Робот зі штучним інтелектом від Google DeepMind досяг рівня людини-любителя у настільному тенісі. Він виграв усі матчі проти новачків і більш ніж половину проти гравців середнього рівня, але поки що жодного разу не обійшов профі. Настільний теніс вимагає координації рук та очей, стратегічного мислення, швидкості та адаптивності, що дозволяє тренувати ці навички у машин.
Дочірня компанія Google опублікувала в Arxiv дослідження, де описала, як функціонує робот, а також показала кадри того, як він змагається з людьми.
За даними DeepMind, робот повинен був добре володіти навичками низького рівня, такими як подача м’яча, а також справлятися зі складнішими завданнями, зокрема довгостроковим плануванням та розробкою стратегії. Його противники також використовували різні стилі, а він удосконалював та адаптував свій підхід на основі величезних обсягів даних.
Роботизована рука з ракеткою, надрукованою на 3D-принтері, виграла 13 із 29 ігор проти людей з різними рівнями майстерності. Робот став переможцем у 100% матчів проти новачків та у 55% проти гравців середнього рівня. Однак він програв усі матчі із просунутими суперниками.
За словами DeepMind, результати цього проєкту — крок уперед на шляху до досягнення швидкості та продуктивності людського рівня в реальних завданнях, чого прагне спільнота робототехніки.
Науковці використали чотири підходи, які можуть зробити результати корисними й для інших областей:
- ієрархічна та модульна архітектура політики;
- методи для перенесення моделі із симуляції в реальний світ без додаткового налаштування, у тому числі ітеративний підхід до визначення розподілу навчальних завдань, прив’язаного до реального світу;
- адаптація до невідомих суперників у реальному часі;
- дослідження за участю людей – тестування моделі у реальних матчах проти невідомих суперників у фізичному середовищі.
Компанія також додала, що цей підхід дозволив провести змагальну гру на людському рівні та зробити так, щоб людям подобалося грати з роботом-агентом.
Не тільки DeepMind навчає своїх систем на настільному тенісі. Цей вид спорту вимагає координації рук та очей, стратегічного мислення, швидкості та адаптивності, тому він добре підходить для того, щоб тренувати та тестувати ці навички у роботів зі штучним інтелектом.
Перший у світі «робот-тренер з настільного тенісу» від японського розробника OMRON потрапив до «Книги рекордів Гіннесса» у 2017 році. Компанія стверджує, що її робот «уособлює відносини, які існуватимуть між людьми та технологіями в майбутньому».
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- У Google вигадали спортивну дисципліну для робоособак
- Як технології змінюють суддівство у спортивній гімнастиці
- Як Web 3.0 може покращити взаємодію між фанатами та спортивними лігами
Джерело: TheNextWeb