ми замовляємо все більше: тільки у 2019 році світовий обсяг посилок вперше перевищив 100 млрд, а до 2026 року він може скласти 220-262 млрд.

COVID-19 тільки прискорив розвиток сектора доставки, тому що споживачі почали більше замовляти онлайн. Amazon був на передовій цього тренду.

Під час пандемії компанія зіткнулася з перебоями в ланцюжку постачання і затримками відвантажень. В результаті витрати, викликані коронавірусом, перевищили $11 млрд, причому $4 млрд припали на четвертий квартал 2020 року.

Однак це було частково компенсовано різким зростанням продажів, коли чистий капітал CEO Джеффа Безоса виріс на $72,7 млрд у 2020 році.

Вінсент Майє, генеральний директор Havas Commerce та автор книги «Amazon: захоплюючи майбутнє», сказав, що роздрібний сектор і супутня йому логістика будуть основою e-commerce.

У жовтні 2020 року Вінсент Майє сказав: «У доставці Amazon завжди випереджає нас на п’ять-десять років, коли справа доходить до подачі інноваційних патентів».

Дійсно, сам Джефф Безос говорив, що йому подобається працювати «на два-три роки вперед».

Amazon щорічно реєструє десятки патентів в Бюро по патентах і товарних знаків США. Звичайно, не всі вони в кінцевому підсумку втілюються в життя. Наприклад, у 2016 році Amazon отримав патент на план транспортування робочих по складах в металевих клітках. Це пояснювалося міркуваннями безпеки, оскільки склади були переповнені роботами. Однак ця ідея була розкритикована, і врешті-решт Amazon від неї відмовився.

Якщо він втілить в життя ці п’ять проєктів, то зможе кардинально змінити ринок доставлення.

Вежа для безпілотників

У червні 2017 року Amazon подав патент на «багаторівневий центр виконання замовлень для безпілотних літальних апаратів». Конструкція являє собою велику вежу в кілька поверхів з отворами, що дозволяють дронам потрапляти всередину, забирати посилки для клієнтів і відправлятися в місце призначення.

Планувалося, що доставку посилок у вежі здійснювали б водії вантажівок. Фулфілмент-центр планувалося розмістити в міському районі, де знаходиться більшість клієнтів Amazon. У 2020 році компанія отримала дозвіл від Федерального авіаційного управління на доставлення безпілотниками.

Підземний склад

Попри те, що багато патентів Amazon стосуються повітряних операцій, компанія вивчає й інший варіант — підземний. У 2016 році була подана заявка на патент по створенню мережі підземних тунелів під будівлями, що дозволило б транспортувати посилки в будинки та офіси. Конвеєрні стрічки та вакуумні трубки зв’яжуть склад з пунктами доставки та стануть засобом транспортування посилок.

Плавучий дирижабль

Централізований повітряний склад міг би розв’язати проблему дронів, на обслуговування яких потрібно багато енергії.
У патенті 2014 року Amazon описується повітряний фулфілмент-центр у вигляді «повітряного судна, яке знаходиться на великій висоті (близько 45 тисяч футів або 13,7 тисяч км) і може використовуватися безпілотниками для доставки замовлених товарів в призначені користувачем локації».

Централізований повітряний склад підійде і для маркетингових цілей.

Підводний склад

Заявка на цей патент була подана у 2017 році. Він передбачає створення підводного сховища з продуктами в водонепроникних контейнерах, оснащених картриджами. Транспортування здійснюватиметься за допомогою конвеєрних стрічок, людей, вантажівок або літаків.

Ідея полягає в тому, що для отримання потрібного продукту надсилається акустична хвиля, що активує картридж на контейнері. Після він випускає повітряна куля і спливає на поверхню води. Інша можливість – використовувати для транспортування контейнерів штучні течії.

Парашут-гармошка для безпілотників

Щоб усунути необхідність в приземленні дронів, Amazon придумав складаний безпілотний парашут. Відповідно до патенту, безпілотники планується оснастити висувним конусом, який кріпиться до нижньої сторони дрона. Коли апарат прибуде на місце, він розгортає конус, а потім опускає посилки вниз. Як тільки вони досягають поверхні, конус підійматися і безпілотник відлітає.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Businessinsider

Читайте также:

Що змінюється в нашій поведінці, коли за нами спостерігає робот? Дослідження

Що таке генеративний дизайн і де його використовують?

Як використання водню може вплинути на зміни клімату та чому його впровадження йде так важко

Довгий шлях від ідеї до іконки: дискеті виповнилось 50 років