Ізоляція привчила нас до думки, що будинок — це не просто місце для сну. Тепер ми проводимо тут багато часу, працюємо і робимо уроки з дітьми. Під час пандемії люди стали витрачати набагато більше грошей на меблі для дому і саду, і дизайнери IKEA вирішили розробити нові ідеї для домівок посткоронавірусної епохи.
В епоху COVID-19 IKEA і її інноваційна лабораторія Space10 не стали випускати чергову серію книжкових полиць і представили проєкт під назвою Everyday Experiments («Щоденні експерименти»). Концепція розміщена на окремому сайті й складається з 18 авангардних ідей, створених кількома дизайнерськими компаніями. Їх автори намагаються відповісти на питання про те, як технології майбутнього вплинуть на наше домашнє життя. У цих проєктах штучний інтелект і доповнена реальність мають більше значення, ніж бавовна і деревина.
У новій колекції практично відсутня фактична прив’язка до COVID-19 — тут годі й шукати масок або бактерицидних ламп. Замість цього IKEA використовує момент революції в людській свідомості, щоб представити публіці сміливі новаторські ідеї.
Наприклад, Optical Soundsystem від дизайнерської студії ManvsMachine – це оптична звукова система, яка дозволяє візуалізувати звук за допомогою технологій доповненої реальності. У поданні дизайнерів музика виглядає як яскрава веселка з піску, яка розповзається по підлозі кімнати (звичайно, це ілюзія, а не справжній пісок). Для втілення цієї ідеї потрібно виконати безліч складних технічних операцій: наприклад, створити точну 3D-модель вашої кімнати, з огляду на розташування колонок відносно один одного, та спроєктувати зображення на конкретний простір. Втім, результат виглядає настільки неймовірно, що хочеться забути про всі технічні складнощі й просто насолоджуватися видовищем.
Інші проєкти більш практичні. Point and Repair від Random Studio сканує меблі, щоб знайти можливий злам і способи її усунення. Для цього використовуються технології доповненої реальності й відстеження об’єктів. Складно уявити, як розробники збираються виявляти відкручений гвинтик на задній панелі шафи, не встановлюючи вбудовані датчики в меблі, але сама ідея виглядає привабливо.
Звичайно, IKEA не упускає можливості продати якомога більше товарів. В рамках концепції Room Shuffle від Bakken & Bæck можна сфотографувати кут кімнати на звичайну камеру і заповнити його стільцями, лампами та кушетками IKEA за допомогою спеціального алгоритму. Якщо запропоновані варіанти вам не підійшли, спробуйте Neverending Catalogue від Philip Henningsen — тут для дизайну інтер’єру використовуються ті ж методи, що і в технології діпфейк. Пробуйте різні варіанти, поки не знайдете відповідний (теоретично, IKEA може надавати цю послугу на замовлення).
Звичайно, жодна з цих ідей не допоможе додати ще одну кімнату до вашої квартири, перетворити крихітний балкон в повноцінний сад або очистити повітря в приміщенні від вірусу COVID-19. Проте, IKEA ясно дає зрозуміти, що готова вийти за рамки звичного дизайну. Компанія планує використовувати глобальну пандемію, щоб змінити наші уявлення про будинок.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Що таке біофільний дизайн та як він робить нас щасливішими
- Дизайн стільців від штучного інтелекту — невдалий експеримент, чи простір для натхнення?
- Чому розумні меблі досі не популярні
Джерело: FastCompany