Як можна зареєструвати СПД через інтернет за 10 хвилин за допомогою iGov

Нові послуги на порталі державних послуг iGov з’являються чи не щотижня. Але минулого тижня стався особливий анонс: ІТ-волонтери за підтримки Мін’юсту реалізували дві, мабуть, найбільш затребувані послуги для бізнесу, причому в масштабах всієї України, а не однієї області. Йдеться про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності (СПД) та державної реєстрації юридичної особи.

Чи можна було декілька років тому за лічені хвилини і без додаткових доплат зареєструвати СПД або юридичну особу? Питання риторичне: величезна армія бюрократів вимагала хабарі у платників податків за послугу реєстрації приватного підприємця або іншу аналогічну. Проте днями на порталі iGov представили новий сервіс, який дозволяє зареєструвати СПД через інтернет протягом декількох хвилин — і все це без контакту з чиновником і фізичного відвідування держустанови.

Що являє собою нова послуга iGov

Юрій Голік, Павло Петренко та Дмитро Дубілет повідомили про запуск нової послуги на порталі iGov

Юрій Голік, Павло Петренко та Дмитро Дубілет повідомили про запуск нової послуги на порталі iGov

Координатор волонтерського проекту iGov Дмитро Дубілет акцентував, що успішному переведенню даної послуги в онлайн-режим істотно допомогло Міністерство юстиції України та особисто профільний міністр Павло Петренко. Останній зазначив, що це було непростим завданням. Першим кроком до успіху стало відкриття Мін’юстом рік тому всіх реєстрів:

«—Ми зрозуміли, що потрібно ліквідувати державну реєстраційну службу, демонополізувати всі її функції. Далі ми пішли по шляху переведення цих сервісів в онлайн. Минулого року зробили перші кроки щодо отримання даних з реєстру, коли без черги і контакту з будь-яким держслужбовцем можна прочитати інформацію про компанію. На сьогодні понад 1 млн українців користуються платними онлайн-сервісами. А держава лише має бути партнером і консультантом в наданні послуг».

Павло Петренко також повідомив, що за декілька тижнів в інтернет буде переведено ще кілька сервісів, наприклад, зміну виду діяльності. Поки ці послуги виконуються тільки через контакт з реєстратором. Крім того, планується синхронізувати сайти Мін’юсту та iGov — послуги можна буде отримати на будь-якому з цих сайтів. Мін’юст має намір і далі працювати над мінімізацією контакту громадян з державою в сфері бізнесу, отримання документів, зміни прізвища та інше.

Радник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Юрій Голік вказав, що послуги Державна реєстрація фізичної особи – підприємця та юридичної особи запустили завдяки сприянню Дніпропетровської обладміністрації, але вона доступні не тільки для підприємців області, а для бізнесу по всій Україні. До речі, на сьогодні саме Дніпропетровська область є лідером з точки зору електронного уряду в країні. Тут можна отримати 194 державні послуги в онлайн-режимі. До кінця року в області планують перевести всі 100% держпослуг в електронну форму.

Павло Петренко додав, що завдяки спрощенню процедури реєстрації бізнесу та нерухомості Україна в минулому році піднялася на 13 позицій у рейтингу легкості ведення бізнесу від Світового банку Doing Business, зайнявши 83-е місце. У 2017-му, за прогнозом міністра, Україна зможе піднятися в рейтингу ще приблизно на 10 пунктів.

Як це влаштовано

Дмитро Дубілет в режимі реального часу продемонстрував, як працює сервіс «Державна реєстрація фізичної особи – підприємця». Після кліку на потрібному пункті меню перед користувачем відкривається вікно персональної верифікації. Тут доступні два варіанти: BankID або ЕЦП. Після верифікації користувач автоматично повертається назад на форму iGov. Частина інформації вже заповнена автоматично завдяки функції BankID, треба внести дані буквально в декілька полів: поштовий індекс, код діяльності, телефон і email.

м

Для верифікації особистості доступні два варіанти: BankID або ЕЦП

Останній крок — накласти електронно-цифровий підпис (ЕЦП). Раніше, щоб зробити це, треба було виконати низку умов: повинні співпасти тип браузера, тип ОС і тип ЕЦП. Процедура була настільки складною, що люди вважали за краще фізично відвідати держустанову замість дистанційного застосування ЕЦП, нарікає Дмитро Дубілет. Але тепер на порталі iGov підтримуються абсолютно всі формати ЕЦП — навіть із того банку, в якому (можливо) обслуговується замовник. Після застосування ЕЦП на порталі має з’явитися повідомлення, що заявка прийнята.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

У випадку верифікації за допомогою BankID необхідно обрати банк, в якому ви обслуговуєтесь

У випадку верифікації за допомогою BankID необхідно обрати банк, в якому ви обслуговуєтесь

Фізичне відвідування держустанови взагалі не потрібне: через кілька днів після подачі заявки треба зайти в онлайн-реєстр фізичних та і юридичних осіб, ввести свої ПІБ та ІПН, і сформувати витяг. Там буде вказано, що ви приватний підприємець, зареєстрований за такою-то адресую, взятий на облік в податковій інспекції, в такому то відділенні пенсійного фонду. На цьому процедуру закінчено — можна починати працювати.

Що не доступно в онлайн-режимі

А ось закрити СПД в онлайн-режимі за один день поки що неможливо в жодній країні світі, заявляє Павло Петренко. Попередньо підприємство має сплатити всі податки, пройти перевірку з боку держави, і лише після цього його можна закривати. Такий процес може зайняти від декількох тижнів (якщо компанія не зареєстрована як платник податків і не вела бізнес-діяльність) до півроку, якщо компанія вела активну ділову діяльність.

В рамках прес-конференції Павло Петренко також озвучив свої міркування щодо подальшого викорінення корупції. За його словами, необхідно ліквідувати районні податкові інспекції, залишити лише обласні податкові центри, які обслуговують великий бізнес. Малий бізнес має комунікувати з податковими інспекторами виключно через онлайн-служби. Крім того, досвід показує, що дуже складно боротися з хабарництвом в держустановах, де корупція вже фактично в’їлася в «кістковий мозок» співробітників. Такі держоргани потрібно або повністю ліквідувати, або відтворювати заново. Очевидно, що так треба зробити і з податковою службою. Все це можливо зробити до кінця 2016 року.

Що стосується митниці — тут необхідне залучення міжнародних радників і установка систем контролю. Також варто уніфікувати митну базу ЄС і України, чого ніхто не зробив за останні 20 років. Але це реально зробити протягом 6-9 місяців, наголосив міністр.

Читайте также:

Новинки геймерської індустрії з виставки CES 2024

Чат-бот Bard приходить в Україну: основні доступні функції

9 стартапів представлять Україну на Web Summit 2023

Як видалити російський контент з пошукових систем та соціальних мереж