Tinder, Netflix, Uber, Amazon та Airbnb: історія розповсюдження найбільших брендів

На сьогодні у таких компаній, як Tinder, Netflix, Uber, Amazon та Airbnb налічується мільйон користувачів по всьому світові, проте так було не завжди. Розповідаємо, як Tinder, Netflix, Uber, Amazon та Airbnb починали свій шлях та знаходили перших клієнтів.

Tinder

Своїм успіхом компанія зобов’язана Уітні Вольф, яка юридично обіймала посаду віце-президента, але фактично була CMO. На самому старті вона зіткнулася з одною проблемою: треба було, аби багато одиноких людей з великих міст одночасно встановили додаток для знайомств. Про те, як вона розв’язала цю проблему, описано детальніше у книзі «Хітмейкери. Наука популярності в епоху розваг».

Існує правило, що ідеї розповсюджується краще, коли потрапляють в уже чинну мережу тісно пов’язаних та зацікавлених людей. Якщо ви намагаєтесь привернути групи людей, потрібно подумати про те, де саме вони формуються.

Вольф зрозуміла, де можна знайти тисячі пов’язаних між собою одиноких людей та відправилась в університет, який вона колись закінчила. Це був Південний методистський університет в Далласі, який відомий своєю культурою студентських клубів.

В першу чергу вона відправилася в університетський жіночий клуб.

«Я зайшла до клубу та попросила студенток завантажити у свій телефон Tinder, — розповідає Вольф. – Я сказала їм, що це моя робота та мені потрібна їхня допомога. І, між іншим, кожен симпатичний хлопець у кампусі завантажить додаток в наступні 20 хв, тому що після цього я збираюся відвідати чоловічий клуб університету».

Так вона і зробила. Студентам Вольф повідомила, що особисто бачила, як кожна дівчина у будівлі через дорогу завантажувала цей додаток.

«Не варто розчаровувати дівчат, вони вас чекають!» – говорила вона.

Звичайно ж, хлопці одразу ж встановили собі Tinder та проблем з чоловічою аудиторією не було. Пізніше Вольф відправилась у справжнє турне по жіночих клубах країни. До цього у Tinder було менше ніж 5 тис. користувачів. Коли вона повернулась назад, там налічувалось вже 15 тис. користувачів.

Airbnb

У 2008 році в Сан-Франциско проходила велика конференція по дизайну. Всі готелі були зайняті, тому Брайан Ческі (Brian Chesky) та Джо Геббіа (Joe Gebbia) вирішили покласти у своїй вітальні три надувних матраци та здати їх в оренду. Так народилася компанія AirBed & Breakfast («надувний матрац та сніданок»). Пізніше до них приєднався Нейтан Бленчарик. Вони знаходили клієнтів там, де проходили великі заходи, а номерів в готелях катастрофічно не вистачало.

З часом компанія зробила інтеграцію з популярними в США сайтом електронних оголошень Craigslist. Завдяки цьому вони отримали базу електронних скриньок своїх користувачів та переконали їх в необхідності розмістити оголошення про короткострокову оренду на Airbnb. Більш того, їм вдалося зробити так, що люди могли публікувати оголошення на Craigslist через Airbnb всього одним кліком.

Uber

Ця компанія також з’явилася в результаті великої конференції. Майбутні засновники Uber Гаррет Кемп (Garrett Camp) та Тревіс Каланик (Travis Cordell Kalanick) були в Парижі на конференції LeWeb. Все було добре, допоки вони не зіштовхнулися з проблемою виклику таксі. В той момент усі автомобілі були зайняті. Так у них з’явилася ідея створити сервіс швидких перевезень Uber.

Перших водіїв вони шукали просто обдзвонюючи водіїв, та пропонуючи їм погодинну оплату за те, аби ті протестували сервіс.

Клієнтів же шукали на конференціях та на різноманітних заходах у Сан-Франциско. Їм пропонували безкоштовні поїздки, які проходили так весело, що пасажирам нічого не залишалося, як написати схвальний відгук про подорож. Водії спілкувалися ввічливо, пропонуючи додатковий сервіс (вода, серветки, музика, тощо), а могли і просто мовчати всю дорогу. Клієнтам це дуже подобалось і вони розповідали про компанію своїм друзям. Саме особисті рекомендації зіграли головну роль в популяризації сервісу Uber.

Netflix

Одна з головних стримінгових платформ офіційно почала працювати ще в 1997 році. Тоді були дуже популярні магазини відеопрокату, але засновники компанії Рід Хастінгс та Марк Рандольф вирішили зробити схему ще більш зручною. Люди могли брати фільми на прокат безпосередньо з дому замість того, аби витрачати час на дорогу в магазин. За тиждень прокату вони отримували $4, а ще брали $2 за відправлення поштою. Взяти новий диск можна було лише після того, як повернеться старий.

Нових користувачів платформа Netflix привернула завдяки своєму сайту, на якому регулярно з’являлися огляди новинок та анонси. Клієнт точно знав, що саме він замовляє. Крім того, компанія випускала популярні та актуальні відео. Наприклад, запис показань Біла Клінтона (William Jefferson Clinton) у справі Моніки Левінськи (Monica Samille Lewinsky) через яку президенту збиралися оголосити імпічмент.

Однією з проблем у Netflix було те, що вони давали в прокат диски, які тоді були менш популярними, ніж касети – не кожен міг собі дозволити DVD-плеєр. Тоді компанія уклала згоду з компанією Toshiba та вони разом зробили рекламну акцію: кожен покупець програвача міг безкоштовно взяти в оренду три будь-яких диски.

Amazon

Найбагатший чоловік на планеті Джефф Безос заснував своє дітище у 1994 році. У нього вже давно була ідея створити інтернет-магазин, де можна придбати все на світі, проте почати потрібно було з чогось простішого. Безос вирішив, що краще за все продавати книги: вони не розіб’ються по дорозі, не зламаються, на відміну від техніки, а вибір онлайн буде набагато більший, ніж у будь-якому книжному магазині.

Перша проблема, з якою зіткнувся Безос – вибір назви своєї власної компанії. Він розглядав декілька варіантів, але все ж вирішив назвати компанію Amazon. У цієї назви було дві переваги. По-перше, Амазонка – це найбільша річка у світі, а Безос планував перетворити компанію у найбільший онлайн-магазин. По-друге, Google тоді ще не існував і усі сайти в онлайн-каталозі були розсортовані по алфавіту. Тому в Amazon було більше шансів на удачу, ніж, скажімо у Relentless.

Фізичних книг у Безоса не було – була лише велика база з мільйонами пропозицій на сайті. Користувач вибирав книгу, яка його цікавила, після чого Безос відправляв заявку в оффлайн-магазин, з яким він співпрацював та отримував товар вже безпосередньо у постачальника.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

В UNIT.City сподіваються за 6 років виростити 6 компаній-єдинорогів

В Україні з’явився перший стартап-акселератор, що працює по моделі Venture Builder

Олександр Павленко, ChoiZY: про легший шлях до професії

Все про електрокари ХХ століття. Частина 2