Як Web 3.0 може покращити взаємодію між фанатами та спортивними лігами

Спортивна індустрія прямо зараз зазнає цифрової трансформації, в якій, ймовірно, велику роль відіграють інструменти Web 3.0. Розглядаємо, що може змінитися найближчим часом в одному з найконсервативніших напрямків.

 

 

Аналітична компанія Deloitte випустила звіт, в якому інтеграція нових технологій у спорт розглядається з погляду популяризації та масового прийняття Web 3.0. Автори документа вважають, що такі технології, як NFT та метавсесвіт, можуть вже найближчим часом призвести до значного збільшення залучення фанатів.

Інвестор Еяль Донат Зафір у коментарі Cointelegraph поділився своєю думкою з цього приводу, заявивши, що Web 3.0-проєкти з використанням елементів DAO, а також токенів NFT та криптовалют можуть серйозно спростити ліцензування спортивної продукції та інтелектуальної власності. Він також зазначив, що теоретично блокчейн також можна використовувати для обліку голосів уболівальників.

«Web 3.0 дозволяє побудувати робочу систему володіння цифровими об’єктами. Для спортивних ліг та їх уболівальників це може стати дорогою до більш прямих та міцних взаємин, заснованих на прагненні фанатів отримувати ексклюзивний контент від улюблених команд. Це серйозно змінить правила гри». — Еяль Донат Зафір, інвестор та керівник крипто-напряму в Liberty Global Ventures

Хоча Web 3.0 ще далеко до масового ухвалення, деякі спортивні ліги вже почали вивчати можливості впровадження нових технологій у свою роботу. Наприклад, Karate Combat, що спеціалізується на бойових мистецтвах, оголосила, що планує змінити модель управління на DAO, щоб передати керівництво своїм уболівальникам і спортсменам.

За словами засновника ліги Роба Брайана, Karate Combat більше не матиме акціонерів. Натомість спортивна ліга керуватиметься і контролюватиметься вболівальниками, які мають її токени. Який боєць вийде на ринг наступним і хто буде з ним у парі вирішить пряме голосування.

Розвиваючи цю ідею, співзасновник міжнародної спільноти баскетбольних фанатів Krause House, який приховує свою особистість під ніком Commodore, просуває ідею управління Національною баскетбольною асоціацією (НБА) фанатами. За його словами, формат DAO ідеально підходить для цього. Commodore вважає, що любителі спорту повинні мати можливість голосувати за чи проти певних рішень, щоб почуватися по-справжньому залученими до життя ліги.

Commodore також зазначив, що сьогодні взаємодія спортивних ліг з фанатами обмежується поштовими розсилками та постами у Twitter, YouTube та TikTok, у той час, як уболівальникам хочеться мати більше участі.

Прагнучи змінити це, Krause House пропонує модель членства у спільноті на основі NFT. По суті, токен у цьому випадку служить квитком до клубу. Також за допомогою NFT члени Krause House можуть брати участь у голосуваннях щодо організації заходів або придбання обладнання.

NFT-квитки спільноти Krause Hause різного рівня / Krause Hause

Прямо зараз Krause House веде переговори про придбання власної команди одночасно з кількома клубами, що входять до НБА. У планах спільноти поширення системи членства за допомогою NFT на всю національну баскетбольну асоціацію.

DAO – не єдиний Web 3.0-інструмент, що набирає обертів у спортивній індустрії. Дірк Лует, співзасновник та головний виконавчий директор метавсесвіту Upland, розповів Cointelegraph, що спортивні ліги активно шукають способи побудувати взаємодію з молодими фанатами та вболівальниками з далеких країн за допомогою віртуальних світів.

Однією з останніх колаборацій Upland стала співпраця із FIFA. Разом із міжнародною федерацією футболу проєкту вдалося створити віртуальну копію стадіону, на якому проходив чемпіонат світу з футболки у Катарі. За словами Луета, після чемпіонату до Upland звернулося безліч спортивних команд, які бажають познайомити своїх фанатів із концептом метавсесвіту.

«Перенесення у віртуальний простір та гейміфікація справді покращують досвід уболівальників. Фанати завжди носили кольори улюблених команд — чому б їм не робити те саме, але в цифровому вигляді? Користувачі можуть ставити NFT на аватарку та одягати футбольну форму на своїх персонажів у метавсесвітах». — Дірк Лует, співзасновник та головний виконавчий директор метавсесвіту Upland

Хоча деякі спортивні ліги й виявили інтерес до Web 3.0, від масового прийняття нове покоління інтернету все ще відокремлює низка серйозних проблем. Одна з головних — відсутність зручної та простої платформи, яка була б зрозуміла широкому колу користувачів.

За словами Еяль Донат Зафіра, масове прийняття настане тоді, коли розробникам вдасться придумати реальні сценарії використання, які дарували б новий досвід, а не розвивали минулий. Щобільше, Зафір наголосив на складності криптотехнологій для користувачів Web 2.0. Такі поняття, як DAO, токени та NFT вимагають глибокого занурення, на що здатні не всі вболівальники.

Засновник Karate Combat Роб Браян також поділився своїм баченням майбутнього. Він вважає, що користувачі повинні мати можливість зберігати токени проєкту не на криптогаманці або біржі, а прямо у додатку спортивної ліги. Це сильно спростило б участь у DAO проєкту.

Втім, така модель також може створити додаткові ризики. Маргарет Розенфельд, генеральний директор консалтингової компанії Zukunft вважає, що спортивним лігам варто проводити ретельний аналіз правового регулювання криптовалют у їхній країні, а також серйозно опрацьовувати питання кібербезпеки, перш ніж думати про впровадження Web 3.0-інструментів. Простіший інтерфейс може означати слабкіший захист від хакерів, що в результаті призведе до серйозних втрат.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: CoinTelegraph

Читайте также:

Найбільш технологічна та екологічна. Якими ми побачимо Олімпійські ігри 2024

У США пацієнтів почали приймати лікарі-голограми

Технології на Євро-2024, які змінюють футбол

Навіщо AI у телевізорі? 7 фішок свіжої лінійки телевізорів Samsung